Οι ταχυδρόμοι -όσοι απέμειναν- απεργούν μέχρι και την Παρασκευή 7 Απριλίου

Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις προχωρούν από σήμερα έως και την ερχόμενη Παρασκευή 7 Απριλίου, οι ταχυδρόμοι της Αθήνας και του νομού Αττικής, αντιδρώντας στην μείωση των θέσεων εργασίας του τομέα της διανομής των ΕΛΤΑ. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τη διοίκηση των ΕΛΤΑ ότι «με μια προκλητικά μονομερή απόφαση, χαρίζει τις ταχυδρομικές υπηρεσίες στους ιδιώτες, υποβαθμίζοντας την παροχή των ταχυδρομικών υπηρεσιών».  

Όπως σημειώνουν, πρακτικά η μείωση των θέσεων εργασίας στη διανομή «σημαίνει ότι και οι διανομείς θα πιέζονται υπερβολικά, μη μπορώντας να καλύψουν τις μεγάλες αποστάσεις, αλλά και οι πολίτες που δεν θα λαμβάνουν εγκαίρως την αλληλογραφία τους». Χαρακτηριστικά υποστηρίζουν ότι ένας ταχυδρόμος θα πρέπει να κάνει καθημερινά μηχανοκίνητη διανομή 20-80 χιλιομέτρων.

Επίσης, οι «Μονάδες Διανομής» θα καλύπτουν μόλις το 50% των οργανικών θέσεών τους, με αποτέλεσμα κατά τις ημέρες αιχμής, οι πολίτες να βλέπουν τον ταχυδρόμο να περνά έως και μια φορά την εβδομάδα.

Το Σωματείο Ταχυδρόμων Αθήνας και Νομού Αττικής καταδικάζει «την μονομερή απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ», την οποία χαρακτηρίζει, «όχι απλώς επικίνδυνη, αλλά βόμβα στα θεμέλια του ταχυδρομείου» και προσθέτει: «Η χαρτογράφηση που θέλει να εφαρμόσει, πρακτικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί, παρά μόνο στα χαρτιά όσων την σχεδίασαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Λεκανοπέδιο Αττικής, πλην του Πειραιά, σύντομα θα εξυπηρετείται μόνο από 600 διανομείς, έναντι 1026 σήμερα».

Ακόμα, το Σωματείο καταγγέλλει ότι τα ΕΛΤΑ καλούνται να λειτουργήσουν με λιγότερο προσωπικό, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όταν ο ανταγωνισμός (με το 30% του έργου των ΕΛΤΑ), εμφανίζει 1.000 άτομα προσωπικό στο Λεκανοπέδιο. Έτσι, ο ανταγωνισμός αποκτά συγκριτικό πλεονέκτημα, εμφανίζοντας κατά 65% μεγαλύτερη δύναμη διανομής, σε σχέση με το δημόσιο ταχυδρομείο.