Έντονη αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ για την εξάμηνη αναστολή ληξιπρόθεσμων οφειλών της Fraport προς το ΤΑΙΠΕΔ

Δήλωση της Βουλευτή Φλώρινας και Αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα για την εξάμηνη αναστολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Fraport προς το ΤΑΙΠΕΔ που αποφάσισε η κυβέρνηση.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ δε γνωρίζει από αργίες και απεργίες όταν έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.

Αθόρυβα, αν και σε άλλες περιπτώσεις βάζει την επικοινωνία και τη διαφήμιση πάνω απ’ όλα, φρόντισε με σχετική ΠΝΠ την Πρωτομαγιά να εξασφαλίσει εξάμηνη αναστολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Fraport προς το ΤΑΙΠΕΔ.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά αποκλειστικά και μόνο τη Fraport και μάλιστα δε στηρίζεται νομικά ούτε στο Ευρωπαϊκό και Εθνικό δίκαιο, αλλά ούτε και στη σύμβαση Παραχώρησης.

Στην τελευταία, περιγράφονται αναλυτικά δύο γεγονότα:

Η ανωτέρα βία και το δυσμενές συμβάν. Όπως έχουμε ήδη αναλυτικά εκθέσει σε ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, ανάλογα με το χαρακτηρισμό της πανδημίας θα επέλθουν και οι προβλεπόμενες συνέπειες της σύμβασης. (βλ. την υπ’ αριθμ. 6077/30.04.2020 ερώτηση με θέμα: Πανδημία Covid-19 και εταιρίες διαχείρισης αεροδρομίων – Γεγονός Ανωτέρας Βίας ή Δυσμενές Συμβάν; https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/11257661.pdf ).

Κι όμως, χωρίς η ΠΝΠ να επικαλείται κάποιο άρθρο της Σύμβασης μεταξύ της Fraport Greece και του Ελληνικού Δημοσίου, αναστέλλει την καταβολή επί εξάμηνο, αρχόμενο από τον Απρίλιο έως το τέλος Σεπτεμβρίου και άρα την είσπραξη δημόσιων εσόδων (παραλείποντας να κάνει γνωστό το ποσό των εκατομμυρίων που αναστέλλονται).

Τα συναρμόδια Υπουργεία γνωρίζουν ότι με βάση τη σύμβαση η Fraport δε δικαιούται αποζημίωση, γι’ αυτό λοιπόν χαριστικά και μόνον υπέρ αυτής προχώρησαν σε αναστολή καταβολής των οφειλομένων, ενώ παράλληλα τέθηκε αυτό το χαμηλό επιτόκιο προκειμένου να αποφευχθούν οι όποιες πρώτες αντιδράσεις.

«Ξέχασαν» όμως ότι αυτά τα έσοδα από την αμοιβή Παραχώρησης προορίζονται για τη διασφάλιση λειτουργίας των υπόλοιπων 23 αεροδρομίων που παραμένουν στο ελληνικό δημόσιο και δη αυτών στα μικρά νησιά (Καστελόριζο, Αστυπάλαια, Κάσος, Κάρπαθος κτλ).

Άραγε με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των 23 αεροδρομίων, αφού δεν εισπράχθησαν τα προβλεφθέντα έσοδα;

Γιατί υπήρξε χαριστική ΠΝΠ μόνο για τη Fraport Greece και όχι διαφανής σχεδιασμός για το σύνολο των αερολιμένων της χώρας, τηρώντας το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο;

Να περιμένουμε και μια αντίστοιχη ad hoc ρύθμιση για το ΔΑΑ Ελ Βενιζέλος, έτσι ώστε τελικά να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των παραχωρησιούχων, χωρίς να λαμβάνονται καν υπόψη οι σχετικές Συμβάσεις;

Είναι να απορεί κανείς πώς, εφόσον η Fraport δεν μπορεί τώρα να πληρώσει τα ληξιπρόθεσμα για το 2019 (τη στιγμή που είχε υπερκέρδη), θα μπορέσει τέλος Σεπτεμβρίου που η ύφεση θα έχει κάνει ήδη περισσότερο ζοφερές τις συνέπειες της;

Για την Κυβέρνηση, η κουλτούρα πληρωμών δυστυχώς ισχύει για τους μη έχοντες. Για όσους έχουν και μάλιστα πολλά, αναστέλλεται η καταβολή οφειλών τους…