Μια φορά την εβδομάδα (και όχι ανά δύο ημέρες που ισχύει σήμερα) θα επιτρέπεται στις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών να επικοινωνούν με υπερχρεωμένους δανειολήπτες.
Οι σχετικές τροποποιήσεις της νομοθεσίας αποτελούν προτάσεις της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και παρουσιάστηκαν σήμερα, στο Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς που συνεδρίασε υπό τον γ.γ. Καταναλωτή Αντώνη Παπαδεράκη.
Συγκεκριμένα, με τις αλλαγές που προτείνονται θα θωρακίζεται η συχνότητα της ενημέρωσης (άπαξ εβδομαδιαίως), ακόμη και στις περιπτώσεις που ο πιστωτής έχει αναθέσει το έργο σε περισσότερες από μία εταιρείες ενημέρωσης.
Γίνεται πιο αυστηρός ο τρόπος ταυτοποίησης του οφειλέτη ώστε η επικοινωνία να γίνεται αποκλειστικά με τον ίδιο, ενώ θα εξαιρεθούν από τις διατάξεις περί μη όχλησής τους μεσημεριανές ώρες καθώς και από το πλαφόν στο πλήθος των επικοινωνιών τα νομικά πρόσωπα-οφειλέτες.
Σε σχέση με τους δικηγόρους οι οποίοι θα καλύπτονται στο εξής από το νόμο, για τυχόν παραβάσεις θα επιβάλλονται κυρώσεις στον πιστωτή πέρα από τις ενδεχόμενες κυρώσεις που θα επιβάλλουν τα όργανα των δικηγορικών συλλόγων.
Στη σημερινή συνεδρίαση εξετάστηκε επίσης το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης των καταναλωτικών διαφορών και συγκεκριμένα η πρόοδος στη σύσταση και λειτουργία των Επιτροπών Φιλικού Διακανονισμού (ΕΦΔ) ανά την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, μετά από έξι χρόνια εφαρμογής του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, μόνο 75 Δήμοι έχουν συστήσει ΕΦΔ και από αυτούς μολονότι 28 είναι Δήμοι έδρας νομού.
Η πρόταση του Συνηγόρου είναι να προβλεφθεί νομοθετικά η υποχρεωτική σύσταση ΕΦΔ από τους Δήμους της έδρας του νομού σε διάστημα ενός μήνα από την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας, καθώς η λειτουργία τους στο σύνολο των 325 Δήμων της χώρας δεν θεωρείται ρεαλιστικό να υλοποιηθεί.
Ο κ. Παπαδεράκης τόνισε σχετικά ότι η προώθηση της εναλλακτικής επίλυσης διαφορών αποτελεί στοίχημα για τη Γραμματεία, καθώς εξασφαλίζει την αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και των δικαστηρίων προς αμοιβαίο όφελος προμηθευτών και καταναλωτών.