Δημόσιος διάλογος για την εκπαίδευση & τα Σχολεία του Δήμου Παλλήνης με διαπιστώσεις & καταγγελίες

Διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο « Συζητάμε για την Παιδεία» διοργανώθηκε από την Δημοτική Παράταξη του Δήμου Παλλήνης «Εμείς, η πόλη μας», «με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του Δήμου, την ανάδειξη των ζητημάτων που την απασχολούν και την προσπάθεια επίλυσης τους, μέσα από τη συνεργασία και το διάλογο.»

Συντονιστής της συζήτησης ήταν ο Γιάννης Πετρόπουλος, εκπαιδευτικός, ο οποίος στην εισήγηση του αναφέρθηκε, στις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί λόγω της αναστολής της κανονικής λειτουργίας των σχολείων, των δυσχερειών στη μαθησιακή διαδικασία λόγω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στις ψυχοσυναισθηματικές συνέπειες που συνεπάγεται η αναστολή της σχολικής λειτουργίας, στην περιθωριοποίηση των μαθητών, λόγω οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών και στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών να ανταπεξέλθουν στα προβλήματα που έχουν προκύψει, χωρίς την ουσιαστική στήριξη της Πολιτείας.

Η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Εμείς, η πόλη μας», Ειρήνη Κουνενάκη, τόνισε πως η σχέση αυτοδιοίκησης και παιδείας δεν μπορεί να είναι βασισμένη σε ένα μοντέλο μονομερών αποφάσεων, αδιαφάνειας στην οικονομική διαχείριση και πελατειακών σχέσεων. Άσκησε κριτική στην παρούσα δημοτική αρχή για τον τρόπο διαχείρισης των εκπαιδευτικών θεμάτων.

Επεσήμανε την σημασία του δημοκρατικού διαλόγου, ως αναγκαίου δίαυλου επικοινωνίας στην εκπαιδευτική κοινότητα και επανέλαβε τη δέσμευση της δημοτικής παράταξης «Εμείς, η πόλη μας» προς αυτήν την κατεύθυνση.

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αλέξανδρος Δελμούζος, Κώστας Βερέτσος, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της σύστασης Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας στο δήμο Παλλήνης με στόχο την ουσιαστική προώθηση και επίλυση των ζητημάτων που ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα, μεταξύ των οποίων και το θέμα της σχολικής στέγης και της ολιγωρίας της δημοτικής αρχής για έγκαιρο προγραμματισμό της λειτουργίας της δίχρονης προσχολικής αγωγής.

Ξεκαθάρισε δε ότι δεν πρόκειται να γίνει ανεκτό το σχέδιο της δημοτικής αρχής για την τοποθέτηση καμερών και τόνισε την σημασία ενός ενδελεχούς νομικού ελέγχου επί της διαδικασίας.

Η Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δημοσιών Σχολείων Παλλήνης, Σταυρούλα Χριστοφιλοπούλου, αναφέρθηκε στο θέμα της ανεπαρκούς σχολικής στέγης στο δήμο αλλά και στην ανάγκη να υπάρξουν κατάλληλες υποδομές καθαριότητας και ιατρικού ελέγχου της εκπαιδευτικής κοινότητας που να επιτρέπουν την απρόσκοπτη λειτουργία της εν μέσω πανδημίας. Αναφέρθηκε επίσης στην αναγκαιότητα λειτουργίας της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και των Σχολικών Συμβουλίων και στην οικονομική διαχείριση των σχολικών επιτροπών.

Ο μαθητής του 2ου Λυκείου Παλλήνης, Γιώργος Μανιάτης, μετέφερε τις αγωνίες των μαθητών για τις εφαρμοζόμενες εκπαιδευτικές πολιτικές και τις αλλαγές που έχουν επέλθει στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η εκπαιδευτικός του 3ου Δημοτικού Σχολείου Παλλήνης, Αργυρώ Γείτονα, μίλησε για το παράδοξο της δημοτικής αρχής της Παλλήνης που ενώ απέχει εκκωφαντικά από την προσπάθεια επίλυσης ζωτικών θεμάτων για την εκπαιδευτική κοινότητα κάνει δυναμική την παρουσία της μόνο στο θέμα της τοποθέτησης των καμερών στους σχολικούς χώρους.

Στην συνέχεια της εκδήλωσης πήραν το λόγο εκπρόσωποι του γονεϊκού κινήματος του δήμου Παλλήνης μεταξύ των οποίων ο Παναγιώτης Κούρτης, που άσκησε κριτική στη δημοτική αρχή για έλλειψη ενημέρωσης στο θέμα των καμερών και γνωστοποίησε την κάθετη άρνηση γονέων στο θέμα του κόστους και της τοποθέτησης τους, ο Γιώργος Παπαδόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στον πλούτο της δημιουργίας που μπορεί να παραχθεί από τις σχολικές μονάδες μέσα από σχολικές βιβλιοθήκες, ανοικτά στην κοινωνία σχολεία και ουσιαστική ανακύκλωση και η Θένια Καννή που έθεσε το θέμα της έλλειψης συνεργασίας του δήμου με τους συλλόγους γονέων αλλά και της ακύρωσης της συμμετοχής στα συλλογικά όργανα.

Ο Θεόφιλος Κωτσίδης, ενεργός πολίτης, αναφέρθηκε στα ζητήματα παιδείας σε συνθήκες πανδημίας και στην αναγκαιότητα της αλληλεγγύης για την αντιμετώπιση τους.

Η Πηνελόπη Αλεξίου, εκπρόσωπος γονέων μαθητών ειδικής αγωγής, εξέθεσε την δραματική κατάσταση αυτών των οικογενειών καθώς ΔΕΝ υπάρχουν οι αναγκαίες δομές στον δήμο Παλλήνης και έθεσε επιτακτικά το αίτημα για την δημιουργία τους.

Τέλος, η Δέσποινα Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Κοινωνικής Πολιτικής και Πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την επικείμενη διάρρηξη του ισχύοντος δημοκρατικού μοντέλου μαζικής και ανοιχτής πρόσβασης στην εκπαίδευση και την πορεία προς ένα ελιτίστικο μοντέλο αποκλεισμού μακριά από τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.

Ακολουθεί το video της ενδιαφέρουσας συζήτησης