Αποζημίωση ύψους 5.870 € για ηθική βλάβη, επιδίκασε το Πρωτοδικείο Αθηνών σε κάτοχο πιστωτικής κάρτας, η οφειλή του οποίου μεταβιβάστηκε για χειρισμό σε εισπρακτική εταιρία.
Το δικαστήριο με την υπ’ αριθμ. 3428/2016 απόφασή του, αντιτίθεται στην πάγια τακτική των τραπεζών να παραδίδει προσωπικά δεδομένων των πελατών της σε εταιρίες, αναφέροντας ότι για να γίνει η μεταβίβασή τους, θα πρέπει ο οφειλέτης να είναι ενήμερος και μάλιστα να έχει δώσει ρητή συγκατάθεση για την κίνηση αυτή.
Με τη σειρά της η εισπρακτική εταιρεία οφείλει να ενημερώσει εγγράφως το δανειολήπτη, ότι προτίθεται να κάνει χρήση των δεδομένων του και για το σκοπό που θα τα χρησιμοποιήσει.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, ο όρος που περιλαμβάνεται στην αίτηση έκδοσης δανείου ή πιστωτικής κάρτας ότι ο αιτών συναινεί στη διαβίβαση των δεδομένων του, δεν σημαίνει τη «συγκατάθεση του δανειολήπτη για τη διαβίβαση των προσωπικών του δεδομένων σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών».
Αντίθετα, η τράπεζα υποχρεούται να τον ενημερώσει για την πρόθεσή της να κάνει χρήση των δεδομένων και ο δανειολήπτης να δώσει τη συγκατάθεσή του, δηλαδή την “ελεύθερη, ρητή και ειδική δήλωση βούλησης, που εκφράζεται με τρόπο σαφή και εν πλήρη επιγνώσει, με την οποία το υποκείμενο των δεδομένων, αφού προηγουμένως ενημερωθεί, δέχεται να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, που τον αφορούν”.