Δήμος, δάσκαλοι & γονείς ξαναφτιάχνουν το Σχολείο τους μετά την «βύθισή» του από την πρωϊνή καταιγίδα

Πολλές και σοβαρές οι ζημίες που προκλήθηκαν στο 7ο Δημοτικό Σχολείο της Δημοτικής Ενότητας Παλλήνης από την πρωϊνή καταιγίδα που έπληξε το λεκανοπέδιο της Αττικής. 

Τα νερά του κεντρικού ρέματος Ραφήνας ξεπέρασαν το ύψος του προστατευτικού φράγματος που τέμνεται με τον περιβάλλοντα χώρο του Σχολείου και σε μόλις λίγα λεπτά κατέληξαν στις περισσότερες αίθουσες –είναι όλες ισόγειες- των τάξεων του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου!

 Σε αρκετές αίθουσες η στάθμη του νερού έφτασε τα 30 εκατ. ύψος προκαλώντας ζημίες σε υλικά και αντικείμενα που εξυπηρετούν τη λειτουργία του Σχολείου.

Συγκριτικά, οι σοβαρότερες ζημίες φαίνονται να έγιναν στο συστεγαζόμενο 7ο Νηπιαγωγείο και οι ενδείξεις είναι ότι θα απαιτηθεί μεγαλύτερος χρόνος εργασιών για την πλήρη αποκατάστασή τους.

Το θετικό στοιχείο στην ιδιαίτερα άσχημη αυτή ημέρα για το 7 Δημοτικό & 7ο Νηπιαγωγείο, ήταν η πρωτοβουλία της διευθύντριας του Σχολείου κ. Χαράς Μανδαλενάκη να προτρέψει λίγο μετά τις 7.30 το πρωί μαθητές και γονείς να επιστρέψουν στα σπίτια τους δεδομένου ότι τη στιγμή εκείνη, η καταιγίδα κορυφωνότανε.

Στην πρωτοβουλία της κ. Χ. Μανδαλενάκη συναίνεσε ο Αντιδήμαρχος και πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Δημήτριος Καρκούλιας, ο οποίος, ήδη είχε φτάσει στο Σχολείο παραμένοντας και επιβλέποντας τις προσπάθειες αποκατάστασης των ζημιών μέχρι αργά το απόγευμα.

Το γεγονός ότι η ένταση της καταιγίδας βρήκε το Σχολείο χωρίς μαθητές συνέβαλε ως ένα βαθμό στην αποτροπή ανεπιθύμητων παρενεργειών και η εκτίμηση αυτή είναι κοινό κτήμα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Στα συνεργεία της πρώτης αντιμετώπισης των ζημιών εντός του Σχολείου και όσο ακόμη η καταιγίδα εξελισσότανε, εκτός του Αντιδημάρχου κ. Δημ. Καρκούλια, της διευθύντριας κ. Χ. Μανδαλενάκη και των συναδέλφων της, ήταν και αρκετά μέλη του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου με επικεφαλής τον πρόεδρό τους κ. Η. Γερακάρη καθώς και αρκετοί γονείς, οι οποίοι, δεν έκρυβαν την έκπληξή τους για τον τρόπο και την ταχύτητα με την οποία επλήγη το Σχολείο τους και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό.

Αργά το μεσημέρι το Σχολείο επισκέφθηκε ο Δήμαρχος κ. Αθαν. Ζούτσος συνοδευόμενος από τους αντιδημάρχους του και στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και αποφασίστηκε:

  • Αύριο Σάββατο 23 Φεβρουαρίου και από τις 8.30 π.μ. προσωπικό του Δήμου Παλλήνης με την υποστήριξη μηχανημάτων jcb θα ξεκινήσει εργασίες αποκατάστασης των ζημιών.
  • Από τη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου όλα τα διαθέσιμα συνεργεία του Δήμου θα συνεχίσουν τις εργασίες εξομάλυνσης και για όσες ημέρες απαιτηθεί η ολοκλήρωσή τους, το Σχολείο δεν θα λειτουργεί.

Ζητούμενο για τον Δήμαρχο του Δήμου Παλλήνης είναι οι εργασίες να ολοκληρωθούν ως τα μέσα της προσεχούς εβδομάδας και για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο καθ΄ύλην αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Φώτης Αβαρκιώτης εξουσιοδοτήθηκε από τον κ. Α. Ζούτσο να συντονίσει και να επιβλέψει όλη την προσπάθεια.

  • Εκτίμηση του «Ν» είναι ότι η έκταση και το μέγεθος των ζημιών στις αίθουσες των τάξεων του Σχολείου –ιδιαίτερα του Νηπιαγωγείου- θα απαιτήσουν περισσότερες ημέρες εργασιών και υπό την προϋπόθεση ότι ο καιρός θα είναι «σύμμαχος» στην προσπάθεια που θα καταβληθεί.
  • Με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων του Σχολείου απευθύνει πρόσκληση προς κάθε πολίτη που μπορεί και θέλει να συνδράμει εθελοντικά στην αποκατάσταση λειτουργίας του Σχολείου, να προσέλθει αύριο Σάββατο, ώρα 8.30 π.μ. έχοντας μαζί του  και είδη καθαρισμού, «γιατί τα νερά και η λάσπη υποκατέστησαν το πάτωμα της κάθε αίθουσας…»

Σχόλιο «Νεολόγου»

Το 7ο Δημοτικό Σχολείο κτίστηκε πριν πολλά χρόνια.

Η δημιουργία του αποτελούσε επιτακτική ανάγκη για την κοινωνία των πολιτών που επέλεξε την ευρύτερη περιοχή ως τόπο διαβίωσης της.

Δεν θα παρελθοντολογήσουμε. Δεν θα θέσουμε ερωτήσεις, δεν θα αναδείξουμε προβληματισμούς, θα αποφύγουμε τους αφορισμούς και πλέον, ίσως, να μην ενδιαφέρει κανένα αυτή την εποχή η απάντηση, γιατί οι προγενέστερες δημοτικές αρχές έχοντας υπό την αυτοδιοικητική κηδεμονία τους μόλις επτά Δημοτικά Σχολεία, αντίστοιχα Νηπιαγωγεία και έξη δευτεροβάθμια Σχολεία, δεν βρήκαν το χρόνο, ούτε τον τρόπο να θωρακίσουν την κτιριακή επάρκεια αλλά και ασφάλεια αυτού του Σχολείου. Του 7ου Δημοτικού & 7ου Νηπιαγωγείου.

Το γεγονός ότι το σχολικό συγκρότημα κτίστηκε παραπλεύρως ενός μεγάλου ρέματος –στο Δήμο Παλλήνης αποκαλείται «Ρέμα Λουτρού»- που καταλήγει στη Ραφήνα και η αντίληψη πως η παρουσία του αποτελεί μία ακίνδυνη «συνοριακή» γραμμή, απέδειξε πόσο επικίνδυνοι και αιθεροβάμονες ήταν όσοι και όποιοι την υπέθαλπαν στα μυαλά τους.

Υποτίμησαν τη φύση και τη δυναμική της και μόλις σήμερα πήραν την απάντησή της.

Τα νερά ανέβηκαν σε ύψος περίπου 4 μέτρων, ξεπέρασαν το φράγμα και ξεχύθηκαν με ορμή εντός του Σχολείου.

 Ερώτηση για απάντηση χωρίς βιασύνη:

 Επειδή οι κλιματικές συνθήκες διαφοροποιούνται από χρόνο σε χρόνο, επειδή στην εποχή του 2013 το ανέφικτο γίνεται εφικτό, επειδή όλα τα νερά του Ποδονίφτη καταλήγουν σ’ αυτό το ρέμα, επειδή…., επειδή…., επειδή…., ποιος μπορεί να διαβεβαιώσει και να εγγυηθεί ότι την επόμενη φορά –οποτεδήποτε είναι- τα νερά που θα υπερχειλίσουν την κοίτη του ρέματος στο ίδιο σημείο δεν θα έχουν μεγαλύτερο όγκο και δυναμικότερη ορμητικότητα;

 Παράκληση: η απάντηση να είναι γραπτή γιατί …. Verba volant, scripta manent (τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν)

 «Ν»