Νέα, εξάωρη στάση εργασίας στα λεωφορεία της Ο.ΣΥ, αύριο, Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017 από τις 11:00 ως τις 17:00, εξήγγειλε το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ με το σκεπτικό, ότι η διοίκηση δεν έχει ενδιαφερθεί μέχρι σήμερα για την “τύχη” της αστικής συγκοινωνίας. Στην ανακοίνωση του Συνδικάτου, αναφέρεται:
«Από την ανάληψη των καθηκόντων τους, κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί από τη Διοίκηση και την Πολιτική ηγεσία, για το τι μέλλει γίνεσθαι με τις Αστικές Συγκοινωνίες, με φυσικό επόμενο την πλήρη κατάρρευση της εταιρείας.
Έλλειψη ανταλλακτικών, έλλειψη προσωπικού και μη υπογραφή ΣΣΕ τα δύο τελευταία χρόνια, επισφραγίζουν την απόλυτη ανυπαρξία τους και την πλήρη αδιαφορία…»
Οι εργαζόμενοι “πατάνε” φρένο:
Στην καταστροφική διαδρομή με οδηγό την Πολιτική Ηγεσία και τη Διοίκηση
Στην πορεία της απαξίωσης και της κατάρρευσης της εταιρείας, με έρμαια επιβάτες & εργαζομένους
Και καλούν τους εργαζόμενους να δώσουν δυναμικά το παρόν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών στις 13:00.
Επί της ουσίας
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά, τα οχήματα και οι εργαζόμενοι των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) δεν επαρκούν για την εκτέλεση του προγράμματος δρομολογίων. Παράλληλα, επιμένουν ότι η διοίκηση του συγκοινωνιακού φορέα δεν έχει προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την είσπραξη των οφειλομένων από υπουργεία (για εκπτώσεις εισιτηρίων σε συγκεκριμένες κατηγορίες πληθυσμού) που ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν υφιστάμενα ελλείμματα.
Υποστηρίζουν ότι η εταιρεία θα οδηγηθεί στο λουκέτο, καθώς οι ΟΣΥ εμφανίζουν το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων να είναι μικρότερο από το μετοχικό κεφάλαιο. Και αυτό γιατί συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση του άρθρου 47 που προβλέπει λύση και εκκαθάριση της εταιρείας σε περίπτωση που ο παραπάνω δείκτης έχει πέσει κάτω από το 50%.
Πληροφορίες, ωστόσο, από την εταιρεία θέλουν το πρόβλημα να επιλύεται με μείωση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 40 εκατ. ευρώ, ώστε ο δείκτης (σχέση ίδιων κεφαλαίων και μετοχικού κεφαλαίου) να διαμορφωθεί ξανά πάνω από το 50%.
Το 2015 ο δείκτης αυτός ήταν στο 54%, το 2016 έπεσε κάτω από το 50%, ενώ με την παραπάνω κίνηση αναμένεται το 2017 να ανέβει πάνω από το 50%.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για πρακτική που έχει ακολουθηθεί και στο παρελθόν, όταν μάλιστα μεταξύ 2012 και 2013 η εταιρεία προχώρησε σε δραματική μείωση του μετοχικού της κεφαλαίου από 1,2 δισ. ευρώ στα 350 εκατ. ευρώ προκειμένου να επέλθει και πάλι ισορροπία.