Στις αλλεπάλληλες παρατάσεις των συμβάσεων που υπεγράφησαν το 2009, μεταξύ της τότε Νομαρχίας Ανατ. Αττικής και των λεωφορειούχων, δόθηκε μία ακόμη μέσω πράξης νομοθετικού περιεχομένου -αναγγέλθηκε μόλις, σήμερα, Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012- με ημερομηνία «εκπνοής» την 28 Φεβρουαρίου 2012 και με σχεδόν βέβαιη την επιμήκυνσή της ως τις 30 Ιουνίου 2012.
Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο θα υποστεί άλλη μία επιβάρυνση εκτός κάθε λογικής και σε εποχή, μάλιστα, όπου μισθοί και συντάξεις με τις περικοπές και τα «χαράτσια» βρίσκονται σε όρια που απλώς συντηρούν την εξαθλίωση των πολιτών.
Για να γίνει αντιληπτό τι ακριβώς συμβαίνει με μία υπόθεση προς την οποία το κράτος έδειξε πλήρη αδυναμία ρεαλιστικής αντιμετώπισής της –και η οποία σαφώς και ευθέως ερμηνεύει, στο βαθμό που της αντιστοιχεί- το γιατί η χώρα μας βρίσκεται στο κατάντημα που την χαρακτηρίζει, αρκεί η απλή έκθεση στοιχείων που προκύπτουν από αριθμούς και ποσά συμβάσεων.
Σύμφωνα με τις συμβάσεις που υπεγράφησαν το 2009 επί πρώην Νομαρχίας Ανατ. Αττικής –και οι οποίες ουσιαστικά μέσω των αλλεπάλληλων παρατάσεων ισχύουν ως και σήμερα, επειδή οι ενδιάμεσοι διαγωνισμοί προέκυπταν άγονοι- ποσόν ύψους 12.083.134 ευρώ για μία εκπαιδευτική περίοδο καταλήγει στους λεωφορειούχους για τις μετακινήσεις των μαθητών από και προς στα δημόσια σχολεία της ανατολικής Αττικής.
Για να γίνει πιο «καθαρό» το τοπίο σε ότι αφορά «το περιεχόμενο των συμβάσεων» αυτών –που, επαναλαμβάνεται, ισχύουν και σήμερα- ενδεικτικά παραθέτουμε τα ποσά που εισπράττουν (για μία εκπαιδευτική περίοδο) οι λεωφορειούχοι για δρομολόγια σε πέντε πόλεις της περιοχής μας στις οποίες γίνονται μετακινήσεις μαθητών προς και από τα Σχολεία τους!
Στο Γέρακα για 428 μετακινούμενους μαθητές το ποσόν των 763.530 ευρώ, δηλαδή 1.783 ευρώ για κάθε μαθητή!
Στην Παλλήνη για 983 μαθητές το ποσόν των 1.194.907 ευρώ, δηλαδή 1.125 ευρώ για τον κάθε μετακινούμενο μαθητή!
Στην Ανθούσα για την μετακίνηση 50 μαθητών του Δημοτικού Σχολείου και του ενός Γυμνασίου το ποσόν των 60.340 ευρώ, δηλαδή 1.270 ευρώ για τον κάθε μαθητή!
Στο Πικέρμι για αριθμό 141 μαθητών, οι λεωφορειούχοι –στην εν λόγω περίπτωση συμπεριλαμβάνονται και ….μισθωμένα ταξί!- εισπράττουν το ποσόν των 575.137 ευρώ που αντιστοιχεί σε 4.078 (!!!) για τον κάθε μαθητή!
Στα Γλυκά Νερά για περίπου 20 μαθητές το ποσόν είναι 59.869 ευρώ, δηλαδή 3.326 ευρώ για τον κάθε μαθητή!
Για να υπάρχει μια ολοκληρωμένη αντίληψη για το πώς και εξακολουθούν να ισχύουν οι «εκτός λογικής και εποχής» εν λόγω συμβάσεις, αποτυπώνεται με συνοπτικό τρόπο το «ιστορικό της αιτίας»
• Με τις διατάξεις περί Καλλικράτη, η ευθύνη μετακίνησης των μαθητών προς και από τα Σχολεία μεταβιβάστηκε στους Δήμους.
• Προκηρύχθηκαν σε ότι αφορά την ανατολική Αττική, δύο συνεχόμενοι διαγωνισμοί οι οποίοι με «τεχνητό» τρόπο κατέληξαν άγονοι. (ο δεύτερος έληξε προ ημερών) Δηλαδή συναίνεσαν από κοινού οι λεωφορειούχοι και δεν κατέθεσαν «προτάσεις ενδιαφέροντος» γιατί οι Δήμοι έχοντας πλήρη επίγνωση των πραγματικών αναγκών στα Σχολεία διοικητικής ευθύνης τους, προσέφεραν απείρως λιγότερα χρήματα για τις μετακινήσεις των μαθητών. Ο ισχυρισμός τους για την έλλειψη ενδιαφέροντος ήταν, «ότι με τα χρήματα αυτά δεν βγαίνουμε….» Έτσι, οι λεωφοριούχοι, γνωρίζοντας ότι οι αλλεπάλληλοι διαγωνισμοί θα αποβούν «άγονοι», ή ξ ε ρ α ν ότι «οι αρμόδιοι, εμπρός στην κατακραυγή των γονέων και των Σχολικών Μονάδων για την μη μετακίνηση των μαθητών» θα έδιναν, αναγκαστικά παράταση στις υπάρχουσες συμβάσεις. Γι αυτό και μόλις έγινε γνωστή η νέα παράταση, οι επιχειρηματίες λεωφοριούχοι …ένιωσαν να λυτρώνονται!
• Σε ότι αφορά το Δήμο Παλλήνης, τα χρήματα που κατόπιν ενδελεχούς έρευνας, συλλογής πραγματικών στοιχείων και μελέτης έκρινε ότι έπρεπε να δοθούν στους λεωφοριούχους που θα ανακηρύσσονταν μειοδότες στο διαγωνισμό, είναι:
για 34 καθημερινά δρομολόγια –αριθμός ανταποκρινόμενος στις πραγματικές ανάγκες των Σχολείων- 460.378 ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του συνοδού! (διαχρονική διεκδίκηση γονέων και εκπαιδευτικών) Δηλαδή 912.445 ευρώ λιγότερα από τα χρήματα που έδινε η Νομαρχία στους λεωφορειούχους για την καθημερινή μετακίνηση των μαθητών…! Κατά συνέπεια, τα παραπανήσια αυτά χρήματα -912.445 ευρώ- θα δοθούν και πάλι στους λεωφορειούχους, σε μία εποχή που το κράτος επείγεται ακόμη και για ποσά της τάξης των ….100 ευρώ, δεδομένου ότι στο σημείο αυτό έφτασε, δυστυχώς, το κατάντημά μας….!
Η απόφαση για την νέα παράταση στις συμβάσεις λεωφορειούχων και Δημοσίου, δόθηκε γιατί οι σχεδόν όλοι οι διαγωνισμοί που προκηρύχθηκαν από τους Δήμους και οι οποίοι για πρώτη φορά θα διαχειρίζονταν την ευθύνη μετακίνησης των μαθητών – απέβησαν από….σύμπτωση!!!- άκαρποι!