Ο ιταλικός όμιλος που αγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζεται να διεκδικεί και την ΣΤΑΣΥ Α.Ε.!

Δημοσίευμα της ιστοσελίδας www.voria.gr επικαλείται πληροφορίες προερχόμενες από “ασφαλή πηγή” περί ενδιαφέροντος του ιταλικού επιχειρηματικού ομίλου Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. (στην κυριότητα του οποίου πρόσφατα περιήλθε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ) εξαγοράς και της εταιρείας, «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.) που ελέγχει το Μετρό, τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και το Τραμ στην πρωτεύουσα.

 

 Οι πληροφορίες της ιστοσελίδας δεν επιβεβαιώθηκαν αλλά ούτε και διαψεύσθηκαν από επίσημη πηγή.

Το θέμα παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον και ενδεχομένως να έχει “ψήγματα” αλήθειας κυρίως για δύο λόγους: σε δήλωσή του στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών κ. Τσακαλώτος είχε συμπεριλάβει τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στις ΔΕΚΟ που θα επιχειρηθεί να ιδιωτικοποιηθούν και όχι απλώς να αξιοποιηθούν  και σε ότι αφορά τις μετοχές της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., όπως και της μητρικής ΟΑΣΑ, πρόκειται να μεταβιβαστούν στην ΕΔΗΣ Α.Ε., την holding με συμμετοχές σε εταιρείες συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου.

Ακολουθεί το δημοσίευμα της ιστοσελίδας     (Θα το βρείτε ΕΔΩ)

“Παρά τα ελλείμματα, η εταιρεία δεν παύει να αποτελεί ένα ελκυστικό επενδυτικό πακέτο καθώς ελέγχει μέσα δυναμικά επεκτεινόμενα στην Αθήνα.

Ακόμη δεν στέγνωσε το μελάνι των υπογραφών στη συμφωνία αγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους και ήδη υπάρχουν πληροφορίες, σύμφωνα με ασφαλή πηγή της Voria.gr, για πιθανό ενδιαφέρον των Ιταλών για την ΣΤΑΣΥ Α.Ε., την εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» που ελέγχει το Μετρό, τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και το Τραμ στην πρωτεύουσα.

Δεν εκπλήσσει η συζητούμενη ύπαρξη επενδυτικού ενδιαφέροντος για παραπάνω αστικά μέσα σταθερής τροχιάς που εξυπηρετούν την πρωτεύουσα και που στην σκέψη πολλών ειδικών «κουμπώνουν» με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω Προαστιακού.

Είναι τέτοιες οι ζημίες και τα ελλείμματα της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., που το ελληνικό δημόσιο, το οποίο συναντά συνεχώς εμπόδια στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, πολύ πιθανό είναι να αποφασίσει να απαλλαγεί από το κόστος χρηματοδότησης δραστηριοτήτων που «μπαίνουν μέσα», είτε λόγω της εισιτηριοδιαφυγής είτε λόγω άλλων αιτιών.

Ωστόσο παρά τα ελλείμματα της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., που το 2016 υπολογίσθηκε ότι θα έφθαναν σε 32,5 εκατ. ευρώ, η εταιρεία δεν παύει να αποτελεί ένα ελκυστικό επενδυτικό πακέτο καθώς ελέγχει μέσα δυναμικά επεκτεινόμενα στην πρωτεύουσα της χώρας, που συγκεντρώνει μεγάλο επισκεπτών και τουριστών, πέραν των εκατομμυρίων των μονίμων κατοίκων.

Σημειώνεται ότι βάσει των δημοσιευμένων οικονομικών στοιχείων, το 2015 η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. είχε έσοδα 103,8 εκατ. ευρώ (μειωμένα από τα 129,7 εκατ του 2014), λειτουργικές ζημίες και προ φόρων ζημίες 63,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 33,5 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της Εταιρείας για το 2017, φέτος η χρονιά θα κλείσει με έλλειμμα 22,4 εκατ. ευρώ.

Ο κρατικός προϋπολογισμός δεν θα μπορεί να σηκώνει το βάρος της επιδότησης των συγκοινωνιακών φορέων, άρα η μόνη λύση είναι η παραχώρηση των δραστηριοτήτων τους ή η πώλησή τους, σε επενδυτές, άλλωστε έχουν γίνει σχετικές δηλώσεις από τους Οικονομικούς Υπουργούς, ότι ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του, το πιθανότερο είναι ότι θα οδεύσουν προς ιδιωτικοποίηση μέσω πώλησης.

Ενδέχεται, ενδιαφέρον για τις σταθερές συγκοινωνίες της Αθήνας, να υπάρξει από περισσότερες της μίας εταιρείες, αλλά σε τούτη τη φάση και πριν καλά- καλά εγκατασταθεί η F.S. Italiane στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, άρχισαν να διαρρέουν πληροφορίες για τη ΣΤΑΣΥ Α.Ε”