Παραδόθηκε στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, το τμήμα (27 χιλιομέτρων) της Ιόνιας Οδού από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη (Σελλάδες) Άρτας.
Ο Χρ. Σπίρτζης στην ομιλία του υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας για την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων, με την παράδοση του οποίου, η Ιόνια Οδός γίνεται ενιαίος αυτοκινητόδρομος.
Με το νέο τμήμα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου σε πλήρη λειτουργία, περνά οριστικά στο παρελθόν το πρόβλημα και η επικινδυνότητα με τις συνεχείς στροφές της περιοχής του Μενιδίου αναβαθμίζοντας έτσι ουσιαστικά την ασφάλεια των οδηγών – χρηστών του αυτοκινητόδρομου.
«Ο δρόμος που έχει πολλαπλάσια εικονοστάσια απ’ ότι χιλιόμετρα ανήκει στο παρελθόν» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογραμμίζοντας έτσι την ασφάλεια που θα απολαμβάνει πια ο οδηγός – χρήστης του συγκεκριμένου αυτοκινητοδρόμου.
Με το νέο τμήμα η διάρκεια της διαδρομής από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά σήμερα μέσω του υφιστάμενου εθνικού οδικού δικτύου, δε θα ξεπερνά πλέον τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού.
Ο κ. Σπίρτζης αναφερόμενος στην ολοκλήρωση του έργου της Ιόνιας Οδού και την παράδοση του στο αμέσως προσεχές διάστημα την χαρακτήρισε ως «ένα όνειρο της Δυτικής Ελλάδος, ένα όνειρο της Ηπείρου, που της δίνει το πλεονέκτημα να έχει το δικό της ρόλο στην δίκαιη ανάπτυξη που οραματίστηκε και παρακολουθεί καθημερινά ο Πρωθυπουργός. Για να γείρει πλέον η πλάστιγγα της ανάπτυξης στην Δυτική Ελλάδα».
Ο Υπουργός επισήμανε για μια ακόμη φορά ότι τα έργα ανήκουν μόνο στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει.
Το σύνολο του τμήματος που παραδόθηκε σήμερα είναι διπλής κατεύθυνσης, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ανά κατεύθυνση.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος περιλαμβάνονται συνολικά 5 γέφυρες, 22 άνω και κάτω διαβάσεις και 34 οχετοί.
Στην παράδοση παραβρέθηκαν επίσης, η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Όλγα Γεροβασίλη, Βουλευτές από την Ήπειρο, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, οι Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας και Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, Αντιπεριφερειάρχες, δήμαρχοι όμορων δήμων και άλλοι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Κάποιοι έχουν την ευθύνη των καθυστερήσεων»
«Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου, θα μπορούσε να έχει παραδοθεί αρκετούς μήνες νωρίτερα, από τον περασμένο Μάρτιο όμως καθυστέρησε λόγω των προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις» είπε ο κ. Σπίρτζης για να συμπληρώσει πως «κάποιοι έχουν την ευθύνη των καθυστερήσεων», ζήτημα το οποίο θα διερευνηθεί γενικότερα σε όλη την Ελλάδα όπου παρατηρούνται ανάλογες καταστάσεις σε έργα.
Ο υπουργός τόνισε ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν όταν το 2018 εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, όταν επιτευχθεί -σε συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες, που έχουν δανείσει για τα έργα- η μείωση της τιμής των διοδίων και όταν συμπληρωθούν τα έργα υποδομής.
Ο κ. Σπίρτζης, αναφέρθηκε εξάλλου, στη σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων με τον αυτοκινητόδρομο, όπως και στη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Αλβανία, αλλά και στα αντιπλημμυρικά έργα που δεν είχαν προβλεφθεί στο συνολικό σχεδιασμό, που έπρεπε να έχει η Ιόνια Οδός.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε:
«Δεν θα κουραστούμε να επαναλάβουμε ότι τα έργα δεν ανήκουν σε καμιά κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, περιφερειάρχη, δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Και εμείς όλοι μαζί δοκιμαζόμαστε για την αποτελεσματικότητά μας, για το ξεπέρασμα αγκυλώσεων του παρελθόντος και για τη συνεργασία της κυβέρνησης με την τοπική αυτοδιοίκηση,προκειμένου να ωριμάσει και να ολοκληρωθούν πολύ πιο γρήγορα τα έργα υποδομής».