Ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για δρομολόγια του ΟΑΣΑ

Εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που θα ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τους επιβάτες για την ώρα άφιξης και διέλευσης των λεωφορείων από τις στάσεις ετοιμάζει ο ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο της τηλεματικής. 

Την ίδια στιγμή, οι οθόνες της τηλεματικής στις στάσεις των λεωφορείων θα συνεχίσουν να δείχνουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια των λεωφορείων, τα οποία έχουν συχνά αποκλίσεις από τα πραγματικά.

Η εικόνα που εμφανίζεται στις οθόνες της τηλεματικής είναι συνήθως πιο αισιόδοξη από την πραγματική, ενώ είναι ενδεικτικό ότι οδηγοί των λεωφορείων επισημαίνουν πως ακόμα και το πρόγραμμα δρομολογίων που παραλαμβάνουν οι ίδιοι παρουσιάζει περιορισμένα δρομολόγια σε σχέση με αυτά που αναγράφονται στις οθόνες.

Το πρόβλημα προκύπτει κυρίως στην εφαρμογή στο site του ΟΑΣΑ όπου αναφέρονται τα δρομολόγια της αφετηρίας. Εκεί αναγράφονται τα στοιχεία του προγράμματος του κάθε αμαξοστασίου, που δεν περιλαμβάνουν όμως έκτακτα περιστατικά (π.χ. βλάβη, απουσία οδηγού κ.λπ.), τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε ακύρωση δρομολογίου.

Από την άλλη, κύκλοι του ΟΑΣΑ επισημαίνουν ότι στην περίπτωση των οθονών στις στάσεις η πληροφόρηση είναι άμεση, καθώς το κάθε λεωφορείο δίνει στίγμα στο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας ανά 20΄΄ ή ανά 80 μέτρα.

Παραδεχόμενος ο ΟΑΣΑ τις καταγγελίες επιβατών επισημαίνει ότι μέσω της αναβάθμισης της εφαρμογής επικαιροποιούνται τα στοιχεία της τηλεματικής σε μια προσπάθεια βελτίωσης της υπηρεσίας.

Σήμερα οι χρήστες της εφαρμογής OASA telematics, που πρόκειται να αναβαθμιστεί, ανέρχονται σε 600.000 με τους 500.000 να αφορούν χρήστες android και τους υπόλοιπους iOS. Η αναβάθμιση της εφαρμογής αναμένεται να προσελκύσει ακόμη περισσότερους χρήστες.

Η σύμβαση για το έργο ανάπτυξης του λογισμικού που θα υποστηρίζει τη σχετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και την ιστοσελίδα υπεγράφη λίγες ημέρες πριν από τις γιορτές μεταξύ του ΟΑΣΑ και της Intrasoft International. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 20.000 ευρώ (χωρίς το ΦΠΑ) και η εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση εντός 1,5 μήνα να έχει ετοιμάσει την εφαρμογή, η οποία θα λειτουργεί σε android, iOS καθώς και στην ιστοσελίδα του οργανισμού.

Αναλυτικά, η εταιρεία αναλαμβάνει να αναβαθμίσει το υφιστάμενο λογισμικό ενημέρωσης του κοινού ώστε να παρέχει έγκυρη πληροφόρηση σχετικά με τα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ.

Η ενημέρωση θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο και θα αφορά την «ενεργή πληροφορία που μέχρι εκείνη τη στιγμή έχει καταστεί διαθέσιμη από τον φορέα εκτέλεσης οδικού συγκοινωνιακού έργου, είτε από το αμαξοστάσιο είτε από τους χειριστές του κέντρου διαχείρισης οχημάτων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σύμβαση.

Αναδημοσίευση/ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ