Παραδίδεται σήμερα σε κυκλοφορία από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού από Πέρδικα Ιωαννίνων έως τον Ανισόπεδο Κόμβο ένωσης με την Εγνατία Οδό, μήκους 14 περίπου χιλιομέτρων.
Με αυτή την τελευταία παράδοση, το σύνολο της Ιόνιας Οδού, δηλαδή 196 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου θα βρίσκονται σε κυκλοφορία, μετατρέποντας το ταξίδι διάρκειας 3,5 ωρών από Αντίρριο έως Ιωάννινα σε μια διαδρομή της 1 ώρας & 40 λεπτών.
Το τμήμα που παραδίδεται σε κυκλοφορία διαθέτει ανά κατεύθυνση, όπως και το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), ενώ στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ., τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.
Στα 14 αυτά χιλιόμετρα θα λειτουργούν δυο Ανισόπεδοι Κόμβοι: i) Α/Κ Αβγού στο 192,7ο χλμ. για να συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και ii) Α/Κ Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινά, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού.
Με την παράδοση τους σε κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων έως την Εγνατία Οδό στο κόμβο Ιωαννίνων, μειώνεται στο μισό και δε θα ξεπερνά τα δέκα λεπτά.
“Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, πέραν από απαίτηση ετών με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας και την παύση της απομόνωσης της Ηπείρου, υπήρξε μια τεράστια κατασκευαστική πρόκληση για την ΤΕΡΝΑ, καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις”, τονίζεται στην ανακοίνωση της Νέας Οδού.
Συνολικά όλος ο αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ. περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:
4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ. 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις, 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης
Η Ιόνια Οδός διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και με την ολοκλήρωσή της:
–Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.
–Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
-Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα συναντούν οι οδηγοί στην Ιόνια Οδό, στη διαδρομή από Αντίρριο έως Ιωάννινα είναι στην παρούσα φάση δυο: α) Κλόκοβας και β) Αγγελοκάστρου, καθώς επί της ουσίας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι 2 από τις συνολικά 4 ζώνες χρέωσης του αυτοκινητοδρόμου.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών Μενιδίου και Τερόβου και των πλευρικών Γαβρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού, σύμφωνα με την ανακοίνωση.