Λυτρωτικό για την επιβίωση του κλάδου των ΤΑΧΙ χαρακτηρίζεται από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί το σχέδιο νόμου για τη χρήση των εφαρμογών στις επιβατικές μεταφορές που πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το αμέσως προσεχές διάστημα από τον υπουργό Υποδομών και μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο, αυστηριοποιεί το νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία ιδιωτικών εταιρειών όπως η Uber και η πρώην Taxi beat «η δράση των οποίων , δεν συνάδει με κανένα νόμο ή πλαίσιο στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη» όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν, πλήρως εναρμονισμένοι, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του κ. Χρήστου Σπίρτζη, η δράση των ιδιωτικών εταιρειών συναντά μεγάλες αντιδράσεις σε όλη την Ευρώπη για μια σειρά σοβαρών λόγων και αιτιών. «Δεν φορολογούνται, δεν έχουν υπεύθυνους, δεν τηρούν το νόμο και επί της ουσίας ασκούν συγκοινωνιακό έργο όπως ακριβώς και οι επαγγελματίες ταξί. Άρα –καταλήγει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών- πρέπει αν μη τι άλλο οι εταιρείες αυτές να έχουν τους ίδιους όρους που έχουν και οι επαγγελματίες των ταξί.
Σε ότι αφορά το υπό κατάθεση νομοσχέδιο:
Προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα σε όσους χρησιμοποιούν ιδιωτικά οχήματα για μεταφορά επιβατών καθώς και οριοθετημένες προϋποθέσεις για αδειοδότηση εταιρειών όπως η Uber που ανταγωνίζεται τα ταξί με χρήση τεχνολογικών εφαρμογών και με ιδιώτες οδηγούς.
Με το νέο νόμο, μόνο με άδεια, μόνο με ταξί και μόνο αν έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια με τους οδηγούς θα μπορούν εφεξής να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα οι ιδιωτικές εταιρείες.
Θύμιος Λυμπερόπουλος: φιλί ζωής για τον κλάδο ο νόμος Σπίρτζη
Σημεία του σχεδίου νόμου παρουσίασε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.) Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος επιτέθηκε με βαρύτατους χαρακτηρισμούς τόσο κατά της Uber όσο και κατά της ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας η οποία –κατά τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας– υποστηρίζει με συνέπεια την συγκεκριμένη εταιρεία.
Ο κ. Θ. Λυμπερόπουλος μίλησε για «τεράστια διαπλοκή και τεράστια φοροδιαφυγή μέσω της λειτουργίας εταιρειών όπως η Uber» τονίζοντας με έμφαση ότι «απέναντι σε αυτή την αβανταδόρικη πολιτική της ηγεσίας της Ν.Δ. υπέρ της Uber τα στελέχη της σημερινής κυβέρνησης στο σύνολό τους, αλλά κυρίως η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης και Νίκος Μαυραγάνης, έκαναν εδώ και δύο χρόνια μια τιτάνια προσπάθεια να αποκαταστήσουν τις αδικίες που υπέστη ο κλάδος των ταξί και να επιβάλλουν νομιμότητα και δικαιοσύνη στις επιβατικές μεταφορές.»
«Συμφωνήσαμε –κατέληξε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας- σε ένα σχέδιο νόμου που βάζει τέλος στην ασυδοσία των πολυεθνικών και των νταβατζήδων της τουριστικής βιομηχανίας. Είναι αλήθεια ότι ο νόμος Σπίρτζη είναι φιλί ζωής για τον κλάδο αυτοκινητιστών ταξί και περιμένουμε να πάρει το δρόμο για τη Βουλή και να ψηφιστεί»