Χρ. Σπίρτζης: Δεν θα τοποθετηθούν, ούτε πλευρικά ούτε μετωπικά διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο

“Δεν θα μπουν μετωπικά και πλευρικά διόδια στις περιοχές Βαρυπόμπης και Αγίου Στεφάνου Αττικής” δήλωσε σήμερα το πρωί σε τηλεοπτικό σταθμό, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδμών, κ. Χρήστος Σπίρτζης. “Και όταν μπουν ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, -τόνισε ο κ. Χρ. Σπίρτζης- ακόμα και τότε οι κάτοικοι των Δήμων, Αφιδνών, Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού θα εξαιρεθούν από αυτή την υποχρεωση…” 

Όλος ο διάλογος του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη με τον Γιώργο Παπαδάκη στον ΑΝΤ1

Παπαδάκης: Δεν είναι παράλογο να έχουμε διόδια στην περιοχή;

Υπουργός: Παράλογο είναι. Προφανώς είναι παράλογο.

Παπαδάκης: Όμως άνοιξε ο δρόμος.

Υπουργός: Τί εννοείτε «άνοιξε ο δρόμος» κύριε Παπαδάκη; Ο δρόμος άνοιξε όταν έγινε η σύμβαση του 2006 και η αναθεώρησή της το 2013.

Παπαδάκης: Μάλιστα, ας πούμε ότι φταίνε οι προηγούμενοι.

Υπουργός: Δεν ολοκλήρωσα. Αυτό που εμείς έχουμε δεσμευτεί είναι ότι δεν θα τοποθετηθούν ούτε πλευρικά ούτε μετωπικά διόδια στην περιοχή. Ο στόχος ο δικός μας, και αυτό το κάνουμε πράξη, είναι να φύγουν και τα μετωπικά διόδια που υπάρχουν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, για αυτό βγήκε και ο διαγωνισμός των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων πριν λίγες μέρες, στάλθηκαν τα τεύχη…

Παπαδάκης: Είσαστε κατηγορηματικός κύριε Υπουργέ ότι δεν θα, γιατί η διάταξη η υπουργική, η απόφαση η υπουργική μιλάει ότι υπάρχει ενδεχόμενο, η περιβαλλοντική μελέτη…

Υπουργός: Κύριε Παπαδάκη, όταν έχεις μία σύμβαση, για να ολοκληρωθεί η σύμβαση και να μην γυρνάει η χώρα λεφτά πίσω και στους δανειστές και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οφείλεις να κάνεις μερικές ενέργειες όπως αυτή που έγινε χθες. Δηλαδή, έπρεπε να βγει η περιβαλλοντική αδειοδότηση για να περάσουμε στη φάση της λειτουργίας σύμφωνα με τη σύμβαση.

Οι συμπολίτες μας που είναι εκεί και ο δήμαρχος γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι υπάρχει εδώ και πάνω από ενάμιση χρόνο συζήτηση με αυτά που περιλαμβάνει η σύμβαση να μην γίνουν. Και δεν είναι τα διόδια μόνο. Είναι ότι και η λύση που είχε δοθεί τότε για τη Γέφυρα Καλυφτάκη και ο κυκλικός Κόμβος στη Βαρυμπόμπη είναι έργα τα οποία, κατά τη γνώμη μας, δεν είναι η βέλτιστη λύση που πρέπει να έχουμε στην περιοχή. Αυτό όμως δεν αναιρεί το ότι έπρεπε να ολοκληρωθούν όλες οι περιβαλλοντολογικές εγκρίσεις , σύμφωνα με τη σύμβαση και να περάσουμε στην περίοδο λειτουργίας.

Παπαδάκης: Άρα είσαστε κατηγορηματικός ότι διόδια στην περιοχή δεν θα μπουν.

Υπουργός: Δεν θα μπουν μετωπικά και πλευρικά διόδια στην περιοχή.

Παπαδάκης: Μάλιστα αυτό είναι μία δέσμευση, είναι μία δέσμευση.

Υπουργός: Συνεχίζω. Και όταν μπουν ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, το σύστημα αυτό, ακόμα και τότε οι κάτοικοι των δήμων που έχουμε ανακοινώσει, δηλαδή των δήμων Αφιδνών, Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού θα έχουν εξαίρεση από…

Παπαδάκης: Κάτι όμως που δεν συμβαίνει σε άλλες περιοχές. Θα εξαιρεθούν και οι κάτοικοι των περιοχών αυτών.

Δημοσιογράφος: Θα εξαιρεθούν και της Κηφισιάς. Άρα τι αυτοί δηλαδή θα χρεώνονται με κάποιο τρόπο οι υπόλοιποι που δεν είναι της Κηφισιάς κάτοικοι;

Υπουργός: Οι υπόλοιποι βεβαίως θα χρεώνονται. Αυτό λεει η συμβαση.

Δημοσιογράφος: Σε ποιό ύψος; Σε ποιο ύψος; Στην Κηφισιά; Στον Άγιο Στέφανο;

Υπουργός: Κηφισιά. Προφανώς. Αυτό λέει η σύμβαση.

Παπαδάκης: Άρα για όλους τους υπόλοιπους οι οποίοι θα μετακινούνται, στην Κηφισιά θα υπάρχουν και καινούργια διόδια.

Υπουργός: Ναι, η άλλη λύση ξέρετε θα είναι να γυρίσουμε μερικά δισεκατομμύρια πίσω κύριε Παπαδάκη.

Παπαδάκης: Ναι εντάξει. Αλλά….

Δημοσιογράφος: Άρα υπάρχει πρόβλεψη μόνο για τους κατοίκους των όμορων περιοχών.

Παπαδάκης: Άρα λέτε ότι για τους κατοίκους αυτών των περιοχών δεν θα υπάρξει επιβάρυνση αλλά για όλους τους υπόλοιπους θα γίνει πιο ακριβή μετακίνηση κύριε Υπουργέ.

Υπουργός: Όχι, η μετακίνηση κύριε Παπαδάκη είναι ήδη ακριβή.

Δημοσιογράφος: Ε, θα γίνει ακριβότερη.

Υπουργός: Όχι δεν θα γίνει ακριβότερη.

Παπαδάκης: Ναι, λέτε επίσης με το νέο τρόπο υπολογισμού.

Υπουργός: Εγώ λέω ότι αν δείτε τις τιμές χρεώσεων από την αρχή του αυτοκινητοδρόμου μέχρι εκεί που υπάρχουν μετωπικά διόδια, υπάρχει χρέωση. Και σε όποιες περιοχές της χώρας προβλεπόταν να γίνει σταθμός διοδίων και δεν έχουν μπει, αυτά τα αποζημιώνει το ελληνικό δημόσιο. Εμείς δηλαδή πάλι. Αυτό γίνεται από τότε που ξεκίνησε…

Δημοσιογράφος: Και οι χρεώσεις θα ξεκινάνε από το ,κύριε Υπουργέ, θα ξεκινούν από την Κηφισιά μετά Βαρυμπόμπη και τα λοιπά. Δηλαδή θα υπάρχουν σε κάθε έξοδο αναλογικά διόδια αυτό που λέτε;

Υπουργός: Να σας το ξαναπώ. Δεν θα εγκατασταθούν σταθμοί μετωπικών διοδίων ούτε πλευρικών. Και ο στόχος μας είναι μόλις γίνει το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα να ξηλωθούν και οι άλλοι σταθμοί των μετωπικών διοδίων. Άρα κακώς ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας μέσα στη βροχή.