Λιμάνι Ραφήνας: Master Plan (η) ή colpo grosso; Κράτει τις μηχανές και πάρτε το αλλιώς!

Λιμάνι Ραφήνας (φωτογρ. ellinikiaktoploia.gr )

Η άμεση αντίδραση της Δημοτικής Αρχής με την επιστολή του Β. Μπουρνούς, μπλόκαρε την απίστευτη ανοησία της περιφέρειας να επιχειρήσει να φέρει προς συζήτηση ένα κάποιο μάστερ πλαν του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας, που αφορά τα ίδια τα ζωτικά συμφέροντα της πόλης και των πολιτών της, χωρίς καν να έχει προηγηθεί συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου, χωρίς διάλογο με τους πολίτες, χωρίς καμία γνώση και διαβούλευση. Ερήμην δηλαδή αιρετών και πολιτών.  

Χρήστος Τσεμπέρης
Επικεφαλής Συνεργασίας Ενεργών Πολιτών

Το θέμα όμως, η ουσία του, δεν τελειώνει εδώ. Αρχίζει από εδώ και έχει πολλά θολά σημεία και ερωτήματα.

Το περιβόητο πια μάστερ πλαν, που επί χρόνια ακούμε ότι συντάσσεται, αλλά ποτέ κανείς δεν είδε μέχρι πριν λίγες μέρες , πότε συντάχθηκε

Εφόσον ξεκίνησε επί προηγούμενης διοίκησης και επικαιροποιήθηκε με τη νέα για να υποβληθεί, πότε συζητήθηκε με την πόλη που το φιλοξενεί;

Η «επικαιροποίηση» αυτή, γιατί βολικά «ξεχνάει» την εξαγγελία για την απόδοση των 4 παραλιών (αρχικά) στους πολίτες της Ραφήνας, ώστε επιτέλους η πόλη να αποκτήσει πρόσβαση στα παράλιά της και να πάψει να είναι το πανελλήνιο ανέκδοτο «παραλιακή πόλη, χωρίς παραλίες» .

  • Υπήρξε ή δεν υπήρξε η σύμφωνη γνώμη του ΟΛΡ για την παραχώρηση του συγκεκριμένου μέρους του παράλιου μετώπου;
  • Υπεβλήθη ή δεν υπεβλήθη στο ΤΑΙΠΕΔ η απόφαση αυτή , το οποίο και έκανε την ΤΣΕΜΠΕΡΗΣπρόταση αποδεκτή;
  • Υπάρχει ή δεν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη όλων των συναρμόδιων Υπουργείων και είχε πάρει το δρόμο της δημοσίευσης στο ΦΕΚ;

Αν όλα αυτά υπάρχουν, με ποια άνεση ο ΟΛΡ υποβάλλει στην περιφέρεια το ολοκληρωμένο του μάστερ πλαν ΧΩΡΙΣ να περιλαμβάνει ΠΟΥΘΕΝΑ την παραχώρηση του συγκεκριμένου μέρους του παραλιακού μετώπου;

Με ποια άνεση μέσα στο όργιο του τσιμέντου που προβλέπει στα μεγαλεπήβολα σχέδιά του ΕΚΤΟΣ Λιμένα και στο χωρισμό της έκτασης σε …οικοδομικά τετράγωνα , μιλάει ψιθυριστά και διακριτικά και για μια κάποια Φάση Β που εμπεριέχει αυτές ακριβώς τις υπό παραχώρηση περιοχές στους δημότες;

Εκτός κι αν κάτι έχει αλλάξει από όλα αυτά και το ξέρουν ΤΑΙΠΕΔ, Υπουργείο Ναυτιλίας και Οικονομικών, αλλά όχι οι πολίτες.

Εκτός κι αν η δήλωση στις προγραμματικές δηλώσεις περί εντολής στο ΤΑΙΠΕΔ για ΣΥΝΟΛΙΚΗ διαδικασία επανυπολογισμού των περιουσιακών στοιχείων των 10 περιφερειακών Λιμανιών (και η Ραφήνα μεταξύ αυτών) για να ιδιωτικοποιηθούν εις ολόκληρον, αυτό ακριβώς σημαίνει.

Κι έτσι ανοίγει η όρεξη διαφόρων «οραματιστών» της ανάπτυξης με αποκομμένη , περιβαλλοντικά υποβαθμισμένη, στραγγαλισμένη πόλη και πολίτες , μέσα στο μπετόν, την κίνηση, την ρύπανση, αποκομμένης από το φυσικό της περιβάλλον, τη θάλασσα, με σχεδόν 10 μέτρα κτήρια, συνεδριακά κέντρα, πάρκινγκ, υδατοδρόμια και εμπορικές εκμεταλλεύσεις χωρίς κανένα βιώσιμο σχέδιο (για αειφορία ούτε λόγος να γίνεται) για την ίδια και τους πολίτες της.

Αν αυτό φαντάζονται κάποιοι ως ανάπτυξη και νομίζουν ότι θα είναι το μέλλον της Ραφήνας , λογαριάζουν λάθος και πάντως χωρίς τον… καπετάνιο, τους πολίτες της.

Το Δημοτικό Συμβούλιο, οι φορείς, οι σύλλογοι, οι πολίτες οφείλουμε να σταθούμε απέναντι σε ό,τι σχεδιάζεται για την πόλη χωρίς την πόλη.

Η νέα Δημοτική αρχή οφείλει να ζητήσει και να της παρασχεθούν άμεσα συγκεκριμένες απαντήσεις από:

  • τον ΟΛΡ αν έχει αλλάξει την ομόφωνη απόφαση του για την παραχώρηση του παράλιου μετώπου στους δημότες.
  • το ΤΑΙΠΕΔ εάν επίσης έχει αλλάξει τη επίσης ομόφωνη θέση του,
  • αλλά και την κεντρική διοίκηση, την πολιτεία και συγκεκριμένα τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών(ΤΑΙΠΕΔ), εάν το κράτος έχει συνέχεια στην εφαρμογή των αποφάσεών του και θα ολοκληρωθεί και τυπικά η συγκεκριμένη πολιτική ή υπάρχουν άλλοι σχεδιασμοί.

ΜΕΤΑ θα συζητήσουμε όλα τα άλλα περί της επέκτασης – εκσυγχρονισμού και με ποιο τρόπο του λιμανιού, των προτεινόμενων έργων, των έργων υποδομής και τόσα ακόμη για τα οποία , σε αντίθεση με τον Πειραιά, η Πολιτεία κωφεύει και ΔΕΝ έχει θεσμοθετήσει την αποφασιστική συμμετοχή ΚΑΙ του Δήμου στο Διοικητικό Συμβούλιο μια κρατικής (;) εταιρείας που δραστηριοποιείται στα διοικητικά του όρια, αλλά λειτουργεί σαν κράτος εν κράτει στα …δικά της.

Η πόλη θέλει το λιμάνι, μεγάλωσε με αυτό. Το λιμάνι έχει ανάγκη και οφείλει να σέβεται την πόλη και τους πολίτες που το φιλοξενούν. Δεν μπορεί να συνεχίσει να τη στραγγαλίζει όπως κάνει τα τελευταία πολλά χρόνια ανεξέλεγκτα και χωρίς καμία κοινωνική λογοδοσία.

Μέχρις εδώ. Δεν είναι στραβός ο γιαλός, στραβά αρμενίζετε. Κάντε κράτει και πάρτε το όλο αλλιώς γιατί θα βρείτε!