Απάντηση Χρ. Σπίρτζη στον πρ. υπουργό, Γ.Μανιάτη: “η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο θα γίνει με εθνικούς πόρους”

Κατηγορηματική διάψευση των δηλώσεων του βουλευτή της “Δημοκρατικής Συμπαράταξης”, κ. Γιάννη Μανιάτη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη σε σχέση με το έργο επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο. Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης ΝΔ.-ΠΑΣΟΚ με προχθεσινές δηλώσεις του αμφισβήτησε την εγκυρότητα της κυβερνητικής εξαγγελίας και ειδικά του υπουργού κ. Χρ. Σπίρτζη ως προς την κατασκευή της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως τον τερματικό σταθμό του Λιμένα Λαυρίου αποκαλώντας “θεατρική παράσταση” την όλη υπόθεση. 

 

Απαντώντας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στον κ. Γ. Μανιάτη, χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του πρ. υπουργού, “μνημείο πολιτικής στρεψοδικίας και εξαπάτησης των πολιτών” και καταλήγει με την επισήμανση ότι ήδη “ξεκινήσαμε την ωρίμανση του σημαντικού αυτού έργου με πόρους του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ” και “ταυτόχρονα τα Υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών με κατάλληλες ενέργειες θα διασφαλίσουν την χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου.”

Οι δηλώσεις του κ. Χρήστου Σπίρτζη

“Οι ισχυρισμοί του κυρίου Μανιάτη αναφορικά με το έργο για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπί – Λαύριο αποτελούν μνημείο πολιτικής στρεψοδικίας και εξαπάτησης των πολιτών.

Ο πρώην Υπουργός γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτός και οι συνάδελφοι του των προηγούμενων κυβερνήσεων εξασφάλισαν ένα ζοφερό μέλλον για τις υποδομές των μεταφορών της χώρας.

Οι σχεδιασμοί τους οδήγησαν σε υπερδεσμεύσεις του Τομεακού Επιχειρησιακού Προγράμματος των Υποδομών Μεταφορών άνω του 150%, γεγονός που μεταφράζεται σε έλλειψη διαθέσιμων πόρων από το ΕΣΠΑ ήδη από την αφετηρία σχεδιασμού των έργων.

Η παντελής απουσία στρατηγικής για τις υποδομές μεταφορών των προηγούμενων κυβερνήσεων και οι μικροπολιτικές επιλογές έργων, αφήνουν βαριά κληρονομιά. Στην πραγματικότητα αυτή, απαντάμε με στοχευμένες κινήσεις για την ωρίμανση και την υλοποίηση εμβληματικών έργων υποδομών.

Ξεκινήσαμε ήδη την ωρίμανση του σημαντικού αυτού έργου με πόρους του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ.

Ταυτόχρονα τα Υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών με κατάλληλες ενέργειες θα διασφαλίσουν την χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου.”

 

Οι δηλώσεις του κ. Γ. Μανιάτη (20.06.2017)

«Η πρόσφατη απόφαση απόρριψης της Αίτησης Χρηματοδότησης της Πράξης «Κατασκευή της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως τον τερματικό σταθμό του Λιμένα Λαυρίου» από το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων και ΕΣΠΑ, αποτελεί τραγέλαφο κι άλλη μια απόδειξη της προχειρότητας με την οποία ωριμάζει τα έργα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης.

Αναρωτιέται ο απλός πολίτης πώς είναι δυνατόν, ένα έργο που αποτελεί συνέχεια των Διευρωπαϊκών Αξόνων, να απορρίπτεται, διότι “η πρόταση αξιολογήθηκε αρνητικά στο πρώτο στάδιο, που αφορούσε τον έλεγχο πληρότητας κι επιλεξιμότητας”. Πώς είναι δυνατόν να μην γνώριζαν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τις απαιτήσεις του Προγράμματος, όταν αυτές είναι απολύτως γνωστές και με σαφήνεια προσδιορισμένες;

Οι απαντήσεις για μια ακόμη φορά είναι προφανείς:

Είτε ο κ. Σπίρτζης δεν έχει ιδέα για τις απαιτήσεις του Προγράμματος, είτε εντέχνως ανεβάζει ακόμη μία θεατρική παράσταση για να μεταθέσει τις δικές του ευθύνες και τις δικές του αστοχίες στον εξίσου κακό αρμόδιο Υπουργό Ανάπτυξης!

Τα συμπεράσματα προφανή, για τη σοβαρότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ!»