Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο

Σε μια ενημέρωση εφ’ όλης της ύλης χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννης μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.  

 Όπως, είπε, για την υλοποίηση των έργων χρειάζεται να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων (μηχανικοί και εργάτες) με την επισήμανση ότι «είναι αναγκαία η συστράτευση δημοσίου και τεχνικών εταιρειών για την υλοποίηση των μεγάλων αυτών έργων.»

Ειδικότερα:

Οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα και Λαύριο, καθώς και η σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ενώσει τον αστικό αυτοκινητόδρομο με το έργο του Ελληνικού, οι οποίες στην παρούσα φάση βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού, θα προκηρυχθούν με ένα ενιαίο διαγωνισμό.

Όπως είπε ο υφυπουργός το ενιαίο αυτό έργο υψηλού προϋπολογισμού (μόνον η σήραγγα της Ηλιουπόλεως εκτιμάται ότι θα είναι έργο άνω του 1 δις. ευρώ) δεν θα είναι δημόσιο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα πρόκειται για ΣΔΙΤ ή για παραχώρηση.

Για τη σήραγγα της Ηλιουπόλεως που σχετίζεται άμεσα με την μεγάλη ανάπτυξη του Ελληνικού, οι μελέτες ωριμάζουν σε συνεργασία με τη Lamda Development. Για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι πιθανό να εξεταστεί και η μέθοδος των πρότυπων προτάσεων που προετοιμάζονται από τεχνικές εταιρείες.

  • Στο μεταξύ χθες ανακοινώθηκε ότι η κατάθεση των προσφορών για την εκ νέου παραχώρηση της Αττικής Οδού με ενδιαφερόμενους όλους τους τεχνικούς ομίλους και πολλές ξένες εταιρείες μετατίθεται για τις 10 Ιουλίου.