fbpx

Απλή αναλογική στην Αυτοδιοίκηση με ριζικό εκδημοκρατισμό της, ανήγγειλε, ο πρωθυπουργός, κ. Αλ. Τσίπρας

Στους 4 άξονες που θα υποστηρίζουν τις επικείμενες μεταρρυθμίσεις του θεσμικού πλαισίου Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός κ. Αλ. Τσίπρας κατά τη διάρκεια των δηλώσεων του στο υπουργείο Εσωτερικών το οποίο επισκέφθηκε, σήμερα, Πέμπτη, 1 Ιουνίου όπου και ενημερώθηκε από την πολιτική ηγεσία του για τις προγραμματιζόμενες νομοθετικές παραμβάσεις σε ζητήματα τοπικής αυτοδιοίκησης.  

Ο κ. πρωθυπουργός μίλησε για τέσσερις άξονες των μεταρρυθμίσεων με την επισήμανση ότι από τις επόμενες εκλογές καθιερώνεται ως εκλογικό σύστημα της αυτοδιοίκησης, η απλή αναλογική. Ειδικότερα, μίλησε για

1. επαναπροσδιορισμό αρμοδιοτήτων ανάμεσα στους δύο βαθμούς ΟΤΑ και το κράτος.
2. ριζικό εκδημοκρατισμό της Αυτοδιοίκησης με την θέσπιση κοινωνικής συμμετοχής και ελέγχου.
3. επανεξέταση των οικονομικών των δήμων.
4. αναπτυξιακή πολιτική στα πλαίσια της προσπάθειας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Ο κ. Α. Τσίπρας δήλωσε ότι το σύνολο της νομοθετικής πρωτοβουλίας του υπουργείου Εσωτερικών θα κατατεθεί στο δημόσιο διάλογο τον προσεχή Σεπτέμβριο και όχι διαρκούντος του θέρους όπως είχε δηλώσει πριν λίγο καιρό ο υπουργός Εσωτερικών κ. Παν. Σκουρλέτης.

Τέλος, ο κ. πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα των συμβασιούχων τονίζοντας ότι “αποτελεί μία από τις βαριές αμαρτίες του παλιού πολιτικού κατεστημένου.”

Είπε, χαρακτηριστικά:

«Ερευνούμε τη δυνατότητα οριστικής επίλυσης του προβλήματος των συμβασιούχων στη βάση της ελληνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας ξεκινώντας με μια διερεύνηση για το ποιοι από αυτούς τους ανθρώπους καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες».

«Το ζήτημα των συμβασιούχων αποτελεί μία από τις βαριές αμαρτίες του παλιού πολιτικού κατεστημένου. Πρόκειται για μία βιομηχανία η οποία στήθηκε ως πελατειακό εργαλείο και είχε ως αποτέλεσμα την ομηρεία και την εργασιακή ανασφάλεια εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων».

Αυτό που μας απασχολεί είναι η διερεύνηση του πραγματικού περιεχόμενου της εργασιακής σχέσης αυτών των ανθρώπων, ανεξάρτητα από το ποιος τους διόρισε -σίγουρα δεν τους διορίσαμε εμείς».