Σε συμφωνία με την Ρωσική Εταιρεία Σιδηροδρόμων (RZD) προχώρησε η ΕΡΓΟΣΕ στο πλαίσιο της ανάληψης νέων δράσεων στους τομείς διαχείρισης έργων, κατασκευής σιδηροδρομικών υποδομών, παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και παροχής υπηρεσιών εμπορευματικών κέντρων.
Η υλοποίηση του Συμφώνου Κατανόησης που υπεγράφη τον Ιανουάριο ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την RZD International προχωρά με εντατικούς ρυθμούς με στόχο την υλοποίηση από κοινού, έργων σε τρίτες χώρες καθώς επίσης και σε θέματα logistics. Την ίδια στιγμή η Ρωσική εταιρεία έχει δηλώσει την επιθυμία της να συμμετάσχει στην κατασκευή και διαχείριση των τεσσάρων σιδηροδρομικών έργων που έχουν κατατεθεί από την ΕΡΓΟΣΕ για χρηματοδότηση από το πακέτο Γιούνκερ.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας οι εκπρόσωποι των Ρωσικών Σιδηροδρόμων επισκέφτηκαν την Αθήνα δύο φορές και ήδη έχουν προχωρήσει σε συμφωνίες που ανοίγουν το δρόμο για να συμμετέχουν από κοινού σε έργα στη Μέση Ανατολή αλλά και τα Βαλκάνια.
Τη συμμετοχή τους με τη μορφή ΣΔΙΤ σε τέσσερα σιδηροδρομικά έργα έχουν ζητήσει οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι.
Πρόκειται για έργα που έχουν προταθεί από την ελληνική πλευρά για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ και μεταξύ άλλων αφορούν και την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου από Κορωπί ως Λαύριο.
Η επέκταση θα έχει μήκος 32 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει την κατασκευή υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο. Η σύνδεση του λιμανιού με τον προαστιακό σιδηρόδρομο από το Κορωπί, η οδική σύνδεση με την Αττική Οδό αλλά και η αναβάθμιση του λιμανιού το οποίο μπορεί να γίνει κόμβος επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία προσλαμβάνει σύμβουλο, προκειμένου το έργο να προχωρήσει με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής.
Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη χάραξης της ΕΡΓΟΣΕ,
ο ηλεκτροκινούμενος άξονας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, θα αποτελέσει διακλάδωση του υπάρχοντος ανατολικού κλάδου του προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής με αφετηρία τον κόμβο Κορωπίου και σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ταχύτητες συρμών έως 120 χλμ ανά ώρα. Η γραμμή προγραμματίζεται να είναι διπλή, θα έχει εννέα σταθμούς προαστιακού: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, «Δασκαλιό 1» – ΒΙΟΠΑ Κερατέας, «Δασκαλιό 2», Θορικό, «Κυπριανός» Λαυρίου και λιμάνι Λαυρίου και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες καθημερινά.