Καλά τα νέα από την είδηση που ακολουθεί αν και προκύπτουν σε εποχή που οι Έλληνες λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν χάσει …. «τα αυγά και τα πασχάλια.»
Εφεξής, οι επιβάτες που είναι αποκλεισμένοι σε αεροδρόμια ή αναμένουν τις χαμένες τους αποσκευές μπορούν να χρησιμοποιούν μια δωρεάν εφαρμογή κινητών συσκευών για να ελέγχουν τα δικαιώματά τους άμεσα και επιτόπου.
Η εφαρμογή δημιουργήθηκε από την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές και είναι διαθέσιμη σε τέσσερις δημοφιλείς πλατφόρμες κινητών συσκευών: Apple iPhone και iPad, Google Android, RIM Blackberry και Microsoft Windows Phone 7. Για περισσότερες πληροφορίες και για να κατεβάσετε την εφαρμογή επιλέξτε τον τύπο της συσκευής σας: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/el/mobile.html
Στο μεταξύ, ετοιμάζεται και η εφαρμογή που θα καλύπτει τις μεταφορές με πούλμαν και λεωφορεία καθώς και τις πλωτές μεταφορές. Επισημαίνεται ότι από τον διανυόμενο μήνα ξεκίνησε και η εφαρμογή νέου κανονισμού στις χώρες της Ε.Ε που προβλέπει διευρυμένα δικαιώματα αποζημίωσης και για το σκέλος οδικών – πλωτών μεταφορών που τα εναρμονίζει σχεδόν με τις αεροπορικές και τις σιδηροδρομικές.
Μεταξύ άλλων οι ταξιδιώτες δικαιούνται:
- Επαρκή και προσιτή πληροφόρηση πριν από το ταξίδι και κατά τη διάρκειά του, καθώς και παροχή γενικών πληροφοριών σχετικά με τα δικαιώματά τους στους τερματικούς σταθμούς και επί των πλοίων.
- Επαρκή συνδρομή (όπως ελαφρά γεύματα, γεύματα, αναψυκτικά και, όταν είναι αναγκαίο, κατάλυμα για μέχρι τρεις διανυκτερεύσεις, με οικονομική κάλυψη μέχρι 80 ευρώ ανά διανυκτέρευση) σε περιπτώσεις ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 90 λεπτών.
- Εγγύηση ως προς την επιλογή μεταξύ επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο σε περιπτώσεις ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 90 λεπτών.
- Αποζημίωση μεταξύ 25% και 50% της τιμής του εισιτηρίου σε περιπτώσεις καθυστερημένης άφιξης.
- Μη διακριτική μεταχείριση και ειδική συνδρομή χωρίς χρηματική επιβάρυνση για τα άτομα με αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα.
- Χρηματική αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος και απώλειας ή ζημίας αποσκευών, οχημάτων και του εξοπλισμού κινητικότητας ή άλλου ειδικού εξοπλισμού.
- Σε περίπτωση ατυχήματος προκαταβολής (εντός 15 ημερών) για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών και δικαίωμα άμεσης προσφυγής κατά του ασφαλιστή του μεταφορέα.