Ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

Ολοκληρώθηκε, στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, το οποίο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία. Υπέρ, τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ. ΝΔ, Χρυσή Αυγή, ΚΚΕ και Ποτάμι καταψήφισαν, ενώ Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών». 

Ένα από τα «κάστρα του παλαιοκομματισμού» και μια «οικονομική όαση σπατάλης δημόσιου χρέους» χαρακτήρισε νωρίτερα τον ΟΑΣΘ ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης υπερασπιζόμενος στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για το πέρασμα των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη στον δημόσιο έλεγχο.

Ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε εκτενώς στα κακώς κείμενα του ΟΑΣΘ παρατηρώντας ότι αυτά «ξεχάστηκαν» και δεν θίχθηκαν από τις «μεταρρυθμιστικές» προσπάθειες του παρελθόντος με στόχο «να αναπαράγονται συγκεκριμένοι βουλευτές, δήμαρχοι, εφημερίδες, sites».

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι ο τότε υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης επέκτεινε για αόριστο χρονικό διάστημα την σύμβαση του ΟΑΣΘ το 2008, έναν χρόνο μετά την έκδοση του σχετικού Ευρωπαϊκού Κανονισμού «εν πλήρη γνώση ότι ήταν παράνομη» αυτή η ανανέωση.

Ο Χρ. Σπίρτζης σχολίασε ότι στην επέκταση της σύμβασης του 2008 η δέσμευση για πέρασμα της κινητής κι ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΘ στο Δημόσιο το 2010 «ξεχάστηκε», ενώ η επέκτασης της σύμβασης δεν στάλθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς ήταν βέβαιο ότι θα την ακύρωνε.

Moντέλο ΟΑΣΑ –ΟΣΥ για την εξυγίανση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, προκρίνει ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης. Όπως σημειώνει, το σχέδιο προβλέπει δύο νέους οργανισμούς: Τον  ΟΕΣΘ (Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) που θα είναι στα πρότυπα του ΟΑΣΑ στην Αττική και θα αναλάβει την εποπτεία όλου του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης δηλαδή λεωφορείων, μελλοντικά μετρό και ενδεχομένως και ακτοπλοίας.

Θα διοικείται από 9μελες διοικητικό συμβούλιο εκ των οποίων έξι μέλη θα διορίζει ο υπουργός.

Ο δεύτερος φορέας θα είναι η ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε) στα πρότυπα της ΟΣΥ, μια εταιρεία που το κράτος θα ελέγχει το 51% και το υπόλοιπο 49%, θα μπορεί να περάσει στην τοπική αυτοδιοίκηση.