Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Παλλήνης ο κανονισμός πεζοδρόμων & πεζοδρομίων & στάθμευσης ΑΜΕΑ

Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Παλλήνης στην συνεδρίαση της 20ης Οκτωβρίου 2016 ο κανονισμός πεζοδρόμων και πεζοδρομίων & θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ κλπ.

Ο κανονισμός συντάχθηκε από το Τμήμα Κυκλοφοριακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Παλλήνης και με το περιεχόμενό του θεσπίζονται προδιαγραφές και κανόνες για τη χρήση πεζοδρόμων, πεζοδρομίων, θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ, κλπ. με στόχο –όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό τμήμα του- την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης, τη βελτίωση της αισθητικής εικόνας και λειτουργικότητας των κοινοχρήστων χώρων, την ασφάλεια και προστασία της κίνησης των πεζών και τη διευκόλυνση κίνησης των ατόμων με ειδικές ανάγκες ΑΜΕΑ στους κοινόχρηστους χώρους (πεζοδρόμια και πεζόδρομοι) και τον καθορισμό των όρων κυκλοφορίας πεζών, δικύκλων και κάθε είδους οχημάτων σε πεζόδρομους και πεζοδρόμια.

Σε προγενέστερο χρόνο, ο Κανονισμός εγκρίθηκε και από τα Τοπικά Συμβούλια των τριών Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου Παλλήνης. (Ανθούσας, Γέρακα και Παλλήνης)

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου, ο Κανονισμός καταψηφίστηκε από τον κ. Νίκο Γαβρά.(παράταξη “Λαϊκή Συσπείρωση”) σε αντίθεση με το Σώμα των παριστάμενων 28 Δημοτικών Συμβούλων που τον υπερψήφισαν.

Ακολουθεί το σύνολο των άρθρων που περιέχονται στον Κανονισμό πεζοδρόμων και πεζοδρομίων και θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ

Άρθρο 1

Αντικείμενο και σκοπός του κανονισμού

Αντικείμενο και σκοπός του παρόντος κανονισμού είναι η θέσπιση προδιαγραφών και κανόνων για την χρήση πεζοδρόμων, πεζοδρομίων, θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ κλπ. του Δήμου Παλλήνης.

Σκοπός του παρόντος οργανισμού είναι:
• Η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης
• Η βελτίωση της αισθητικής εικόνας και λειτουργικότητας των κοινοχρήστων χώρων.
• Η ασφάλεια και προστασία της κίνησης των πεζών και η διευκόλυνση κίνησης των ατόμων με ειδικές ανάγκες ΑΜΕΑ στους κοινόχρηστους χώρους (πεζοδρόμια και πεζόδρομοι)
• Ο καθορισμός των όρων κυκλοφορίας πεζών, δικύκλων και κάθε είδους οχημάτων σε πεζόδρομους και πεζοδρόμια

Άρθρο 2

Νομικό πλαίσιο

Ο παρών κανονισμός εκδίδεται βάσει των διατάξεων του άρθρου 79 του Ν3463/2006 “Κύρωση του κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (ΦΕΚ114/Α/8-6-2006)και αποτελεί κανονιστική διοικητική πράξη, που έχει ισχύ ουσιαστικού νόμου.
Του N.4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» , Ν. 1577/1985 « Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός»,
Του Ν. 2696/1999 «περί ΚΟΚ»
Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ 52716/20.11.2001,
Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ Γ4α/Φ.201/1791/1998,
Εγκύκλιος 85195/55/2000 (ΑΜΕΑ),
Ποινικός Κώδικας. Αρ. 292, παρ. 1
Των άρθρων 9, 34 και 47,48 του Ν.2696/99
Το άρθρο 367 “Πεζοδρόμια” παρ. 2 του Π.Δ.14/07 (ΦΕΚ-580/27-07-99 τεύχος Δ) «Κώδικας βασικής πολεοδομικής νομοθεσίας» σύμφωνα με το οποίο υπόχρεοι για την κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων και των τεχνικών έργων που τα αποτελούν (κράσπεδα, ρείθρα, υπόστρωμα και επίστρωση επικάλυψη) είναι οι ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων μπροστά στα οποία βρίσκονται.
Το Ν. 1080/80 (ΦΕΚ-246 Α’) “Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών περί των προσόδων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Νομοθεσίας άλλων τινών συναφών διατάξεων” Κάθε σχετικής νομοθεσίας.
Τον Ν. 1416/1984, Ν. 1828/1989, Ν. 1900/1990, Ν. 2218/1994, Ν. 3254/2004, Ν. 1337/1983, Ν.1512/1985, Π.Δ.
6/21.08.1998, Ν. 1043/1980, Ν. 1491/1984, Ν. 2300/1995, Ν. 2323/1995, Ν.2946/2001, Ν. 3377/2005,
Της απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ 52488/2002 σε εκτέλεση του άρθρου 28 Ν. 2831/2000,
Της απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ 52716/20.11.2001,
Της απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ Γ4α/Φ.201/1791/1998 (ΑΜΕΑ)
Της εγκυκλίου 85195/55/2000 (ΑΜΕΑ), Οδηγίες μελετών οδικών έργων ΟΜΟΕ,
Απόφαση Αριθμ. ΔΜΕΟ/Ο/3050/16-9-2013
Ποινικός Κώδικας. Αρ. 292, παρ. 1

Άρθρο3

Έκταση εφαρμογής

Στους πεζόδρομους και τα πεζοδρόμια και οδούς του Δήμου Παλλήνης

Άρθρο 4

Αρμοδιότητες

Για την εφαρμογή του παρόντος κανονισμού αρμόδιες είναι:

Α) Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών η οποία χορηγεί εγκρίσεις ή σύμφωνη γνώμη για τη χορήγηση άδειας κατασκευής- επισκευής και αποπεράτωσης πεζοδρομίου

Β) Η Αστυνομία(λόγω κατάργησης της Δημ.Αστ.) και οι αρμόδιες επιτροπές που ορίζει ο Δήμος εφόσον ασκεί παράλληλα με την Αστυνομία την εν λόγω αρμοδιότητα, ελέγχουν την εφαρμογή του παρόντος κανονισμού.

Γ) Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών

Άρθρο 5

Διαμόρφωση Οδών κυκλοφορίας πεζών – πεζόδρομων

1. Οι οδοί που χαρακτηρίζονται ως πεζόδρομοι προορίζονται καταρχήν για την αποκλειστική χρήση των πεζών.

2. Στους πεζόδρομους σύμφωνα με τον ΚΟΚ επιτρέπεται κατ’εξαίρεση όλο το 24ωρο:

Α. Η κυκλοφορία ασθενοφόρων, των απορριμματοφόρων και των οχημάτων των συνεργείων του Δήμου, των αυτοκινήτων της ΕΛΑΣ των αυτοκινήτων της Δημοτικής Αστυνομίας,των βυτιοφόρων (προς εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών) Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, και των οργανισμών κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ-ΟΤΕ) καθώς και των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας, κοινωνικής πρόνοιας και διανομής φαρμάκων.

Για την αντιμετώπιση περιπτώσεων επείγουσας ανάγκης, καθώς και των αυτοκινήτων που διαθέτουν χώρο στάθμευσης εντός των ιδιοκτησιών τους, με μοναδική δυνατή είσοδο από το πεζοδρόμιο.

Β.Επιτρέπεται η διέλευση των ποδηλάτων η ταχύτητα κίνησης των οποίων δεν θα υπερβαίνει την ταχύτητα κίνησης των πεζών. Τα ποδήλατα μπορούν να σταθμεύουν σε προκαθορισμένους χώρους χωρίς να εμποδίζουν την κίνηση των πεζών ή οχημάτων που κατ’εξαίρεση διέρχονται από τους πεζόδρομους.

3. Η κίνηση στους πεζόδρομους γίνεται με τους παρακάτω όρους:

Α. Η ταχύτητα κίνησης των επιτρεπόμενων οχημάτων δεν πρέπει να υπερβαίνει την ταχύτητα κίνησης πεζών οι οποίοι σε κάθε περίπτωση έχουν προτεραιότητα.

Β. Δεν επιτρέπεται η όπισθεν κίνηση των οχημάτων εκτός αν καθοδηγούνται από πεζό.

Γ. Δεν επιτρέπονται οι επί τόπου στροφές.

Δ. Δεν επιτρέπεται η κίνηση, η στάση και η στάθμευση μοτοποδηλάτων – μοτοσικλετών σε όλο το πλέγμα των πεζοδρόμων, εκτός από περιπτώσεις που το Δημοτικό Συμβούλιο με απόφασή του το επιτρέψει.

Ε. Δεν επιτρέπεται η κίνηση οχημάτων μικτού βάρους άνω των 7,5 τόννων πλην ειδικών εξαιρέσεων για βαρύτερα οχήματα η χρήση των οποίων τυγχάνει να είναι εντελώς απαραίτητη κατά τη φάση ανέγερσης ή κατεδάφισης οικοδομών και κατόπιν ειδικής άδειας που χορηγείται από την Διεύθυνση Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και στην οποία καθορίζεται με ακρίβεια η ημέρα και οι ώρες κίνησης του βαρέου οχήματος και η εκτελούμενη από αυτό εργασία.

Υποχρεωτική είναι η τοποθέτηση στην είσοδο και έξοδο των οδών αυτών πινακίδας ένδειξης πεζόδρομου (Ρ-55) συνοδευμένων από την ένδειξη: «μόνο οχήματα κατοίκων»
Υποχρεωτική είναι η τοποθέτηση πινακίδων που θα κριθούν ανάλογα με την περίπτωση αναγκαίες από την Τεχνική Υπηρεσία κατόπιν των απαραίτητων εγκρίσεων.

Για την εφαρμογή των παραπάνω, και ύστερα από τις απαραίτητες ενέργειες της υπηρεσίας, για την προμήθεια των παραπάνω ειδών, θα εφαρμόζεται η τοποθέτησή τους, στους πεζόδρομους του Δήμου.

Άρθρο 6

Διαμόρφωση πεζοδρομίων

Τα πεζοδρόμια των κοινόχρηστων χώρων κατασκευάζονται, ανακατασκευάζονται, επισκευάζονται και συντηρούνται με σκοπό να διασφαλίζεται η συνεχής, ασφαλής και χωρίς εμπόδια κυκλοφορία των πεζών σε όλη την επιφάνειά τους και η χρήση τους από άτομα με ειδικές ανάγκες, εφόσον επιτρέπεται από τη μορφολογία του εδάφους και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.

Α. Υπόχρεοι

α. Υπόχρεοι για την κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων και των τεχνικών έργων που τα αποτελούν (κράσπεδα, ρείθρα, υπόστρωμα και επίστρωση ή επικάλυψη) είναι οι ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων μπροστά στα οποία βρίσκονται.

β. Σε περίπτωση καταστροφής, αχρήστευσης και εκσκαφής από το Δημόσιο ή τον οικείο Ο.Τ.Α. των πεζοδρομίων που υπάρχουν πριν από είκοσι τουλάχιστον χρόνια στα πλαίσια γενικής ανακατασκευής ή αναδιαρρύθμισης των οδών και πλατειών ώστε να ικανοποιούν καλύτερα τις ανάγκες του οικισμού, η δαπάνη αποκατάστασης, επισκευής ή ανακατασκευής των πεζοδρομίων βαρύνει τους παρόδιους ιδιοκτήτες.

γ. Σε κάθε άλλη περίπτωση καταστροφής ή αχρήστευσης ή εκσκαφής των πεζοδρομίων από την εκτέλεση εργασιών, υπόχρεος για την αποκατάσταση, επισκευή ή ανακατασκευή τους είναι ο φορέας εκτέλεσης των εργασιών αυτών, εκτός αν εκτελούνται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση αυτού τούτου του παρόδιου ακινήτου, οπότε υπόχρεος είναι αποκλειστικά ο ιδιοκτήτης του.

δ. Η κατασκευή, ανακατασκευή ή επισκευή των πεζοδρομίων, μπορεί να γίνει από τον οικείο Ο.Τ.Α σε βάρος και για λογαριασμό είτε των φορέων εκτέλεσης έργων εφόσον αυτά δεν έχουν κατασκευαστεί ή επισκευαστεί ακόμα ή δεν έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές που ισχύουν για την κατασκευή ή επισκευή τους. Β. Αρμόδια Υπηρεσία: Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών Τμήμα Κυκλοφοριακών Έργων

Για κατασκευή ή επισκευή πεζοδρομίου από δημότη απαιτούνται τα εξής :

  • υποβολή αίτησης στο γενικό πρωτόκολλο του Δήμου προς την Τεχνική Υπηρεσία
  • φωτοτυπία τοπογραφικού σχεδίου (απόσπασμα ρυμοτομικού) ή φωτοτυπία της εκδοθείσας από την Υπηρεσία Δόμησης, άδειας.
  • Ότι άλλο θεωρηθεί απαραίτητο κατά την διεκπεραίωση (π.χ.συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης στάθμευσης)

Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, εισηγείται την άδεια κατασκευής ή επισκευής πεζοδρομίου μόνο μπροστά από τη φερόμενη ιδιοκτησία του αιτούντος.

Η άδεια κατασκευής ή επισκευής πεζοδρομίου θα δίνεται συνοδευόμενη, από το σκαρίφημα τυπικής διατομής που εκδίδει η Τεχνική Υπηρεσία και είναι σύμφωνο με τον κανονισμό διαμόρφωσης πεζοδρομίων.

Η άδεια θα δίδεται από το Δήμαρχο ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο από αυτόν, με τους παρακάτω όρους και περιορισμούς, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται την ακύρωση της άδειας και την επιβολή των νομίμων κυρώσεων

Γ. Λήψη Μέτρων ασφαλείας

• Ο αιτών υποχρεούται να λάβει με δαπάνες του, όλα τα μέτρα ασφαλείας (με κατάλληλη σήμανση κατά την ημέρα και τη νύχτα) που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 9 και 47 του Ν.2696/99 και όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3542/2007 προς αποφυγή δυστυχημάτων, για τα οποία θα φέρει ακέραια ευθύνη (ποινική και αστική) σύμφωνα με τη Β45/30058/6.12.82 Υπουργική Απόφαση.

• Ο αιτών θα μεριμνήσει, με δαπάνες του για την αποκατάσταση, απομάκρυνση των προϊόντων εκσκαφής (μπαζών) και γενικότερα για τον πλήρη καθαρισμό της ζώνης εκτέλεσης του έργου ή σε παρακείμενες ιδιοκτησίες.

ΓΙ. Τήρηση Μέτρων Ασφαλείας α) Σε όλη την διάρκεια των εργασιών με ευθύνη, μέριμνα και δαπάνη του ενδιαφερόμενου και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, θα παίρνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας για την κυκλοφορία των πεζών και οχημάτων και των εργαζομένων για αυτό με την κατάλληλη τοποθέτηση σήμανσης μέρας και νύχτας (πινακίδες, φλας λάϊτ)

β) Η εκσκαφή πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή γιατί υπάρχει πιθανότητα στο σημείο που γίνεται η τομή να υπάρχουν άλλα δίκτυα ΟΚΩ ( ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ κλπ ). Απόλυτα υπεύθυνη για την λήψη των στοιχείων, όπως και για την επιβάρυνση τυχόν αποκατάστασης ζημιών, είναι η ενδιαφερόμενη.

Γ) Η Υπηρεσία μπορεί να απαιτήσει συμπληρωματικά μέτρα σήμανσης ή ό,τι κριθεί αναγκαίο και είναι υποχρεωτικά γι’ αυτόν που εκτελεί τις εργασίες τομής.

Δ) Για κάθε ατύχημα που η αιτία του θα είναι οι υπόψη εργασίες η ποινική, αστική κ.λ.π. ευθύνη βαρύνουν μονομερώς αυτόν που εκτελεί το έργο. ΓΙΙ. Τεχνικές προδιαγραφές: Βάσει του αρ. 2 της αρ. 52907/28-12-2009 (Φ.Ε.Κ. Β’ 2621/31-12- 2009) Υπουργικής Απόφασης σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών, επιβάλλεται ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, που χρησιμοποιείται για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία κάθε κατηγορίας χρηστών, με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50μ. (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό ή κινητό εμπόδιο και μέγιστη αποδεκτή εγκάρσια κλίση 2%. Οποιαδήποτε εξυπηρέτηση όπως σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός απαγορεύεται να τοποθετείται εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών. Στην περίπτωση υφιστάμενων πεζοδρομίων πλάτους μικρότερου από 1,50μ. η ζώνη αυτή καταλαμβάνει όλο το πλάτος του πεζοδρομίου.

Στις επιστρώσεις δαπέδων ο αρμός θα πρέπει να έχει μέγιστο πλάτος 1cm, προς αποφυγή του κινδύνου πτώσης από σκόνταμμα ή παγίδευσης των βοηθημάτων βάδισης (μπαστούνια, πατερίτσες.

Οι επιφάνειες όλων των χώρων που αφορούν στη διακίνηση πεζών πρέπει να έχουν ομαλή, αντιολισθητική διαμόρφωση. Ο τύπος-είδος πλακών πεζοδρομίου θα δίνεται με την έγκριση από την Τεχνική Υπηρεσία. Ο υποβιβασμός της στάθμης του πεζοδρομίου μπροστά από το ακίνητο για την είσοδο – έξοδο αυτοκινήτων γίνεται με τους κάτωθι όρους:

Καθ’ όλο το πλάτος διέλευσης των οχημάτων η σύνδεση της στάθμης του πεζοδρομίου με τη στάθμη του οδοστρώματος επιτυγχάνεται με την κατασκευή εγκαρσίως του πεζοδρομίου κεκλιμένων επιπέδων (σκάφης) για ομαλή προσαρμογή όπως οι ράμπες των ΑμεΑ.

Όπου τεχνικά δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί κλίση της ράμπας πεζοδρομίου μέχρι 5% ο υποβιβασμός του πεζοδρομίου επιτρέπεται να έχει μέγιστη κλίση μέχρι 8%.

Στο σημείο συνάντησης του κρασπέδου της ράμπας και του οδοστρώματος δεν πρέπει να δημιουργείται έστω και ελάχιστη υψομετρική διαφορά.

Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται επέμβαση στο πεζοδρόμιο από τον αιτούντα πέραν εκείνου που αντιστοιχεί στο ακίνητο και ορίζεται από την προέκταση του ορίου της ιδιοκτησίας κάθετα προς την ρυμοτομική γραμμή. Απαγορεύεται η δημιουργία διαφορετικής στάθμης πεζοδρομίων μεταξύ γειτνιαζουσών ιδιοκτησιών. Εφόσον η κλίση κατά μήκος του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη του 12% δημιουργούνται βαθμίδες ύψους 15 εκ. σε κατάλληλες θέσεις που θα υποδείξει η τεχνική υπηρεσία του Δήμου ύστερα από αίτηση. ΓΙΙΙ. Εγγυήσεις

Πριν την έναρξη των εργασιών ο ιδιοκτήτης του ακινήτου υποχρεούται να καταθέσει στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου εγγυητική επιστολή διαρκείας 1 έτους αναγνωρισμένης Τράπεζας (ή του Ταμείου Παρακαταθηκών & Δανείων) ίση με το 2% του Συμβατικού Προϋπολογισμού της δαπάνης κατασκευής πεζοδρομίου όπως αυτή διαμορφώνεται σύμφωνα με την απόφαση ορισμού της τιμής /μ2 από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου. Η εγγυητική επιστολή επιστρέφεται στον ενδιαφερόμενο μετά την αποπεράτωση των εργασιών εφόσον:

Α. Δεν προξενήθηκαν ζημιές στους κοινόχρηστους χώρους και

Β. Μετά από πιστοποίηση καλής εκτέλεσης, της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Για την διευκόλυνση της Υπηρεσίας ο ιδιοκτήτης του ακινήτου οφείλει να καταθέσει φωτογραφίεςτων κοινόχρηστων χώρων έμπροσθεν της οικοδομής μετά την ολοκλήρωση των έργων.

Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο παρατηρηθεί βλάβη στους κοινόχρηστους χώρους, ο κύριος του Έργου υποχρεούται σε διάστημα δύο (2) μηνών να αποκαταστήσει τις ζημιές, άλλως η εγγυητική επιστολή καταπίπτει υπέρ το Δήμου.

Επιπλέον:

Α. Αυτονόητο είναι πως μετά την κατασκευή του πεζοδρομίου, με μέριμνα και δαπάνη του ενδιαφερόμενου, θα απομακρυνθούν όλα τα υλικά που περίσσεψαν, σε θέσεις μακριά από το δρόμο, θα καθαριστεί καλά ο δρόμος, τα χαντάκια, το πεζοδρόμιο, το έρεισμα και θα αποκατασταθεί η μορφή του χώρου όπως ήταν πριν.

Β. Η πλημμελής κατασκευής του πεζοδρομίου που πραγματοποιήθηκε και διαπιστώθηκε από τα αρμόδια όργανα της Υπηρεσίας, ανεξάρτητα από το χρόνο περαίωσης του έργου συνεπάγεται τις προβλεπόμενες κυρώσεις και η αποκατάσταση θα γίνει σύμφωνα με τις τεχνικές οδηγίες του παρόντος.

Γ. Οποιαδήποτε παράβαση των κείμενων διατάξεων και των ως άνω ειδικότερων όρων οποτεδήποτε διαπιστωθεί από την αρμόδια Υπηρεσία επιφέρει την ανάκληση της παρούσας άδειας και τη δίωξη του υπεύθυνου αναδόχου του έργου και εκείνου που παίρνει την άδεια σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ασχέτως αν οι εργασίες έχουν περαιωθεί ή όχι.

Δ. Η έναρξη εκτελέσεως των εργασιών της άδειας αυτής υποδηλώνει την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων του παρόντος.

Ε. Για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις απαραίτητη είναι η επικοινωνία του ιδιώτη με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου.

Δ Πινακίδες Κυκλοφορίας

H τοποθέτηση πινακίδων κυκλοφορίας γίνεται σύμφωνα με τον ΚΟΚ, την εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη και την έγκριση της τροχαίας. Η εκτέλεση της τοποθέτησης γίνεται από την ΔΚΕΣΟ του ΥΠΕΚΑ , αν πρόκειται για οδούς, κόμβους ή οργανωμένη Δημόσια στάθμευση κύριου κυκλοφοριακού δικτύου ή από τον Δήμο αν πρόκειται για δευτερεύουσες οδούς και σύμφωνα με ισχύουσες εγκυκλίους νομοθεσία κλπ.

Όμως, προ των εισόδων – εξόδων νόμιμων ιδιωτικών χώρων στάθμευσης επιτρέπεται η αυτοδίκαια τοποθέτηση από τους ιδιώτες απαγορευτικών πινακίδων Ρ40 στην προβολή αυτών των εισόδων -εξόδων στο κράσπεδο και σε περίπου 0.30μ. εσώτερον της ακμής του (σύμφωνα με τα παρακάτω), ώστε να καλύπτεται όλο το μήκος της προβολής (μία στην αρχή – μία στο τέλος) και σε απόσταση μεταξύ τους τουλάχιστον 4μ. Η νομιμότητα των χώρων αυτών υπόκειται σε έλεγχο της Τροχαίας και του Δήμου.

Οι πινακίδες σήμανσης οι οποίες στηρίζονται σε ένα στύλο, τοποθετούνται ως εξής:

– Για πεζοδρόμια <1μ. καθαρής όδευσης πεζών η τοποθέτηση του στύλου στήριξης γίνεται σε επαφή με την ρυμοτομική γραμμή και σίγουρα όχι σε απόσταση >10 cm από αυτήν. Το ύψος των πινακίδων στο κέντρο τους πρέπει να είναι 3 μέτρα και θα τοποθετούνται σε σχήμα Γ , προκειμένου να εξασφαλίζεται ορατότητα από τους διερχόμενους οδηγούς και πεζούς.

– Για πεζοδρόμια μεγαλύτερα του 1 μέτρου καθαρής όδευσης πεζών, ο στύλος της πινακίδας θα τοποθετείται σε απόσταση έως 15cm από την άκρη του πεζοδρομίου και το χαμηλότερο σημείο της πινακίδας θα βρίσκεται 2,70μ. από το επίπεδο του πεζοδρομίου (όχι του δρόμου).– Απαγορεύεται στο εξής η τοποθέτηση πινακίδων σε οποιοδήποτε άλλο σημείο στο εσωτερικό του πεζοδρομίου. Για όσες πινακίδες έχουν έως τώρα τοποθετηθεί σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού, πρέπει σε εύλογο διάστημα και ειδικά για τα πολεοδομικά και τοπικά κέντρα της πόλης να γίνει αποκατάσταση στη σωστή θέση, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.

Ε. Εμπόδια

I) Επιτρέπεται η τοποθέτηση εμποδίων επί των πεζοδρομίων, κατόπιν εγκρίσεως από τις υπηρεσίες του Δήμου, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερόμενων με τους παρακάτω όρους:

• Τα εμπόδια θα τοποθετούνται σε απόσταση 1,5 μ. έως 2,5 μ. μεταξύ τους, επί του άκρου του πεζοδρομίου.

Για λόγους ομοιομορφίας η τοποθέτηση μεταλλικών εμποδίων σχήματος Π, μεταλλικών κιγκλιδωμάτων και κολωνάκια, θα γίνεται βάση των προδιαγραφών που ορίζονται από την νομοθεσία και την Τεχνική Υπηρεσία, και θα αποξηλωθούν τα ήδη υπάρχοντα που τυχόν υπάρχουν.

• Ο ενδιαφερόμενος θα προμηθευτεί και θα τοποθετεί τα προστατευτικά στοιχεία με δικές του δαπάνες.

• Η συντήρηση των προστατευτικών στοιχείων θα αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του ενδιαφερόμενου.

Πριν την τοποθέτηση των εμποδίων θα ενημερωθεί η Τεχνική Υπηρεσία προκειμένου οι εργασίες να γίνουν με την επίβλεψή της.

Ύστερα από την έγκριση της κανονιστικής πράξης και ύστερα από τις εγκρίσεις της υπηρεσίας και την έκδοση απόφασης Δημάρχου θα επιτρέπεται η τοποθέτηση εμποδίων μεταλλικών κιγκλιδωμάτων σχήματος Π, για πλάτος πεζοδρομίου πέραν του 1,50 μ., βάση της Υπουργικής Απόφασης Αναπλ. Υπ. Εσ. 3015/2009 (ΦΕΚ536Β/23-03-2009) άρθρο 2 και την απόφ. αρίθμ.ΔΜΕΟ/Ο/3050/2013 και νεότερων ισχυουσών διατάξεων, και τα κολωνάκια, κιγκλιδώματα σύμφωνα με τις προδιαγραφές που εγκρίνονται από την Τεχνική Υπηρεσία.

ΙΙ)Απαγορεύεται σε όλα τα πεζοδρόμια, πεζόδρομους, η τοποθέτηση σταθερών τεντών, σκιαδών, προστεγασμάτων με κατακόρυφα σταθερά στοιχεία ενωμένα με το έδαφος, καθώς και η ιδιοποίηση τμημάτων πεζοδρομίων, εκτός αν προβλέπεται ειδικά με άλλη κανονιστική απόφαση.

Απαγορεύεται η αποκλειστική χρήση των πεζοδρομίων με την τοποθέτηση ανακλινόμενων μεταλλικών εμποδίων ή με κινητά κιγκλιδώματα ή αλυσίδες μέσω λουκετών. ΓνΙ. Οδηγός όδευσης τυφλών

Οδηγός όδευσης τυφλών είναι η ειδική λωρίδα του δαπέδου από πλάκες διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο, που αποσκοπεί στην καθοδήγηση και ασφαλή διακίνηση των ατόμων με προβλήματα όρασης. Ο οδηγός όδευσης τυφλών τοποθετείται σε πεζοδρόμια με πλάτος ίσο ή μεγαλύτερο των 2,80 m και σε όλα τα πεζοδρόμια των εμπορικών δρόμων (αξόνων δραστηριοτήτων) ασχέτως πλάτους των, ύστερα από έγκριση της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Το ελάχιστο πλάτος του οδηγού όδευσης τυφλών είναι 50 cm και βρίσκεται πάντα εντός της ελεύθερης όδευσης πεζών, από την πλευρά του δρόμου.

Για την κατασκευή του οδηγού όδευσης τυφλών χρησιμοποιούνται έγχρωμες ανάγλυφες πλάκες πεζοδρομίου με βάση τσιμέντο υψηλής αντοχής, πλευράς 30 έως 40 cm και πάχους 3,5 έως 5 cm όπως παρακάτω.

Φολιδωτές πλάκες με έντονες φολίδες κίτρινου χρώματος, που τοποθετούνται σε πλάτος 80 cm στα σημεία εξόδου της όδευσης ως προειδοποίηση για την είσοδο στο δρόμο.

Στα σημεία κάθετης αλλαγής πορείας τοποθετούνται τρεις πλάκες (1,20m) πριν το σημείο στροφής κάθετα στη πορεία ως προειδοποίηση.

Οι πλάκες επισήμανσης όλων των τύπων τοποθετούνται χωρίς αρμό μεταξύ τους για να σχηματίζουν ενιαία επιφάνεια. Τα χρώματα των πλακών επιβάλλεται να είναι έντονα σε αντίθεση με τις παρακείμενες επιφάνειες δαπέδου.

Ζ. Γενικά

Επιπλέον επί των πεζοδρομίων επιτρέπεται η τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης μόνο για την ρύθμιση της κυκλοφορίας και για την ενημέρωση σχετικά με τους προορισμούς εντός ή εκτός του Δήμου.

Οποιαδήποτε πινακίδα ιδιωτικής προβολής ή ένδειξης πορείας η οποία αντίκειται στις διατάξεις του ΚΟΚ ή δεν έχει άδεια τοποθέτησης, θεωρείται ρύπος και αφαιρείται από τα συνεργεία του Δήμου ή εξουσιοδοτημένη ιδιωτική εταιρεία χωρίς προειδοποίηση. Επιπλέον, μπορεί να επιβάλλεται πρόστιμο αφαίρεσης σύμφωνα με τις διατάξεις κανονιστικών αποφάσεων του Δήμου ή την κείμενη νομοθεσία.

Για όσες πινακίδες έχουν ως τώρα τοποθετηθεί σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού, πρέπει σε εύλογο χρονικό διάστημα και ειδικά για τα πολεοδομικά και τοπικά κέντρα της πόλης να γίνει αποκατάσταση στην σωστή θέση, ύστερα από την ολοκλήρωση ενεργειών για την προμήθεια αυτών και τυχόν εγκρίσεων.

Στις γωνίες των Ο.Τ. θα γίνει ομαλή προσαρμογή της στάθμης του πεζοδρομίου με το οδόστρωμα σύμφωνα με το παραπάνω σχέδιο.

Η. ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΜΕΑ

Σύμφωνα με τις διατάξεις :
• Ν. 490/76 Άρθρο 1 (ΦΕΚ 331 Α’)
• Ν. 1798/88 Άρθρο 16 (ΦΕΚ 166 Α’)
• Ν. 1882/90 Άρθρο 23 (ΦΕΚ 43 Α’)
• Ν. 2227/94 (ΦΕΚ 129 Α’)
• Ν. 3852/2010 άρθρο 73 (ΦΕΚ 87Α ‘)
• Ν. 3463/2006 άρθρα 79 & 82 (ΦΕΚ 102 Α ‘)
• Ν. 2696/1999 άρθρο 4 (ΦΕΚ 57 Α ‘)
• Ν. 3542/2007 (ΦΕΚ 50 Α’), κάθε σχετικής ισχύουσας νομοθεσίας και σε συνέχεια των αιτήσεων εγκρίνονται άδειες στάθμευσης Α.Μ.Ε.Α. στο Δήμο Παλλήνης (τοποθέτηση σημάτων και οριζόντια διαγράμμιση) από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, το Δημοτικό Συμβούλιο και μετά την έκδοση απόφασης Δημάρχου, σύμφωνα με τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις .

Η παραχώρηση της θέσης θα έχει ισχύ όση και η ισχύς της Γνωμάτευσης ΚΕΠΑ ή της άδειας οδήγησης και όταν θα λήξει κάποιο πιστοποιητικό, θα πρέπει να κατατεθεί νέο σε ισχύ, ειδάλλως θα καταργηθεί η θέση.

Η Υπηρεσία θα πρέπει να ενημερωθεί από τον αιτούντα, για κάθε μεταβολή των στοιχείων, όπως αριθμός κυκλοφορίας αυτοκινήτου, αλλαγή διεύθυνσης κ.λ.π. Σε περίπτωση που οι προϋποθέσεις με βάση την οποία χορηγήθηκε η θέση στάθμευσης παύουν να ισχύουν, η άδεια θέσης στάθμευσης θα ανακαλείται άμεσα χωρίς νέα απόφαση και η σήμανση θα αφαιρείται από συνεργεία της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου.

Συνημμένα με την αίτηση θα κατατίθενται αντίγραφα των παρακάτω δικαιολογητικών :

• Γνωμάτευση ΚΕΠΑ με το πιστοποιητικό αναπηρίας,
• Φωτοαντίγραφο άδειας οδήγησης οδηγού του αυτοκινήτου με ημερομηνία λήξης της άδειας
• Φωτοαντίγραφο άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου ,
• Φωτοαντίγραφο του μισθωτηρίου συμβολαίου, και της ηλεκτρονικής κατάθεσης, ή οικοδομική άδεια , ή συμβόλαιο αγοράς ή ότι άλλο κριθεί απαραίτητο από την υπηρεσία
• Υπεύθυνη δήλωση Ν.1599/86 στην οποία να δηλώνεται:
• Η διεύθυνση της μόνιμης κατοικίας του προσώπου ΑΜΕΑ,
• Ότι το άτομο ΑΜΕΑ διαμένει με συγγενή (α’ βαθμού συγγένεια),
• Ότι δεν διαθέτει ο αιτών/αιτούσα θέση PARKING σε πρασιά ή PILOTIS ή κλειστό χώρο στάθμευσης ή ακάλυπτο χώρο της οικίας του
Υπεύθυνη δήλωση Ν.1599/86 στενού συγγενικού προσώπου του ΑΜΕΑ με την οποία θα αναλαμβάνει την υποχρέωση να μας ενημερώσει, όταν το πρόσωπο ΑΜΕΑ δε θα έχει πλέον ανάγκη τη θέση στάθμευσης. 

Υποχρέωση του ενδιαφερόμενου είναι η προμήθεια:

Δύο (2) πινακίδων Ρ 72 (Χώρος στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ατόμων με μειωμένη κινητικότητα ύστερα από ειδική άδεια και με αριθμό κυκλοφορίας). Θα πρέπει να αναγράφεται και ο αριθμός Απόφασης της αδείας.

Δύο (2) σωλήνες γαλβανιζέ μήκους τριών (3) μέτρου και διαμέτρου 1,5” ίντζες

Μία (1) πινακίδα Πρ-4α (Αρχή ισχύος πινακίδας Ρ-72 που τοποθετείται κάθετα προς τον άξονα της οδού)

Μία (1) πινακίδα Πρ-4γ (Τέλος ισχύος πινακίδας Ρ-72 που τοποθετείται κάθετα προς τον άξονα της οδού) Η τοποθέτηση των πινακίδων και τυχόν διαγράμμισης, θα γίνεται από συνεργείο του Δήμου.