Σε διαδικασία υλοποίησης βρίσκεται το εγχείρημα εγκατάστασης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ήδη τοποθετήθηκαν οι πρώτες μπάρες σε αρκετούς σταθμούς του μετρό.
Οι μπάρες έχουν χαμηλό ύψος, θα τοποθετηθούν όμως και γυάλινες θύρες που θα φτάνουν στο 1,70 μ. και για να ανοίξουν θα πρέπει ο επιβάτης να σκανάρει το εισιτήριο ή την κάρτα διαδρομών.
Οι νέες κάρτες, που θα μοιάζουν με πιστωτικές, θα φορτίζονται με το ανάλογο ποσό και θα λειτουργούν σαν κάρτες διάρκειας εβδομαδιαίας, μηνιαίας ή ετήσιας.
Δίπλα από τις μπάρες θα υπάρχουν εμπόδια ώστε οι επιβάτες να μην μπορούν να περάσουν, παρά μόνον από τα ειδικά μηχανήματα.
Ο επιβάτης θα πρέπει να σκανάρει το εισιτήριο του και για να βγει από το σταθμό.
Τα χάρτινα εισιτήρια που χρησιμοποιούμε σήμερα θα αντικατασταθούν προκειμένου να τα αναγνωρίζουν τα μηχανήματα.
Στόχος του ΟΑΣΑ αλλά και του υπουργείου Μεταφορών είναι να μπει οριστικά τέλος στο πρόβλημα της λαθρεπιβίβασης και της εισιτηριοδιαφυγής.
Με την εφαρμογή του νέου, έξυπνου ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα μπορέσει για πρώτη φορά να γίνει κοστολόγηση των δωρεάν και των μειωμένου κόστους εισιτηρίων μέσα από την κάρτα επιβίβασης που θα περιέχει τσιπάκι μνήμης και θα καταγράφει τις μετακινήσεις και με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει ο ΟΑΣΑ να υπολογίσει και να χρεώσει αντίστοιχα (το Υπουργείο Εργασίας ή άλλους φορείς) και να διεκδικεί τα χρήματα από την κοινωνική πολιτική, όπως άλλωστε γίνεται σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.