Στην αποδυνάμωση της συγκοινωνιακής σύνδεσης των Δήμων Ραφήνας-Πικερμίου και Μαραθώνα αναφέρεται με δήλωση του ο Δημοτικός Σύμβουλος και επικεφαλής της “Συνεργασίας Ενεργών Πολιτών Ραφήνας Πικερμίου” κ. Χρήστος Τσεμπέρης με την επισήμανση ότι, η λεωφορειακή γραμμή 310 (Μαραθώνας-Ν. Μάκρη-Ραφήνα-Μάτι-Μαραθώνας) η οποία δημιουργήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Χρήστου Σπίρτζη) για την εξυπηρέτηση των δύο Δήμων, ήταν μια καθ ΄όλα επιτυχημένη πρωτοβουλία δεδομένου ότι έδινε λύσεις σε οξυμένες και χρόνιες ανάγκες των πολιτών.
Ειδικότερα, ο κ. Χρήστος Τσεμπέρης καταγγέλλει τον παροπλισμό του ενός από τα δύο λεωφορεία της γραμμής με αποτέλεσμα την υπολειτουργία της και την ταλαιπωρία των πολιτών.
Η δήλωση του Δημοτικού Συμβούλου Ραφήνας-Πικερμίου:
Το εφιαλτικό καλοκαίρι του 2018 η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον Χρήστο Σπίρτζη, θέλοντας να δώσει λύση σε ένα δομικό πρόβλημα συγκοινωνιακής σύνδεσης των δύο πληγέντων Δήμων, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και το Δήμο Ραφήνας Πικερμίου, και Μαραθώνα, προχώρησε από τις πρώτες ημέρες στην ίδρυση της λεωφορειακής γραμμής 310, η οποία σε συνεχή κυκλική λειτουργία, κάλυψε και καλύπτει μέχρι σήμερα τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών στα δυο διοικητικά κέντρα, χωρίς κόμιστρο.
Η κίνηση δεν αποδείχτηκε απλώς επιτυχής, αλλά αγκαλιάστηκε από τους δημότες, δίνοντας στην πράξη λύση στο χρόνιο πρόβλημα της διαδημοτικής συγκοινωνιακής κάλυψης, αλλά και της σύνδεσής της με την αστική γραμμή 314, καθιστώντας την κρίσιμο και αναγκαίο «εργαλείο» επιμέρους έστω συγκοινωνιακής κάλυψης των περιοχών, που μαστίζονται επί χρόνια και χρόνια από συγκοινωνιακό μονοπώλιο των ΚΤΕΛ.
Η γραμμή συνεχίζει να λειτουργεί και σήμερα, όμως το τελευταίο διάστημα έχει διαπιστωθεί ότι έχει «βγεί» εκτός το ένα από τα δύο οχήματα, μειώνοντας στην πράξη τα δρομολόγια κάλυψης στο μισό.
Η εξαιρετική κίνηση υπουργείου και ΟΑΣΑ αποδείχθηκε από την πραγματική χρήση του, ότι έδωσε πολλές λύσεις σε οξυμένες και χρόνιες ανάγκες των πολιτών.
Είναι προφανές και αυταπόδεικτο, ότι η συνέχιση της λειτουργίας της γραμμής αυτής είναι απαραίτητη και προς όφελος των πολιτών, αλλά ίσως καθίσταται «προβληματική» οικονομικά η λειτουργία της για τον οργανισμό, πράγμα αντιληπτό.
Θα μπορούσε λοιπόν η γραμμή να παραμείνει σε κυκλική λειτουργία υπό την ομπρέλα του ενιαίου αστικού εισιτηρίου (με τις ωφέλειες για ανέργους, μαθητές, φοιτητές, ΑμεΑ, υπερήλικες κλπ), λειτουργώντας και ως διαδημοτική επικοινωνία, τόσο με την 314 αστική γραμμή, αλλά και με την κομβική υπηρεσία του ΤΑΕΦΚ που λειτουργεί στη διασταύρωση για τους πληγέντες συμπολίτες μας.
Μια εξαιρετικής σημασίας και διευκόλυνσης κίνηση από τον ΟΑΣΑ για τις πληγείσες περιοχές, δεν υποβαθμίζεται με αφαίρεση οχημάτων, άρα μείωση κάλυψης, ούτε πολύ περισσότερο καταργείται αβασάνιστα, αλλά παραμένει, βελτιώνεται και συνεχίζει να δίνει λύσεις στον πολίτη.
Ελπίζω στα επιτελεία τόσο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όσο και του ΟΑΣΑ να πρυτανεύσει η λογική και να οδηγηθούμε σε λύση αναβάθμισης και όχι κατάργησης μιας αποδεδειγμένα χρήσιμης υπηρεσίας.
Χρήστος Τσεμπέρης
Δημοτικός σύμβουλος Ραφήνας Πικερμίου
Επικεφαλής Συνεργασίας Ενεργών Πολιτών Ραφήνας Πικερμίου