Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ζητάει η Ένωση Διευθυντών Πρωτοβ. Εκπαίδευσης

Τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ζητάει από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας με ανακοίνωση της η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., συγκεκριμένα, την επαναφορά του μέγιστου αριθμού μαθητών σε 22 ανά τμήμα αλλά και του ελάχιστου αριθμού μαθητών σε 12 ανά τμήμα.   

Το βασικό επιχείρημα της Ένωσης Διευθυντών για την συγκεκριμένη διεκδίκηση στηρίζεται στο εξής σκεπτικό:  «τα τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει το 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.»  

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Η εφαρμογή του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α ́ 111) στις εγγραφές της Α΄ τάξης των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2021-2022, που προβλέπει την αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών από 22 σε 25 ανά τμήμα αλλά και την αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών από 12 σε 15 ανά τμήμα, οδηγεί για δεύτερη σχολική χρονιά, αφενός μεν, στην κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων, αφετέρου δε, στη δημιουργία εκατοντάδων νέων τμημάτων με 25 μαθητές, σε συνθήκες πανδημίας, αλλά και στην υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών από το σχολείο της αρχικής εγγραφής τους σε άλλο σχολείο.

Τη στιγμή που το ζητούμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, γεγονός που επιβάλλει την εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού, τη νέα σχολική χρονιά θα έχουμε τη λειτουργία εκατοντάδων τμημάτων με 25 μαθητές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, γεγονός που θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών και, ειδικότερα, την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Όπως, όλες οι σχετικές έρευνες αποδεικνύουν, τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει το 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει άμεσα, και πριν την τελική συγκρότηση των τμημάτων της Α΄ τάξης των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,  στην αναστολή της εφαρμογής του άρθρου 50 του Ν.4692/2020 και την επαναφορά του μέγιστου αριθμού μαθητών σε 22 ανά τμήμα αλλά και του ελάχιστου αριθμού μαθητών σε 12 ανά τμήμα.