fbpx

«Ο Τελευταίος Ασπροκόρακας» του Αλέξη Σολωμού από την ΠΕΥ ΟΑΕΔ σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηνικολάου

«Ο Τελευταίος Ασπροκόρακας»

Την εξαιρετική κωμωδία του σκηνοθέτη και συγγραφέα, Αλέξη Σολωμού (1918-2012) «Ο Τελευταίος Ασπροκόρακας» ανεβάζει στο θέατρο “Ελυζέ” (Ιλίσια) η Θεατρική Ομάδα της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων του Ο.Α.Ε.Δ. σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Χριστίνας Χατζηνικολάου.


Το έργο θα παρουσιαστεί σε τέσσερις παραστάσεις –14-15 και 21-22 Οκτωβρίου 2017– και δεδομένου ότι όλες οι παραστάσεις των προγενέστερων ετών που παρουσιάστηκαν από την θεατρική ομάδα αποδείχθηκαν αριθμητικά λίγες σε σχέση με τη μεγάλη προσέλευση των φίλων του καλού θεάτρου, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση του κοινού στο “Ελυζέ” τις ημέρες παρουσίασης του έργου για να προμηθευτούν αριθμό προτεραιότητας. (δεν υπάρχει εισιτήριο εισόδου)

Αναφορικά με το έργο του Αλέξη Σολωμού, «Ο Τελευταίος Ασπροκόρακας»: εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι επίκαιρο για μια σειρά αιτιατών λόγων. Σατιρίζει τη μεγαλομανία, σαρκάζει την αρτηριοσκλήρωση και την υποκριτική συμπεριφορά της ελληνικής αστικής οικογένειας, που ζει για να υπηρετεί το «Όνομα» και τους ένδοξους προγόνους της και είναι τυφλή στις ανάγκες και τις επιθυμίες των μελών της.

Όταν ο νεαρός γιος της οικογένειας ερωτεύεται μια αρτίστα του καμπαρέ, αναπόφευκτα, έρχεται σε σύγκρουση με το «κλειστό», αδιάλλακτο οικογενειακό σύστημα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το έργο, εκτός από καλλιτεχνική έχει και ιστορική αξία, καθώς ήταν το τελευταίο έργο που παίχτηκε στην Αθήνα τον καιρό της Γερμανικής Κατοχής τον Αύγουστο του 1944, από το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν στο καλοκαιρινό θέατρο της Κοτοπούλη, στην Κυψέλη.

Η μουσική ήταν του Μάνου Χατζιδάκι -έκανε το ντεμπούτο του ως συνθέτης- και η σκηνοθεσία του ιδίου του Κουν. Στην παράσταση παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά, η Αλέκα Κατσέλη, ο Γιάννης Γκιωνάκης, ο Δημήτρης Νικολαΐδης, ο Λυκούργος Καλλέργης, ο Βασίλης Διαμαντόπουλος και η Βάσω Μεταξά.

Λίγα λόγια για τη θεατρική ομάδα της Π.Ε.Υ ΟΑΕΔ

Δημιουργήθηκε στο τέλος του 2012 με πρωτοβουλία του Δ.Σ. του συλλογικού φορέα των εργαζομένων και τον Ιούλιο του 2013 …εκτέθηκε για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι με το κωμικόδραμα “Μη με ξυπνάς …ελπίζω” σε σκηνοθεσία της Χριστίνας Χατζηνικολάου.

Η επιτυχία της παράστασης ξάφνιασε ευχάριστα τόσο το προσωπικό και την τότε διοίκηση του Οργανισμού, όσο και το θεατρόφιλο κοινό που έσπευσε να παρακολουθήσει και να αξιολογήσει τις ως τότε …αφανείς δεξιότητες στελεχών του ΟΑΕΔ σε ρόλους που πολύ απείχαν από τα εργασιακά χαρακτηριστικά τους! Η επιτυχία της θεατρικής ομάδας ως ένα βαθμό ξεπέρασε τα στενά όρια του ΟΑΕΔ και μάλιστα έδωσε την ευκαιρία να αναδειχθούν απόψεις και κρίσεις …κοινωνιολογικού χαρακτήρα, όπως, “οι ανάγκες για εργασιακή βεβαιότητα, στερούν τις τέχνες από ταλέντα που θα μπορούσαν σταθερά να διαπρέπουν…”!

Η πορεία της θεατρικής ομάδας συνέχισε να εξελίσσεται στα αμέσως επόμενα χρόνια με τελευταία παράσταση της, την περσινή, στο θέατρο “Καρέζη” με τη μαύρη επιθεωρησιακή σάτιρα σε σκηνοθεσία και πάλι της Χριστίνας Χατζηνικολάου. Ατυχώς και αυτή η παράσταση δεν μπόρεσε να καλύψει τη ζήτηση που αναδείχθηκε με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός φίλων του θεάτρου να μείνει εκτός αίθουσας.

Δοθείσης αφορμής: η διοίκηση του ΟΑΕΔ θα μπορούσε να υποστηρίξει ακόμη περισσότερο τη θεατρική ομάδα των εργαζομένων από τη στιγμή που το αποτέλεσμα στο “σανίδι” είναι κατά κοινή ομολογία ιδιαίτερα θετικό. Η παράσταση θα μπορούσε να “ταξιδέψει” σε επιλεγμένες περιοχές της χώρας και γιατί, όχι, να παρουσιαστεί σε κοινό ανέργων πολιτών δεδομένου ότι συνιστούν -δυστυχώς- τη μεγαλύτερη κοινωνική “συνεκτική” ομάδα στη χώρα μας.

Πέραν των λόγων που σχετίζονται με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της θεατρικής ομάδας, -κατά την κρίση μας- συντρέχει και ακόμη ένας λόγος υποστήριξης της θεατρικής ομάδας. Συμβάλλει, συνεισφέρει για την ακρίβεια στην ενδυνάμωση του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα ενός Οργανισμού που από τον τίτλο του και μόνο, προκαλεί “γκρίζα” διάθεση και ψυχολογία, δεδομένου ότι συνδέεται με την ανεργία και τα επώδυνα προβλήματά της.

Ευχής έργον, η διοίκηση του ΟΑΕΔ -με την ευαισθησία που τη διακρίνει- να προωθήσει μια τέτοια πρωτοβουλία καλύπτοντας εξ ολοκλήρου τις μικρές απαιτήσεις υλοποίησης της.

Οι συντελεστές της παράστασης

Σκηνοθεσία- Δραματουργική επεξεργασία: Χριστίνα Χατζηνικολάου. -Σημαντική η συμβολή της στην επιτυχία της θεατρικής ομάδας. Η σκηνοθετική αντίληψη της ενσωματώνει χαρακτηριστικά και συστατικά που διευκολύνουν το ζητούμενο αποτέλεσμα.

 

Με συμμετρικό τρόπο και δημιουργική ευελιξία προάγει την ομαδικότητα, προσγειώνει την ατομικότητα στο σημείο της οριακής γραμμής και με αντοχές υπομονής και αναμονής καταφέρνει να αναδείξει το ρόλο στο πνεύμα του συγγραφέα και όχι της ιδιαιτερότητας του καλλιτέχνη.

Η θεατρολόγος, Χριστίνα Χατζηνικολάου, έχει πείσει  –σε συνδυασμό και με άλλες σκηνοθετικές συνέργειες της-  ότι έχει πολλά ακόμη να δώσει στο Θέατρο, εν κατακλείδι, συναποτελεί το νέο “αίμα” και ρεύμα της θεατρικής σκηνοθεσίας και υπό αυτό το πρίσμα η εξέλιξη της προμηνύεται θετική.

Σύνθεση, Ενορχήστρωση τραγουδιών & Μουσική διδασκαλία: Στέλιος Αλύσανδρος.

Σκηνογραφία: Αναστασία Χαρμούση.

Ενδυματολογία: Κική Μήλιου.

Φωτισμοί: Γιάννης Κωσταντακόπουλος.

Μουσική Επιμέλεια: Στέλιος Αλύσανδρος, Χριστίνα Χατζηνικολάου.

Στίχοι τραγουδιών: Δήμητρα Πισκοπάνη.

Χτενίσματα Θιάσου: Στέλιος Κούλης. Μακιγιάζ: Μαρία-Λουΐζα Χαραλαμπίδη.

Σχεδιασμός & Επιμέλεια γραφικών: Κατερίνα Ρουκά.

Φροντιστήριο: Άρης Καλογερόπουλος.

Βίντεο παράστασης: Κώστας Κιμούλης.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):

Θωμαΐς Βέκιου,

Πελαγία Βουϊδάσκη,

Ευαγγελία Διαμαντή,

Ανδρονίκη Ζολώτα,

Δώρα Μπάρζη,

Άννα Μπολόφη,

Θεανώ Νιώτη,

Φώτης Παναγόπουλος,

Δημήτρης Παντελιάς,

Μάρθα Παπαδοπούλου,

Άννα Παπαρούπα,

Γιάννης Παπαχαραλάμπους,

Μαρία Ροδοπούλου,

Ανδριάνα Χαζάπη,

Μανώλης Χανιωτάκης,

Ευαγγελία Χαραλαμπέα.

Θεατρική Ομάδα της Π.Ε.Υ. Ο.Α.Ε.Δ. 2017

“Ο Τελευταίος Ασπροκόρακας” του Αλέξη Σολομού

Θέατρο «Ελυζέ» – Νυμφαίου 12 Αθήνα / Ιλίσια. Τηλ: 2107782354

Ημέρες παραστάσεων: 14, 15 Οκτωβρίου 2017 & 21, 22 Οκτωβρίου 2017

Ώρα παραστάσεων: 20:30

Διάρκεια: 130 λεπτά (10 λεπτά διάλειμμα)

Είσοδος Ελεύθερη