Απάτες με δόλωμα αεροπορικά εισιτήρια.Καμία σχέση η Aegean με την “προσφορά”

Εκατοντάδες χρήστες του Facebook στην Ελλάδα έχουν πέσει τις τελευταίες ημέρες θύματα διαδικτυακής απάτης. Πρόκειται για όσους συμμετείχαν στον διαγωνισμό που δήθεν «τρέχει» η Aegean με δώρο τέσσερα αεροπορικά εισιτήρια. Προκειμένου να «κερδίσουν», οι χρήστες έπρεπε να απαντήσουν σε ορισμένες ερωτήσεις, να δώσουν τα στοιχεία τους και να κοινοποιήσουν τον διαγωνισμό στους φίλους τους. 

 

Με αυτόν τον τρόπο ενεργοποίησαν τον μηχανισμό της απάτης. Χωρίς να το γνωρίζουν, συναίνεσαν σε υπηρεσίες πολυμεσικής χρέωσης και γίνονται αποδέκτες μηνυμάτων SMS που δήθεν ενημερώνουν για τον διαγωνισμό, με δική τους χρέωση.

Η διάδοση του ψεύτικου διαγωνισμού ήταν τόσο μεγάλη, που η Aegean Airlines S.A. υποχρεώθηκε να εκδώσει σχετική ανακοίνωση:

 

«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη στο Διαδίκτυο ψευδής και παραπλανητικός διαγωνισμός ισχυριζόμενος ότι η Aegean Airlines δήθεν δίνει δώρο εισιτήρια.

Ο διαγωνισμός αυτός διενεργείται χωρίς κανενός είδους έγκριση ή σχετική εξουσιοδότηση ή οποιαδήποτε άδεια παρεχόμενη από την εταιρεία μας Aegean Airlines S.A. Επιφυλασσόμενοι ρητώς παντός νομίμου δικαιώματός μας για οποιαδήποτε ζημία η εταιρεία μας ή οποιοσδήποτε τρίτος τυχόν υποστεί εξαιτίας αυτής της παραπλανητικής ενέργειας, σας ενημερώνουμε ότι έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα με σκοπό να σταματήσει η παράνομη και παραπλανητική αυτή ενέργεια.

 

Σας εφιστούμε την προσοχή να μην πατήσετε οποιοδήποτε σύνδεσμο σας προτείνουν ή να μοιραστείτε τον συγκεκριμένο σύνδεσμο με φίλους σας».

Ανάλογο θέμα είχε δημιουργηθεί και τον περασμένο Μάιο. Τότε είχε κυκλοφορήσει μέσω Facebook ψεύτικη έρευνα, επίσης με έπαθλο αεροπορικά εισιτήρια της Aegean, στην οποία και πάλι οι χρήστες έπρεπε να καταχωρίσουν τα στοιχεία τους.

Την ίδια περίοδο, «έτρεχε» και άλλη απάτη με ψεύτικο διαγωνισμό του What’s Up, με δόλωμα 1.500΄ ομιλίας, 1.500 SMS προς όλα τα δίκτυα κ.λπ. Και η Cosmote τότε αναγκάστηκε να βγάλει διευκρινιστική ανακοίνωση.

Εκτός από την εγγραφή των χρηστών σε συνδρομητικές υπηρεσίες μηνυμάτων της κινητής τηλεφωνίας με μεγάλες χρεώσεις, οι επιτήδειοι συγκεντρώνουν με αυτήν τη μέθοδο χιλιάδες ακολούθους στο Facebook, στους οποίους μπορούν να προωθήσουν οτιδήποτε ή να εμπορεύονται τα στοιχεία τους.