Απαντήσεις σε σειρά κρίσιμων θεμάτων για την αυτοδιοίκηση αναμένεται να δώσει ο υπουργός Εσωτερικών κ. Ευρ. Στυλιανίδης στους 13 Περιφερειάρχες της χώρας, στην συνάντηση που έχει μαζί τους σε λίγη ώρα.
Στα θέματα που αναμένεται να “κλείσουν” σήμερα είναι και το ζήτημα μεταφοράς των μαθητών από και προς τα Σχολεία. Η ευθύνη θα μεταβιβαστεί στις Περιφέρειες της χώρας και δεδομένου ότι ο χρόνος που απομένει ως και την έναρξη της σχολικής περιόδου είναι ασφυκτικά πειστικός, η λύση που θα δοθεί και θα έχει “προσωρινό χαρακτήρα” είναι η … γνωστή και εύκολη. Παράταση των συμβάσεων του 2010, το πιθανότερο μέχρι τέλους του τρέχοντος έτους ώστε να μπορέσουν μέχρι τότε οι Περιφέρειες να προετοιμαστούν για την διενέργεια των αναγκαίων διαγωνισμών. Παρεμπιπτόντως, η λύση αυτή είναι …. “η ευτυχία των λεωφορειούχων” δεδομένου ότι οι συμβάσεις που είχαν υπογραφεί το 2010 από τις τότε Νομαρχίες, προέβλεπαν ….εξωπραγματικά ποσά ως αποζημίωση των λεωφορειούχων για κάθε εκτελούμενο δρομολόγιο!
Για του λόγου το αληθές και με ενδεικτική αναφορά το Δήμο Παλλήνης:
Το 2010, στο διαγωνισμό της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής, τα απαιτούμενα καθημερινά δρομολόγια για το σύνολο των Σχολείων Γέρακα, Παλλήνης και Ανθούσας, ήταν 45 με ετήσιο κόστος 1.372.823,95 ευρώ, δηλαδή, μέσος όρος για το κάθε δρομολόγιο περίπου 30.500 ευρώ
Η δημοτική αρχή Παλλήνης που «κληρονόμησε» την διαχείριση αυτής της ευθύνης, προκήρυξε το Σεπτέμβριο 2011 διαγωνισμό για τον ίδιο αριθμό Σχολείων αλλά για 34 καθημερινά δρομολόγια –αριθμός ανταποκρινόμενος στις πραγματικές ανάγκες- με προσδιορισμένο προϋπολογισμό το ποσόν των 460.378 ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του συνοδού! (διαχρονική διεκδίκηση γονέων και εκπαιδευτικών), δηλαδή, μέσος όρος για το κάθε δρομολόγιο περίπου 15.653 ευρώ!
Η διαφορά μεταξύ των δύο προκηρύξεων είναι 912.445 ευρώ…..!
Έχοντας υπόψη τους οι λεωφορειούχοι τι εισέπρατταν από τη Νομαρχία και τι επρόκειτο να εισπράξουν από το Δήμο Παλλήνης, από κοινού και με απόλυτη “σιωπηλή συμφωνία” απέφυγαν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό του Δήμου Παλλήνης.
Προκηρύχθηκαν δύο διαγωνισμοί, κατέληξαν άγονοι και έτσι τα πράγματα οδηγήθηκαν ως εδώ, με αποτέλεσμα η ευθύνη μεταφοράς των μαθητών να μετακυλίεται, τώρα, στις Περιφέρειες…..