Η ΕΡΓΟΣΕ έχει δρομολογήσει μελέτες που θα οδηγήσουν στην ωρίμανση κρίσιμων έργων, όπως η νέα σιδηροδρομική σύνδεση του δικτύου με το λιμάνι Θεσσαλονίκης.
Σε όαση για την «ανομβρία» νέων έργων που έχει πλήξει τον κατασκευαστικό κλάδο κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας δύναται να εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια η ΕΡΓΟΣΕ, εφόσον προχωρήσουν εντός χρονοδιαγράμματος τα σχεδιαζόμενα έργα στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, τόσο σε ό,τι αφορά την επέκτασή του όσο και σε ό,τι αφορά έργα αναβάθμισης και ηλεκτροκίνησης.
Συνολικά, γίνεται λόγος για έργα αξίας που ενδέχεται να ξεπεράσουν τα 600 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου, χωρίς μάλιστα σε αυτά να συνεκτιμάται το έργο της λεγόμενης «σιδηροδρομικής Εγνατίας», η οποία ακόμα βρίσκεται στα σπάργανα και ενδέχεται να ξεπεράσει σε κόστος το 1,5-2 δισ. ευρώ.
Οπως ανακοίνωσε χθες η ΕΡΓΟΣΕ, έχει δρομολογήσει μελέτες που θα ωριμάσουν κρίσιμα έργα, όπως η νέα σιδηροδρομική σύνδεση του δικτύου με το λιμάνι Θεσσαλονίκης, ο εκσυγχρονισμός της γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα (κόστος 125 εκατ. ευρώ), ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης, αλλά και η σιδηροδρομική σύνδεση στο νέο λιμάνι της Πάτρας (με εκτιμώμενο κόστος 240 εκατ. ευρώ), η σύνδεση με την πόλη της Καλαμάτας (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης Κατακόλου – Ολυμπίας), όπως και άλλα σημαντικά έργα.
Για παράδειγμα, εντός των προσεχών ημερών, η Περιφέρεια Θεσσαλίας αναμένεται να προκηρύξει το έργο της σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, μήκους 80 χιλιομέτρων. Πρόκειται για έργο ύψους 45 εκατ. ευρώ, το οποίο θα μειώσει την απόσταση από την Αθήνα μέχρι την Καλαμπάκα σε περίπου τρεις ώρες.
Επίσης, τις προσεχείς ημέρες θα υπογραφεί και η σύμβαση με την Intrakat για την υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια, έργο 100 εκατ. ευρώ. Επιπλέον 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα απαιτήσει και η συντήρηση/ανακαίνιση του τμήματος ΣΚΑ – Οινόη.
Η ΕΡΓΟΣΕ σημειώνει επίσης ότι στα έργα που συνεχίζουν την πλήρη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, περιλαμβάνονται η νέα γραμμή Πολύκαστρο – Ειδομένη (ολοκληρώνεται πριν από το τέλος 2018), η γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη (η υποδομή ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος 2018), η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας (τα έργα συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς εντός χρονοδιαγραμμάτων), η γέφυρα στον Γαλλικό, τα έργα στον Σπερχειό και τα έργα παρακολούθησης λειτουργίας των γεφυρών (θέμα ιδιαίτερης σημασίας λόγω των τελευταίων γεγονότων στην Ιταλία).
Επίσης, η ΕΡΓΟΣΕ είναι πλέον πολύ κοντά στην ολοκλήρωση πολλών κρίσιμων έργων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη γραμμή Λιανοκλάδι – Δομοκός, μαζί με τη μεγάλη σήραγγα στο όρος Οθρυς και όλες τις 14 γέφυρες του έργου και κυρίως την σιδηροδρομική γέφυρα στην Εκκάρα.
Το εν λόγω έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του φετινού Οκτωβρίου. Οπως τονίζει η εταιρεία, με τον τρόπο αυτό ολοκληρώνεται η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, η οποία πλέον θα είναι σε όλο το μήκος της διπλή και ηλεκτροκινούμενη, κάτι που σημαίνει ότι ηλεκτροκινούμενα τρένα θα μπορούν να κινούνται σε όλο το μήκος της γραμμής με αυξημένες ταχύτητες, χωρίς αλλαγές έλξης, οι χρόνοι διαδρομής θα ελαττωθούν σημαντικά, και η χωρητικότητά της για κάθε είδους σύγχρονο τροχαίο υλικό θα αυξηθεί απεριόριστα.
Στα παραπάνω έργα προστίθενται το τεράστιο έργο του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, που ολοκληρώθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τον Ιούνιο 2018, και πολλές τοπικές παρεμβάσεις σε σημεία και κόμβους του δικτύου (νέος σταθμός στο Ζεφύρι Αττικής, νέα ανισόπεδη διάβαση στη Μενεμένη, πλήθος άλλων ανισόπεδων διασταυρώσεων, κ.λπ.).