ΟΣΕ: Περίπου 1 εκατ. ευρώ θα κοστίσει έως το 2021 η συντήρηση του Προαστιακού

Τέλος στους χαλασμένους ανελκυστήρες και κυλιόμενες σκάλες, εύκολη πρόσβαση σε ΑμΕΑ, καλύτερη φύλαξη στους σταθμούς προκειμένου να αποφεύγονται περιστατικά κλοπών και αξιοποίνων πράξεων αναμένεται να βάλει το τριετές σχέδιο του Οργανισμού για τα έτη 2019-2021 συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε το νέο αναβαθμισμένο σχέδιο για «την παροχή υπηρεσιών πλήρους συντήρησης με άρση βλαβών και αποκατάσταση ζημιών των ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων των σιδηροδρομικών σταθμών, κτηρίων και πεζογεφυρών του σιδηροδρομικού άξονα Αεροδρόμιο-Κιάτο και του τμήματος γραμμής Πειραιάς-Οινόη (Νότια Ελλάδα).

Η απόφαση αφορά στη διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση εκτέλεσης του παραπάνω έργου σύμφωνα με το οποίο για το 2019 ο ΟΣΕ θα εγγράψει δαπάνες 311.784 ευρώ για την αναβάθμιση του Προαστιακού, για το 2020 453.019,35 ευρώ και για το 2021 116.363,77 ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να εκσυγχρονιστούν τα οπτικο-ακουστικά συστήματα ενημέρωσης του κοινού και παρακολούθησης δρομολογίων, καθυστερήσεων, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης επιβατών.

Παράλληλα θα αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες προς ΑΜΕΑ, ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, ηλικιωμένους, μικρά παιδιά και επιβάτες με ειδικές ανάγκες.

Παράλληλα, ο ΟΣΕ με δύο σημαντικά έργα που ανέθεσε πρόσφατα στοχεύει στην αναβάθμιση των υποδομών του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.

Υπενθυμίζεται ότι οι κακές υποδομές και οι δυσαρεστημένοι επιβάτες έγιναν πρόσφατα αφορμή για μια έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα στον δημόσιο ΟΣΕ και στην ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από μία έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής που έκανε λόγο για δυσαρεστημένους επιβάτες στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Ο ΟΣΕ είχε ήδη προκηρύξει τους δύο διαγωνισμούς και με αποφάσεις που δημοσίευε στο Διαύγεια προχωρά σε αναβαθμίσεις για ελλείψεις και βλάβες που έχουν προκαλέσει τις αντιδράσεις του επιβατικού κοινού.

Ωστόσο οι καταγγελίες των επιβατών για «χαμένα» δρομολόγια κατά τη διάρκεια της ημέρας χωρίς καμία ενημέρωση συνεχίζονται.

Σύμφωνα με επιβάτες του μέσου τουλάχιστον δύο δρομολόγια την ημέρα δεν πραγματοποιούνται ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που σε μία ώρα γίνεται μόνο ένα δρομολόγιο -αντί γα τρία- στην γραμμή από Άνω Λιόσια προς Αεροδρόμιο και αντίστροφα.

Η πρώτη απόφαση του ΟΣΕ αφορά στην ανάθεση «Παροχής Υπηρεσιών Συντήρησης με άρση βλαβών και αποκατάσταση ζημιών των ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων των σιδηροδρομικών σταθμών, κτιρίων και πεζογεφυρών του τμήματος γραμμής Νότιας Ελλάδος (τμήματα γραμμής ΣΚΑ-Αεοροδρόμιο-Κιάτο και Πειραιάς-Οινόη)».

Η δεύτερη απόφαση αφορά την ανάθεση του έργου «Παροχή Υπηρεσιών Φύλαξης Εγκαταστάσεων των Σηράγγων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου ΣΚΑ-Κιάτο, καθώς και του Αμαξοστασίου Θεσσαλονίκης του ΟΣΕ με Ανθρώπινο Δυναμικό».