Σε κατάληψη από δεκαπενθημέρου τα Λύκεια, Γέρακα, Παλλήνης & Γλυκ. Νερών. Το ψήφισμα των μαθητών

Η πρόσοψη του 2ου Λυκείου Γέρακα. Οι παλέτες στην εξωτερική πόρτα του σχολείου τοποθετήθηκαν από μαθητές λίγο μετά την αφαίρεση με κόπτη, της κλειδαριάς από εκπαιδευτικό του Σχολείου.

Υπό κατάληψη, παραμένουν επί περίπου ένα δεκαπενθήμερο τα περισσότερα Λύκεια και κάποια Γυμνάσια, στις περιοχές, Γέρακα, Παλλήνης και Γλυκών Νερών, με «πρωταγωνιστές» τους μαθητές των Σχολείων και με αιτήματα (αναφέρονται στην συνέχεια) που ως ένα βαθμό εντυπωσιάζουν για τον υψηλό βαθμό ωριμότητας, προβληματισμού και έγνοιας σε σχέση με τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα μας.  

Για πρώτη φορά στην ιστορία των «καταλήψεων», οι κινητοποιήσεις των μαθητών δεν συνοδεύονται από καταστροφές και άλλου είδους ακρότητες, γεγονός που όχι μόνο αναδεικνύουν, αίσθηση ευθύνης και ποιότητα προβληματισμού, λειτουργούν και υποστηρικτικά προς το μαζικό διάβημα τους, υποκινώντας, παράλληλα, γονείς και μη, να εμβαθύνουν στα χαρακτηριστικά των αιτιών που επικαλούνται οι καταληψίες μαθητές.
Ακολουθεί το Ψήφισμα των μαθητών, το οποίο, όπως πληροφορείται ο «Νεολόγος» εκφράζει το σύνολο των 15μελών προεδρείων των Σχολείων που είναι υπό κατάληψη.

Ψήφισμα των 15μελών προεδρείων των Σχολείων
Γέρακα, Παλλήνης και Γλυκών Νερών

«Τα σχολεία της Ανατολικής Αττικής, μέσω των 15μελών προεδρείων τους, κοινοποιούν την απόφαση του μαθητικού σώματος να προχωρήσει σε μαζικές, συντονισμένες κινητοποιήσεις, αυστηρά ανεξάρτητες από οποιαδήποτε κομματική οργάνωση, στο πλαίσιο των οποίων πραγματοποιήθηκε παρέμβαση στα γραφεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η πρόσοψη του 2ου Λυκείου Γέρακα. Οι παλέτες στην εξωτερική πόρτα του σχολείου τοποθετήθηκαν από μαθητές λίγο μετά την αφαίρεση με κόπτη, της κλειδαριάς από εκπαιδευτικό του Σχολείου.

Καταθέτουμε λοιπόν τα εξής αιτήματα που υπογραμμίζουν την δράση μας:

1. Ζητούμε την άρση της de facto οδηγίας εξίσωσης των πτυχίων ιδιωτικών κολλεγίων, με τα δημόσια ΑΕΙ, και έμμεσης αναγνώρισης εργασιακών δικαιωμάτων, χωρίς πιστοποίηση. Θεωρούμε πως έτσι καταστρατηγείται η κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα δημόσια εκπαίδευση, απαξιώνεται η ατομική προσπάθεια και ο μόχθος των μαθητών, ενώ εντείνεται περαιτέρω η παραμέληση των δημοσίων ιδρυμάτων τριτοβάθμιας, & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

2. Τίθεται επομένως το ζήτημα των σχολικών ελλείψεων, όσον αφορά τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, το εκπαιδευτικό προσωπικό, και την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Περιθώρια περικοπών στην παιδεία, δεν υπάρχουν. Απαιτούμε συνεπώς τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, την ανανέωση των παρωχημένων σχολικών εγχειριδίων ώστε να ανταποκρίνονται στα σύγχρονα δεδομένα, και τον διορισμό μόνιμων, νέων, καθηγητών για να πάψει η ανασφάλεια.

3. Ζητούμε επιπλέον την ίδρυση Πανεπιστημιακών Τμημάτων που να καλύπτουν περισσότερα γνωστικά αντικείμενα, και τη μεταστροφή της διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από την παρούσα προσέγγισή της, που περιορίζεται στην εντατική εξέταση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, παραγκωνίζοντας τη Γενική Παιδεία, προς έναν προσανατολισμό που να δίνει έμφαση στην διαπαιδαγώγηση και την κατάρτιση.

4. Αίτημά μας αποτελεί και η καταψήφιση των προτεινόμενων αναδιαρθρώσεων στο εξεταστικό σύστημα. Το μαθητικό σώμα θεωρεί πως επιβαρύνουν επιπρόσθετα τους υποψήφιους σπουδαστές, στοχοποιούν τους «αδύναμους» μαθητές, κρίνοντάς τους ενόχους για την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν, ενώ καθιστούν την πλέον απαραίτητη κατάρτιση προνόμιο όσων έχουν την δυνατότητα να «συμπληρώσουν» μέσω φροντιστηρίων τη δημόσια εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στην Τράπεζα θεμάτων, τη μείωση του αριθμού εισακτέων, την ενιαία βάση του δέκα, καθώς και τον συνυπολογισμό του βαθμού του απολυτηρίου, του μέσου όρου κάθε Λυκειακής χρονιάς μαζί με τα μόρια των Πανελλαδικών.

Ως αντιπρόταση των αγωνιζόμενων μαθητών στο κυβερνητικό Νομοσχέδιο, καταθέτουμε:
Α. την κρατική επένδυση στα ΑΕΙ και
Β. ην συστημική βελτίωσή τους,

ώστε να αυτονομηθούν – όπως ρητά αναγράφεται στο Σύνταγμα – από πολιτικές σκοπιμότητες της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς και να έχουν την ευχέρεια να παρέχουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση στο βέλτιστο αριθμό φοιτητών, χωρίς να αποκλείονται από την εργασία οι συμμαθητές μας που ακολουθούν διαφορετική πορεία (ορθή λειτουργία ΕΠΑΛ και πρώην ΤΕΙ).

Επιπλέον, οποιαδήποτε τροποποίηση στον εκπαιδευτικό νόμο, θεωρούμε εύλογο να αφορά τους μαθητές που εισάγονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση την επόμενη σχολική χρονιά, ώστε να πάψει η αβεβαιότητα που επικρατεί στους μαθητές που επρόκειτο να εξεταστούν το φετινό έτος.

Οι μαθητές θα επιμείνουν στον αγώνα τους έως ότου οι απαιτήσεις τους για Παιδεία αξιοπρεπή και ανθρώπινη – που να υπερβαίνει την ανάγκη για διαφυγή στην ιδιωτική παιδεία – εισακουστούν!
Σας ευχαριστούμε ολόψυχα για το ενδιαφέρον και την προσοχή σας.

Το παρόν συνυπογράφουν τα 15μελή των σχολείων:
1ο ΓΕΛ Παλλήνης
2ο ΓΕΛ Παλλήνης
1° ΓΕΛ Γέρακα
2° ΓΕΛ Γέρακα
1° ΓΕΛ Γλυκών Νερών
2° ΓΕΛ Γλυκών Νερών
Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα
3° Γυμνάσιο Γέρακα

Spiroulina PLATENSIS ... το όπλο της φύσης για την τριχόπτωση!