Από σήμερα όσα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης δεν έχουν ταυτοποιηθεί με βάση τις διαδικασίες στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΥΨΗΠΤΕ) δεν θα μπορούν να λαμβάνουν κρατική διαφήμιση.
Βάσει των στοιχείων που ανακοινώθηκαν από το ΥΨΗΠΤΕ για το Μητρώο έως τώρα έχουν κατατεθεί 398 αιτήσεις εγγραφής. Οι 196 (49,25%) έχουν ταυτοποιηθεί και 202 (50,75%) βρίσκονται σε διαδικασία ταυτοποίησης. Οι αιτήσεις είναι σχεδόν μοιρασμένες μεταξύ Αττικής-Πειραιά (52,5%) και περιφέρειας (47,5%).
Τα ταυτοποιημένα μέλη του Μητρώου είναι κατά 53,57% (105 μέλη) νομικά πρόσωπα, κατά 33,17% (66 μέλη) Ατομικές Επιχειρήσεις και κατά 13,26% (25 μέλη) Φυσικά Πρόσωπα. Τα συγκεκριμένα media απασχολούν συνολικά 2.115 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 1.040 είναι δημοσιογράφοι (682 με εξαρτημένη εργασία και 358 με σύμβαση έργου).
Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, τόνισε, αναφορικά με τη λειτουργία του Μητρώου: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα σχετικά με το πώς θα πρέπει να λειτουργεί η διαδικτυακή ενημέρωση στη χώρα. Πρόκειται για τους ελάχιστους κανόνες που πρέπει να μπουν ενάντια στις γκρίζες ζώνες και τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος».
Ο κ. Παππάς εξήγησε ότι «μόνο όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο θα έχουν πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση. Η δε κατανομή της θα είναι 70% για τα Μέσα πανελλαδικής εμβέλειας και 30% υπέρ των Μέσων της περιφέρειας. Θα διασφαλίσουμε την εφαρμογή της ποσόστωσης με πολύ συγκεκριμένα μέτρα. Σε περίπτωση μη τήρησης του ποσοστού υπέρ των Μέσων της περιφέρειας θα επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα πρόστιμο, ισόποσο με τη διαφημιστική δαπάνη που υπολείπεται ως τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου 30%».
Παράλληλα στο ΥΨΗΠΤΕ μελετούν και τη θέσπιση προστίμου για όσους φορείς του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα δεν καταθέτουν, όπως οφείλουν βάσει της κείμενης νομοθεσίας, τα στοιχεία των διαφημιστικών τους προγραμμάτων στο υπουργείο.
Να σημειωθεί ότι πέρσι τα διαφημιστικά προγράμματα που γνωστοποιήθηκαν στο ΥΨΗΠΤΕ ήταν συνολικού ύψους 42 εκατ. ευρώ και το 2015, 20 εκατ. ευρώ. Επίσης όπως ελέχθη θα καταργηθεί η λογική του μοιράσματος της κρατικής διαφήμισης 50% σε τηλεόραση, 40% στις εφημερίδες και 10% στις ιστοσελίδες και στο εξής θα διανέμεται ανάλογα με τη στόχευση της κάθε καμπάνιας, όπως την αποφασίζει ο διαφημιζόμενος φορέας