Φόρο στο κρασί προαναγγέλλει ο υπουργός Οικονομικών. Από την Κρήτη οι πρώτες αντιδράσεις

Φόρο στο κρασί προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος

κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε από το υπουργείο Οικονομικών μαζί με τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη.

Ο κ. Τσακαλώτος έκανε λόγο για 30 περίπου λεπτά φόρο στο μπουκάλι.

Σχετικά με τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε «ο φόρος θα είναι παιχνίδια του ΟΠΑΠ και μπορεί να είναι και μεγαλύτερος επειδή δεν γνωρίζουμε όλα τα παιχνίδια.

Ωστόσο, τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ στη εκπαίδευση είναι το μόνο προαπαιτούμενο που δεν έχει ολοκληρωθεί, μπορεί να είναι στο νομοσχέδιο αλλά μπορεί να πάει για αργότερα. Δεν θεωρείται μεγάλο ζήτημα.

Αποφασίσαμε μια μικρή επιβάρυνση της τάξης των 30 λεπτών στο κρασί», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος και πρόσθεσε ότι «εξετάζουμε την πρόταση, θα έχουμε δύο ακόμη εναλλακτικές».

«Αύριο το βράδυ θα το ξέρετε» είπε.

Από την Κρήτη οι πρώτες αντιδράσεις

Ανοικτή επιστολή προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης απέστειλαν σήμερα οι οινοπραγαωγοί της Κρήτης. Σε αυτήν περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων σαφείς υπαινιγμοί για στρέλωση του ανταγωνισμού σε βάρος της εγχώριας παραγωγής από τις αποφάσεις της κυβέρνησης.

Αναλυτικά, το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής

«Κύριοι,

Σε συνέχεια των δηλώσεων του Υπουργού Οικονομικών της Τρίτης 17.11 σχετικά με την επιβολή Ε.Φ.Κ. στο εμφιαλωμένο κρασί, οφείλουμε να εκφράσουμε την έντονη αντίδρασή μας και αγανάκτηση δεδομένου ότι:

1. Σε καμία οινοπαραγωγική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν υφίσταται αντίστοιχος φόρος, καλλιεργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

2. Το εμφιαλωμένο κρασί αποτελεί προϊόν πλήρους καθετοποίησης με αποτέλεσμα να πλήττονται όλα τα εμπλεκόμενα επαγγέλματα του οινικού κλάδου, μέσα στους οποίους προσμετρούνται 200.000 αμπελουργοί, πάνω από 700 οινοποιητικές μονάδες με πάνω από 20.000 εργαζόμενους και πολλοί άλλοι τομείς οι οποίοι συνδράμουν από το αμπέλι στο τελικό προϊόν.

3. Ο κλάδος της οινοποιίας, παρ’ όλες τις δυσκολίες της περιόδου αυτής, εξακολουθεί να παράγει, να υποστηρίζει την αγροτική οικονομία, να κάνει συγκροτημένες προσπάθειες εξωστρέφειας με απτά αποτελέσματα, να δημιουργεί εθνική ταυτότητα στο χώρο της αγροτικής οικονομίας και να διατηρεί εν γένει μια δυναμική την οποία λίγοι παραγωγικοί κλάδοι σήμερα διαθέτουν,

4. Η πλειονότητα των οινοποιητικών επιχειρήσεων είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, εκσυγχρονισμένες στο μέγιστο με επενδύσεις οι οποίες είχαν την προοπτική της ανάπτυξης πριν την περίοδο της κρίσης και όπου όλος ο σχεδιασμός τους έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό,

5. Η τοπική (ελληνική) αγορά εξακολουθεί να είναι η κύρια βάση απορρόφησης της παραγωγής του κλάδου, παρά την αύξηση των εξαγωγών την τελευταία δεκαετία, σημειώνοντας δε το σημαντικό ρόλο που παίζει η τουριστική αγορά της χώρας η οποία αποτελεί αφ’ ενός σημαντική βάση κατανάλωσης και αφ’ ετέρου γνωριμίας με το προϊόν, με ότι προφανή αντίκτυπο έχει αυτό στις εξαγωγές.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, τίθεται το ερώτημα με ποια λογική ένα μη εισαγόμενο προϊόν προερχόμενο από έλληνες αγρότες και επιχειρηματίες, πρέπει να δεχθεί το βάρος του ισοδύναμου μέτρου, με αποτέλεσμα την αποδυνάμωσή του. Αποδυνάμωση η οποία θα προέλθει από την αναπόφευκτα περαιτέρω μείωση της κατανάλωσής του, δίνοντας παράλληλα χώρο στην αγορά για την ανάπτυξη άλλων εισαγόμενων ανταγωνιστικών προϊόντων.

Ελπίζοντας να επικρατήσει τελικά η λογική,

Wines of Crete

Δ.Σ Δίκτυο Οινοποιών Νομού Ηρακλείου

Δ.Σ. Δίκτυο Οινοποιών Νομού Χανίων Ρεθύμνης»