Παρέμβαση του Συνήγορου του Πολίτη για τη μεγάλη χρονική απόσταση μεταξύ καταμέτρησης κατανάλωσης ύδρευσης και έκδοσης λογαριασμού

Το ζήτημα της χρονικής απόστασης μεταξύ καταμέτρησης κατανάλωσης και έκδοσης λογαριασμού ύδρευσης το οποίο παρατηρήθηκε σε αρκετούς Δήμους της ευρύτερης περιοχής μας, απασχόλησε τον Συνήγορο του Πολίτη με αφορμή σχετικές αναφορές από δημότες/καταναλωτές του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος.

Οι συγκεκριμένοι πολίτες έθεσαν στον Συνήγορο του Πολίτη το θέμα, ζητώντας την εκ μέρους του έκδοση γνωμοδότησης/έκθεσης και οδηγίας προς τους Δήμους προκειμένου οι δημοτικές αρχές να φροντίσουν για τη μη επανάληψη του επώδυνου για τον οικονομικό προγραμματισμό τους, αυτού φαινομένου.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση καταναλωτών ύδρευσης από τα Σπάτα και την Αρτέμιδα που όπως τονίζεται στην αναφορά τους,

λογαριασμός που αφορούσε στη χρονική περίοδο από 01.07.2011 µέχρι 03.09.2011 εκδόθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2013, δηλαδή µε καθυστέρηση σχεδόν 1,5 έτους, καθώς και λογαριασµού που αφορούσε στη χρονική περίοδο από 01.01.2011 µέχρι 30.04.2011 και εκδόθηκε στις 17.02.2012 µε καθυστέρηση 10 µηνών!

Στην έκθεσή του ο Συνήγορος του Πολίτη επισημαίνει ότι η πολύµηνη καθυστέρηση στην έκδοση των λογαριασµών, στερεί στην ουσία τη δυνατότητα του καταναλωτή να ελέγξει ή και να αντιπαραβάλει στοιχεία σχετικά µε την ορθότητα των ενδείξεων, αλλά και να διερευνήσει άµεσα τα πιθανά αίτια και τις συνθήκες που οδήγησαν στην καταγραφή κάποιας ανεξήγητα αυξηµένης κατανάλωσης.

Επιπλέον, πρόβληµα συνιστά και η µη έκδοση λογαριασµών σε τακτά χρονικά διαστήµατα µε αποτέλεσµα να συσσωρεύονται οφειλές των καταναλωτών και να καθίσταται αδύνατος ο οικονοµικός προγραµµατισµός τους.

Από την πλευρά τους, η υπηρεσία ύδρευσης πληροφόρησε το Συνήγορο του Πολίτη ότι οι ενδείξεις των µετρητών καταγράφονται τακτικά, ωστόσο, οι καθυστερήσεις στην έκδοση των λογαριασµών οφείλονται σε προβλήµατα του µητρώου καταναλωτών, τα οποία ανέκυψαν από τη συγχώνευση µε άλλους φορείς. ύδρευσης.

Ο Συνήγορος του Πολίτη αναγνωρίζοντας την αιτία δηµιουργίας των προβληµάτων, προτείνει, σε περίπτωση που οι καθυστερήσεις είναι αναπόφευκτες, οι φορείς να ενηµερώνουν εγγράφως τους καταναλωτές για τη συγκεκριµένη δυσλειτουργία, εφιστώντας τους την προσοχή στον τακτικό έλεγχο των ενδείξεων του µετρητή.