Προαστιακός Αθήνας: στο Λαύριο με ισόπεδες διαβάσεις και ηλεκτροκίνηση τύπου “τρόλλεϋ”

Ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα έργων που σχεδιάζονται εντός “κρίσης” είναι το έργο για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο Λαύριο.

Το τελικό κόστος του έργου αναμένεται να φτάσει τα 150 εκ. €, χωρίς όμως να συνυπολογίζονται οι (πανάκριβες όπως φαίνεται) απαλλοτριώσεις που με πρόχειρες εκτιμήσεις ίσως και να ξεπερνούν 60 εκ. €.

Από τις έντονες πιέσεις προς την ΕΡΓΟΣΕ για συμπίεση κόστους το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε ένα έργο “από τα παλιά”. Ισόπεδες διαβάσεις και ηλεκτροκίνηση “τύπου τρόλλεϋ” υποβαθμίζουν ένα από τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά έργα της Αττικής που απευθύνεται κυρίως στα ραγδαία αναπτυσσόμενα Μεσόγεια αλλά και την περιοχή της Λαυρεωτικής ενώ είναι μία από τις επερχόμενες ελπίδες για ανάπτυξη εμπορευματικού πεδίου με το σιδηρόδρομο να μπορεί εύκολα να φτάσει στο λιμάνι του Λαυρίου.

Για το ζήτημα αυτό είχε υπάρξει άλλωστε δημόσια διάσταση μεταξύ ΥΠΟΜΕΔΙ-ΕΡΓΟΣΕ με κατάληξη μέχρι σήμερα ένα έργο που χαρακτηρίζεται ήδη “ξεπερασμένο”. Άλλωστε, πως ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό έργο που θα συνδέει την πρωτεύουσα με τα Μεσόγεια, τη Λαυρεωτική και ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Αττικής δεν θα διαθέτει μοντέρνα χαρακτηριστικά και θα δημιουργεί επικίνδυνες καταστάσεις για τους οδηγούς, τους πεζούς και τα τρένα λόγω των συχνών διελεύσεων των τρένων.

Σε αυτό το σημείο αποκτά τεράστιο ενδιαφέρον η τοποθέτηση του νέου αν.Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη ενώ η αντίδραση των Δημάρχων των περιοχών που θα περνά το τρένο σχετικά με τις ισόπεδες διαβάσεις είναι ήδη γνωστή.

Εκπτώσεις μικρότερης σημασίας έχουν δοθεί στην εικόνα των σταθμών και των στάσεων της επέκτασης.Το θετικό είναι ότι υπάρχει καλύτερο πνεύμα συνεργασίας από τα εμπλεκόμενα μέρη.

Το έργο εφόσον καταλήξει σε μία οριστική μορφή θα προωθηθεί προς δημοπράτηση με στόχο να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.