Εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ οι προεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα & Λαύριο

Έξι σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ. € εγκρίθηκαν χθες από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ από τα οποία, δύο αφορούν την Ανατολική Αττική. Πρόκειται για έργα που επεκτείνουν το σιδηροδρομικό δίκτυο σε λιμάνια της χώρας.

Τα έργα στα οποία αναφέρεται η απόφαση:

  • Παλλήνη-Αεροδρόμιο-Ραφήνα (επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου)
  • Κορωπί-Λιμένας Λαυρίου (επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου)
  • Ρίο-Λιμένας Πάτρας (ολοκληρώνει τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Πάτρας)
  • Θεσσαλονίκη-Λιμένας Καβάλας-Τοξότες Ξάνθης (τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας)
  • Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (Έβρου)
  • Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο- Ανάπτυξη Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης.

Σε ό,τι αφορά τα δύο πρώτα έργα που αφορούν την περιοχή:

Επέκταση Προαστιακού προς τη Ραφήνα

Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών Ραφήνα και σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας, συνολικού μήκους 17 χλμ. περίπου. Το κόστος εκτιμάται σε 300 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει διπλή γραμμή, σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση και σταθμούς.

Επέκταση Προαστιακού προς το Λαύριο

Η επέκταση από Κορωπί προς Λαύριο προβλέπει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (Μαρκόπουλος και Λιμάνι Λαυρίου) και πέντε σιδηροδρομικές στάσεις (Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικός, Κυπριανός).

Η απόσταση Αθήνα-Λαύριο θα διεξάγεται σε 55 λεπτά (…μάλλον χωρίς στάσεις!) και Κορωπί-Λαύριο σε 28 λεπτά με την ολοκλήρωση της επέκτασης. Το κόστος έχει υπολογισθεί σε 380 εκατ. ευρώ.