«Τα δυσκολότερα θέματα της τελευταίας δεκαετίας» χαρακτηρίζουν μαθηματικοί της περιοχής μας, τα θέματα που επέλεξαν τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων για τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γενικής Παιδείας.
Τα ερωτήματα ήταν «φορτωμένα», απαιτούσαν συνδυασμό γνώσεων πολλών διαφορετικών κεφαλαίων και θα πρέπει να δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους διαγωνιζόμενους από την Θεωρητική Κατεύθυνση που διάλεξαν τα Μαθηματικά.
Μάλιστα, ακριβώς εξαιτίας των απαιτήσεων αυτών, αρχικά διατυπώθηκε ανησυχία για την διατύπωση του ερωτήματος Γ3 των Μαθηματικών, που για κάποιους μαθηματικούς ήταν «περίεργη» απο πλευράς μαθηματικής αυστηρότητας. Επιστημονικό λάθος, ωστόσο, δεν υπάρχει.
Απλώς, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε όλο και δυσκολότερα θέματα στα Μαθηματικά (τις προηγούμενες χρονιές και την Φυσική). Και ο κανόνας τηρήθηκε και φέτος.
«Δεν υπάρχει κανένα θέμα επιστημονικού λάθους» λέει στο «Βήμα» ο σντιπρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, Γιάννης Τυρλής. «Στα θέματα ωστόσο μπορεί κανείς ότι έχουν φορτώσει πολλά ερωτήματα που συνδυάζουν γνώσεις πολλών κεφαλαίων». Η Εταιρεία θα εκδώσει ανακοίνωση επι του θέματος στην διάρκεια της ημέρας.
Το σίγουρο ωστόσο, είναι ότι τα θέματα των Μαθηματικών ήταν δυσκολότερα από πέρυσι, πράγμα που θα επηρεάσει πιθανότατα την κίνηση των βάσεων στα τμήματα που συνδέονται με αυτά.
Στην Φυσική γενικής παιδείας απαιτητικό κρίνουν οι εκπαιδευτικοί το τέταρτο ερώτημα, αλλά συνολικά το επίπεδο των θεμάτων ήταν μέτριας δυσκολίας.
Το ίδιο ισχύει και στην Ιστορία, όπου οι υποψήφιοι κλήθηκαν να συσχετίσουν χώρες και ηγέτες της τελευταίας δεκαετίας και να σχολιάσουν θεσμούς όπως το Συμβούλιο της Ευρώπης.
Στην Βιολογία γενικής παιδείας τα θέματα ήταν κατανοητά και βατά και δεν αναμένεται να δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους υποψηφίους.
Εν τω μεταξύ η ΟΛΜΕ, σήμερα, Δευτέρα, με ανακοίνωσή της κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει σε άρση της επιστράτευσης.