“Το 2019 είναι η συμπλήρωση 70 χρόνων χωρίς το εξέχον μέλος της ορχήστρας μας Νίκο Σκαλκώτα, με τον νέο κύκλο συμφωνικών συναυλιών «Ο Σκαλκώτας και οι σύγχρονοί του»,
αλλά και την ηχογράφηση για τη Naxos έργων του” είπε στην παρουσίαση του προγράμματος της ΚΟΑ ο αρχιμουσικός Στέφανος Τσιαλής στην παρουσίαση του φετινού προγράμματος.
Και συνέχισε:
Με εφαλτήριο τα 100 χρόνια από τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, παρουσιάζονται έργα εμπνευσμένα από πολεμικές, αλλά και κοινωνικές, συγκρούσεις και συρράξεις. Εξαιρετικό κεφάλαιο των συμφωνικών μας συναυλιών παραμένει ο κύκλος Μάλερ, ο οποίος αποτελεί πρόκληση για κάθε συμφωνική ορχήστρα.
Διεθνώς προβεβλημένοι μουσικοί και αρχιμουσικοί συμπράττουν μαζί μας. Ανάμεσά τους οι: Καβάκος, Ασκενάζυ, Φρέιρε, Γκούτμαν, Ζάντερλινγκ, Πόππεν, Λάγιοβιτς, Canadian Brass κ.α.
Συνεχίζεται η συνεργασία με το Τρίτο Πρόγραμμα της Γερμανικής Ραδιοφωνίας, το οποίο ήδη πέρυσι μετέδωσε την επετειακή μας συναυλία.
Σταθερή η παρουσία μας εκτός των τειχών και μέσα από το διευρυμένο πρόγραμμα
Προσφορά Μουσικής & Μουσική Προσφορά, υπό τον Λεωνίδα Καβάκο.
Ενισχύουμε τη σύγχρονη ελληνική παραγωγή, σε σχέση με το «Έτος Σκαλκώτα», με 3 παραγγελίες σε αξιόλογους Έλληνες συνθέτες: τον Ορέστη Παπαϊωάννου, τον Χρίστο Παπαγεωργίου και τον Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Συνεχίζονται τα Crossover αλλά και ο διάλογος μας μεταξύ τεχνών με τα: “Classic Rock II” και την προβολή των ταινιών “Nightmare Before Christmas” του Τιμ Μπάρτον και “Shoulder Arms” του Τσάρλι Τσάπλιν με ζωντανή ερμηνεία μουσικής.
Όπως πάντα οι συναυλιακές μας δράσεις συμπληρώνονται με την ανάδειξη έργων μουσικής δωματίου από τα διάφορα μουσικά μας σύνολα μεταξύ των οποίων τα: Κουαρτέτο Eγχόρδων Aθηνών, Quintarco, Μetallon & Kουιντέτο Ξύλινων Πνευστών.
Συνεχίζεται για 3η χρονιά η Ακαδημία Νέων Μουσικών, με αποστολή την ένταξη νέων μουσικών στο πνεύμα της ορχήστρας, αλλά και την προετοιμασία τους για διεθνείς διαγωνισμούς.
Οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές μας δράσεις είναι πιο εκτεταμένες και διευρυμένες από ποτέ.
Διευκολύνουμε την παρουσία μαθητών και σπουδαστών ωδείων και σχολείων, με τιμή εισιτηρίου 3 ευρώ για ομαδικές κρατήσεις.
Κάθε ομάδα φίλων μας συνεχίζει να χαίρει έκπτωσης 20%.
Μένουμε σταθεροί στην παράδοση των δημοφιλών εισαγωγικών ομιλιών στις συμφωνικές συναυλίες μας προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες σε όλους τους ακροατές μας.
Η ιστοσελίδα μας σχεδιάστηκε εκ νέου ώστε να σας ακολουθεί στο κινητό και το tablet σας.
Σημειώστε την ημερομηνία 14 Σεπτεμβρίου, που ανοίγει η προπώληση όλων μας των Συναυλιών, επιβραβεύοντας τους πιο οργανωμένους με εκπλήξεις όλη τη χρονιά.
Ειδικό ευχαριστώ στους νέους μας φίλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίοι αυξήθηκαν πλέον του 50% κατά την περυσινή καλλιτεχνική περίοδο, δείχνοντάς μας -και διαδικτυακά- την αγάπη τους.
Το Instagram στα αγγλικά, δηλώνει την εξωστρεφή μας διάθεση και τη διεθνή μας παρουσία.
Καμπάνια 2018-2019
Αν ξεκλειδώσεις την ψυχή ενός κλειδοκύμβαλου θα βρεις κύματα σε ανατέλλοντα νησιά, αν αφουγκρασθείς καλά ένα βιολοντσέλο ηλεκτρισμένους μίσχους λουλουδιών, ένα φλάουτο θα σου αποκαλύψει τα μυστικά των κλαριών, τα κρουστά την έμφαση των αιωνόβιων βουνοκορφών.
Μία χαραυγή τρυπώνει και πυρώνει νότες τη φλογέρα, αναδύονται ατόλες με κοράλλια σε ένα όμποε, μια κληματαριά ανακλαρίζεται σ΄ένα βιολί. Δεν υπάρχει τίποτα που δεν μπορεί να ειπωθεί με τη μουσική. Η αφήγηση του κόσμου, πραγματικού ή φαντασιακού είναι η φύση της μουσικής.
Τα πρελούδια των φλοίσβων, οι τοκάτες των μεσημεριών, οι φανφάρες των μικρών μπουμπουκιών, όλα ξεχύνονται εκστατικά από τους μουσικούς πρεσβευτές τους.
Μία σπουδή στο αρχέτυπο της φύσης που τροφοδοτεί τη μουσική με συνθέσεις που περιγράφουν το μεγαλείο της.
Τη φετινή καμπάνια της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών υπογράφει το σλόγκαν
“Είναι στη φύση μας”
Η ομιλία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή
Είμαστε ένας οργανισμός, ένα σώμα γεμάτο ζωτικής σημασίας όργανα χωρίς τα οποία δεν μπορούμε να επιβιώσουμε. Το ότι μιλώντας για μεγάλες ορχήστρες μιλάμε για Σώμα μουσικών, δεν είναι τυχαίο.
Αυτό είμαστε. Ένα τεράστιο μουσικό όργανο που αποτελείται από δεκάδες διαφορετικά κύτταρα, μέσα από τα οποία παράγεται η αρμονία.
Η αλήθεια είναι ότι έχουμε την τύχη να βρισκόμαστε σε έναν προνομιακά μαγικό κόσμο, σε μια εποχή απομάγευσης. Σε αυτό τον κόσμο, σας προσκαλούμε.
Πρόθεσή μας είναι να σας πάρουμε μαζί μας. Σε κάθε μικρή ή μεγάλη δράση μας.
Το σκεπτικό του συνόλου διέπει, κάθε χρόνο, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα είτε πρόκειται για συναυλίες, συμφωνικές ή μουσικής δωματίου, είτε για το εκπαιδευτικό-κοινωνικό μας έργο.
Οικογένειες Οργάνων
Προσεγγίζοντας με τη λογική του συνόλου τις οικογένειες οργάνων, ξεκινώ από το πιάνο που εγκαταλείπει τον συνήθη πρωταγωνιστικό του ρόλο όταν συμμετέχει στο Σώμα μιας Συμφωνικής Ορχήστρας.
Το τοπίο βέβαια αλλάζει όταν πρόκειται για ακραίες σολιστικές προκλήσεις όπως το Δεύτερο Κοντσέρτο για Πιάνο του Προκόφιεφ με σολίστ τον Τίτο Γουβέλη.
Το δραματικό Κοντσέρτο του Μότσαρτ σε ντο ελάσσονα με σολίστ τον διεθνώς αναγνωρισμένο Γιώργο-Εμμανουήλ Λαζαρίδη. Το μνημειώδες Δεύτερο Κοντσέρτο του Μπραμς με τον θρυλικό Νέλσον Φρέιρε που επιστρέφει κοντά μας. Έργο που στο πρόσωπο του Φρέιρε, έχει βρει έναν από τους ιδανικότερους ερμηνευτές του.
Το Κομμάτι Κοντσέρτου για Πιάνο και Ορχήστρα του Καρλ Μαρία Φον Βέμπερ με τον ‘Αντον Στέεν Νέκλεμπεργκ. Το πιάνο πρωταγωνιστεί συχνά και στις συναυλίες μουσικής δωματίου, στις οποίες εντάσσονται και οι περίφημοι Περίπατοι στα Μουσεία.
Σε αυτούς, μεταξύ άλλων, ο πιανίστας Αλέξανδρος Μακρής συμπράττει με την τρομπετίστα Σοφία Σιωρά, τον κορνίστα Χρήστο Σαλβάνο και τον τρομπονίστα Ανδρέα-Ρολάνδο Θεοδώρου.
Ενώ ο πιανίστας Θοδωρής Ιωσηφίδης συμπράττει με τον βιολιστή μας Φαίδωνα Μηλιάδη στους «Μύθους» του ίδιου κύκλου.
Οι βιολιστές σε πρώτο πλάνο
Βέβαια, δε νοείται συμφωνική ορχήστρα χωρίς βιολιά. Είναι η βάση μας. Κι αν ζητήσει κάποιος από το κοινό να του υποδείξει ένα όργανο ορχήστρας…Αυτό θα είναι αναμφισβήτητα το βιολί! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι τα Α’ και Β΄ βιολιά είναι η πολυπληθέστερη ομάδα οργάνων μας.
Έτσι λοιπόν, με το μεγαλειώδες Διπλό Κοντσέρτο για βιολί και βιολοντσέλο του Μπραμς θα αναμετρηθεί, στο σολιστικό τμήμα του βιολιού, ο Αρσένης Σελαλμαζίδης. Το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα και πάλι του Μπραμς θα ερμηνεύσει ο Τσέχος βιολιστής Γιαν Μράτσεκ.
Ο εξαιρετικός Σίμος Παπάνας, στο διπλό ρόλο σολίστα και μαέστρου, υπόσχεται μια συναρπαστική εκτέλεση των διαχρονικά αγαπητών «Τεσσάρων Εποχών» του Βιβάλντι. Ενώ το δαιδαλώδες Κοντσέρτο για Βιολί του Άλμπαν Μπεργκ θα ερμηνεύσει η, πολύ αγαπητή στο αθηναϊκό κοινό, Τιάνγουα Γιανγκ.
Από την οικογένεια των εγχόρδων μας η Ίρις Λουκά, στη βιόλα, θα επιμεληθεί την εκτός των τειχών συναυλία μας, «Πες το πρέστο με μαέστρο».
Και βέβαια δεν θα παραλείψω, το δραστήριο Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών (που μόλις ακούσαμε) το οποίο, σε συνεργασία με τον διεθνούς εμβέλειας κλαρινετίστα μας Σπύρο Μουρίκη, ανοίγει τις συναυλίες μουσικής δωματίου προσκαλώντας μας σε έναν Μουσικό Περίπατο στο μουσείο της Ακρόπολης.
Στον ίδιο κύκλο εντάσσεται και η συναυλία Ρομαντικές σελίδες για Βιολί και Πιάνο με τον Εξάρχοντα της Ορχήστρας μας Δημήτρη Σέμση όπου μαζί με την πιανίστα Δήμητρα Μαντζουράτου παρουσιάζουν απαιτητικές σονάτες των Μότσαρτ, Μπραμς και Φρανκ.
Ενώ έντονη είναι και η παρουσία του βιολιστή μας Νίκου Μάνδυλαπου, εκτός από το τρίο με πιάνο στον Κύκλο Μουσικής Δωματίου, συμμετέχει στη χριστουγεννιάτικη περιοδεία εκτός Αθηνών μαζί με τον Μάνο Γουβέληστη βιόλα.
Τιμή στον Μεγάλο Απόντα Νίκο Σκαλκώτα
Φέτος τιμάμε τον μέγιστο Έλληνα συνθέτη, τον πρωτοποριακό και πάντα επίκαιρο Νίκο Σκαλκώτα.
Το 2019 είναι Έτος Σκαλκώτα καθώς συμπληρώνονται εβδομήντα χρόνια από τον πρόωρο θάνατό του. Η συμμετοχή του στα Α΄ βιολιά της Ορχήστρας μας, κατά τα -από όλες τις απόψεις- σκοτεινά χρόνια της γερμανικής κατοχής, όπως και οι καλλιτεχνικές του αγωνίες ως συνθέτη και βιολιστή, με συγκινούν βαθιά.
Η προσπάθεια που κάνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών να αναδείξει το έργο του Σκαλκώτα σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο με κάνει να νοιώθω υπερήφανος.
Επιθυμία μας είναι να τιμήσουμε αυτόν τον σπουδαίο Έλληνα μουσουργό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι συμφωνικές μας συναυλίες ξεκινούν με τον Κύκλο «Ο Σκαλκώτας και οι σύγχρονοί του». Ερμηνεύουμε τα δικά του έργα, παράλληλα με έργα συγχρόνων του, όπως ο Σαίνμπεργκ, ο Βέμπερν, ο Μπεργκ κι ο Μητρόπουλος.
Πρόκειται για συναυλίες αναβίωσης μιας ανεπανάληπτης εποχής αναζητήσεων που σκίαζαν απαγορεύσεις, οι οποίες συμπληρώνονται από δημιουργίες της κλασικής φιλολογίας, για παράδειγμα το Δεύτερο Κοντσέρτο του Μπραμς.
Στον ίδιο κύκλο εντάσσεται το Κοντσέρτο για Τσέλο του Ντβόρζακ αλλά και εντυπωσιακές σύγχρονες συνθέσεις όπως το Κοντσέρτο για Βιολί του διάσημου Ελληνοαμερικανού Γιώργου Τσοντάκη, με σολίστα τον εξαιρετικό Ανδρέα Παπανικολάου.
Το αφιέρωμα, εκτός από ευρέως γνωστά έργα του Σκαλκώτα (όπως οι Ελληνικοί Χοροί), περιλαμβάνει ανεκτίμητους θησαυρούς της λόγιας ελληνικής μουσικής.
Ανάμεσά τους η 1η Συμφωνική Σουίτα και η Κλασική Συμφωνία του για Ορχήστρα Πνευστών, Κρουστά, Άρπες και Κοντραμπάσα. Εντός του 2019 θα κυκλοφορήσει και η ηχογράφηση έργων του Νίκου Σκαλκώτα, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της έγκριτης δισκογραφικής εταιρείας Naxos.
Μία ακόμα από τις κορυφές των πολύπλευρων αφιερωμάτων στον -επιτρέψτε μας την έκφραση- «δικό μας» Νίκο Σκαλκώτα είναι και…η πρώτη παγκόσμια εκτέλεση συμφωνικού έργου του πολυβραβευμένου νέου συνθέτη, Ορέστη Παπαϊωάννου.
Γράφτηκε προς τιμήν του κατόπιν παραγγελίας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.
(Οι) Νέοι στην Καρδιά (Μας)
Ένας εκ των δύο νέων αρχιμουσικών που επελέγησαν στις πρόσφατες ακροάσεις, ο Παντελής Κογιάμης, θα διευθύνει τη Χριστουγεννιάτικη Περιοδεία μας εκτός Αθηνών…
Ο Έκτορας Ταρτανής θα διευθύνει τις Εποχές του Γκλαζουνόφ… Ανερχόμενοι νέοι σολίστ, ανάμεσά τους ο βιολοντσελίστας Τιμόθεος Πέτριν και η νέα υψίφωνος Βάσια Αλάτη…
Αλλά πάνω από όλα, η Ακαδημία Νέων Μουσικών μας, που πέρυσι αποχαιρέτησε τους πρώτους 14 συναδέλφους και φέτος είναι έτοιμη να συνεχίσει το έργο της για 3η χρονιά…Όλα δείχνουν ότι στην Καρδιά μας βρίσκονται οι Νέοι.
Ίσως γιατί κι εμείς νοιώθουμε νέοι-στην καρδιά… Θα παραφράσω τη ρήση της μεγάλης σολίστ Νατάλια Γκούτμαν, με την οποία συμπράττουμε στην πρώτη συναυλία του κύκλου «Ο Σκαλκώτας και οι Σύγχρονοί του». «Αλίμονο αν στις αίθουσες των συναυλιών βλέπαμε μόνο γκρίζα μαλλιά». Θα σήμαινε το τέλος της συμφωνικής μουσικής.
Για μας αποτελεί προτεραιότητα, επένδυση για το μέλλον και υποχρέωση ταυτόχρονα να συνεχίζουμε δράσεις όπως το «Δικαίωμα στη Μουσική».
Σε σχολεία, ειδικά σχολεία, νοσοκομεία και σωφρονιστικά ιδρύματα. Αισθανόμαστε ότι οφείλουμε να συνεχίσουμε να στηρίζουμε μέσα από το «Ροζ Κουτί», τον κουμπαρά μας, τους πρόσφυγες…
Να επισκεπτόμαστε όλα τα νησιά του Αιγαίου στο οποίο «Επιμένουμε». Και βέβαια περιμένουμε όλους (τους νέους στην καρδιά) στο, ανατρεπτικό, “Nightmare Before Christmas” του Τιμ Μπάρτον.
Προσφορά Μουσικής
και Μουσική Προσφορά
Μιλώντας για προσφορά, θα σταθώ στο ομότιτλο πρόγραμμα «Προσφορά Μουσικής και Μουσική Προσφορά», υπό τον διεθνούς ακτινοβολίας Έλληνα μουσικό Λεωνίδα Καβάκο. Με τον Λεωνίδα Καβάκο μας συνδέουν παλιοί και ουσιαστικοί δεσμοί.
Για 3η συνεχόμενη χρονιά, θα επιστρέψει στο πόντιουμ της ορχήστρας μας στο διπλό ρόλο σολίστ και αρχιμουσικού για τέσσερις συναυλίες κατά τη διάρκεια της τρέχουσας περιόδου –εκ των οποίων οι τρεις πραγματοποιούνται εκτός Αθηνών.
Ο κορυφαίος μουσικός συμπράττει μαζί μας αφιλοκερδώς, εν μέρει υπέρ των αναγκών της ορχήστρας και εν μέρει υπέρ φιλανθρωπικών σκοπών.
Παράλληλα, το Πρόγραμμα επεκτείνεται υπό την αιγίδα του, καθώς επιστρέφουμε σε πόλεις που ήδη έχουμε επισκεφθεί με ολιγομελή ορχηστρικά σχήματα.
Επι-Κεφαλής ο Μαέστρος
Σίγουρα δεν πρωτοτυπώ λέγοντας ότι ο τόνος κάθε συναυλίας δίνεται από τον μαέστρο. Κι εδώ μας τιμούν με την παρουσία τους σπουδαίοι αρχιμουσικοίδείχνοντας το κύρος που η ορχήστρα μας απολαμβάνει και στο εξωτερικό.
Ξεκινώ με τον σπουδαίο Βλαντίμιρ Ασκενάζυ, ο οποίος επέλεξε να διευθύνει την Όγδοη Συμφωνία του Μπετόβεν και την Πέμπτη Συμφωνία του Τσαϊκόφσκυ, στην τρίτη συναυλία του ως μαέστρος της ορχήστρας μας κατά τα 4 τελευταία χρόνια.
Προχωρώ στον Ούρος Λάγιοβιτς που θα διευθύνει την κολοσσιαία Έβδομη Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ, στο πλαίσιο του ομώνυμου Κύκλου, ο οποίος συνεχίζεται υλοποιώντας το φιλόδοξο όραμα παρουσίασης όλων των συμφωνιών του.
Ακόμα, ο διαπρεπής Μίχαελ Ζάντερλινγκ, γιος του θρυλικού Κουρτ Ζάντερλινγκ, διευθύνει την Πασχαλινή Συναυλία μας με μία από τις λειτουργίες του Μπρούκνερ.
Ο πολύπειρος Κρίστοφ Πόππεν θα διευθύνει μια συναυλία με Μουσικές από και για τη Μεγάλη Βρετανία -ανάμεσά τους η Παιδική Σταυροφορία του Δημήτρη Παπαδημητρίου σε παραγγελία της Κ.Ο.Α.
Στην ίδια συναυλία θα παρουσιαστεί και η μελαγχολική, «Σκωτική» συμφωνία του Μέντελσον, ενώ η σπουδαία Τατιάνα Μαζουρένκο επιστρέφει κοντά μας ως σολίστ στο απαιτητικό Κοντσέρτο του Γουόλτον για Βιόλα και Ορχήστρα.
Αλλά και ο εμβριθής Γιόαβ Τάλμι επιστρέφει κοντά μας διευθύνοντας την 4ηΣυναυλία του Κύκλου «Ο Σκαλκώτας και οι Σύγχρονοί του». Σε αυτή, τα έργα των Σαίνμπεργκ και Βέμπερ συμπληρώνονται από την κλασική Δεύτερη Συμφωνία του Μπραμς.
Ενώ ο δημοφιλής στο ελληνικό κοινό Φρανκ Στρόμπελ, διευθύνει την πρώτη συναυλία του Κύκλου «Πόλεμος και Ειρήνη».
Ο Κύκλος αυτός, με αφορμή το ότι φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη λήξη του Α΄Παγκόσμιου Πολέμου, παρουσιάζει εξαιρετικά δείγματα συμφωνικής και κινηματογραφικής μουσικής εμπνευσμένα ή αφιερωμένα σε κάθε είδους συρράξεις.
Στον ίδιο Κύκλο και η συναυλία που διευθύνει ο Βέλγος Μισέλ Τιλκέν παρουσιάζοντας και τον εμβληματικό «Τάφο του Κουπρέν» του Μωρίς Ραβέλ.
Με τον Φρανκ Μπέερμαν να διευθύνει την 3η Συναυλία του ίδιου Κύκλου. Έχουμε, επίσης, τη χαρά να υποδεχόμαστε τον πρώην Διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Βασίλη Χριστόπουλο. Θα διευθύνει τον «Ελεύθερο Ανθρωπο» με έργα Μπραμς, Στράους αλλά και την πρώτη παρουσίαση του έργου «Tο Ταξίδι του Ιωνάθαν», παραγγελία της Κ.Ο.Α. στον διαπρεπή Χρίστο Παπαγεωργίου.
Είναι πραγματικά πολλοί και ιδιαίτερα αξιόλογοι οι μαέστροι μας και αυτή τη χρονιά… Ο Νικολά Σαλβέν με σολίστα τον κορυφαίο φαγκοτίστα μας Αλέξανδρο Οικονόμου.
Ο έγκυρος Μίλτος Λογιάδης στο γκαλά όπερας με τους διεθνώς αναγνωρισμένους Δημήτρη Πλατανιά και Λουντμίλα Μοναστίρκα (σε παραγωγή του ΟΜΜΑ).
Ο διεθνούς προβολής Γιώργος Πέτρουστο εορταστικό Γκαλά (σε συμπαραγωγή με τον ΟΜΜΑ) αλλά και ο δικός μας Νίκος Χαλιάσας, ο οποίος διευθύνει το πολυαναμενόμενο «Nightmare before Christmas».
Μεταξύ των αρχιμουσικών και ο Βλαδίμηρος Συμεωνίδης που διευθύνει συναυλία με σολίστ τον περίφημο Ρισάρ Γκαλιανό, ο οποίος αναδεικνύει το ιδιαίτερο ηχόχρωμα του μπαντονεόν και του ακορντεόν (σε παραγωγή του ΟΜΜΑ).
Επίσης, διαβάζοντας το πρόγραμμα που κρατάτε στα χέρια σας θα διαπιστώσετε ότι διευθύνω έξι συναυλίες. Ειλικρινά δεν ξέρω ποια να ξεχωρίσω γιατί όλες περιέχουν έργα τα οποία αγαπώ.
Ενδεικτικά θα αναφέρω την εναρκτήρια επετειακή του Σκαλκώτα με την Κλασική συμφωνία για Πνευστά, τη Δεύτερη του Μάλερ και την Τόσκα, γιατί το κοινό δεν με γνωρίζει ως μαέστρο όπερας.
Η δύναμη των πνευστών,
ο ρυθμός των Κρουστών
Ξεχωριστή θέση μεταξύ των σχημάτων μουσικής δωματίου έχει το Κουιντέτο Ξύλινων πνευστών μας. Συμπράττοντας με την Ελένη Νικολαΐδου στο πιάνο, φέρνει στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο γαλλικής πνοής έργα μουσικής δωματίου. Οι εντυπωσιακοί Metallon που συνεχίζουν το «Εργαστήριο Χάλκινων Πνευστών».
Σε αυτό το πνεύμα, και το διάσημο κουιντέτο των Canadian Brass, σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και τον ΟΜΜΑ υπό τη Φαίδρα Γιαννέλου, αναδεικνύει τη λάμψη και την αποφασιστικότητα του χάλκινου ήχου με τη συμμετοχή και της παιδικής χορωδίας Rosarte.
Τέλος, ως παραβολή, θα έλεγα ότι πάντα τα Κρουστά, με κορυφαίο τον Σπύρο Λάμπουρα, δίνουν τον τόνο στις συναυλίες μας. Φέτος που, από στιγμή σε στιγμή, παραλαμβάνουμε τα καινούργια μας τύμπανα, αυτός ο τόνος θα είναι ακόμα πιο ακριβής.
Σ.σ. Παρουσίαση χωρίς παραλείψεις, προσώπων και έργων δε νοείται…Όπως και καλλιτεχνικός σχεδιασμός που να έχει χωρέσει όλες τις ενδιαφέρουσες προτάσεις που δεχτήκαμε. Ας με συγχωρέσουν όσες και όσοι παραλείφθηκαν… Ο χρόνος είναι πάντα πιεστικός και περιορισμένος…
Θα βρείτε τα πάντα στο ετήσιο φυλλάδιό μας.