Τον Ιούλιο σε λειτουργία τρεις νέοι σταθμοί του μετρό προς Πειραιά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια

Στις αρχές Ιουλίου μετατίθεται η λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια.

Ένα μήνα νωρίτερα θα ξεκινήσει η τελική δοκιμαστική λειτουργία των τριών σταθμών με συρμούς, αλλά και των συστημάτων έκδοσης εισιτηρίων.

Οι άλλοι τρεις σταθμοί της επέκτασης, σε Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν το καλοκαίρι του 2022.

Το έργο μετράει μέχρι στιγμής τρία χρόνια καθυστέρηση και ο προϋπολογισμός του έχει αυξηθεί κατά 123 εκατ. ευρώ.

Η κεντρική πρόσβαση προς την αποβάθρα του μετρό Νίκαιας

Το έργο σε αριθμούς

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκ. ευρώ.

Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.

Ειδικότερα:

οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).

Εντός του Ιουνίου, προγραμματίζεται η διενέργεια της τελικής δοκιμαστικής λειτουργίας με συρμό, και μετά την ολοκλήρωσή της οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» θα είναι έτοιμοι για εμπορική λειτουργία στις αρχές Ιουλίου 2020.

Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.). Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών.

Οι επιφανειακοί χώροι δε, θα είναι πλήρως λειτουργικοί. Σημειωτέον ότι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.

Εν τω μεταξύ, στο σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, στους σταθμούς «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις, ενώ στο «Δημοτικό Θέατρο» είναι σε εξέλιξη εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.