Επίσημη παραδοχή των καθυστερήσεων για τη Γραμμή 4 του Μετρό / Γουδή – Γαλάτσι

Η κυβέρνηση παραδέχεται επισήμως τις καθυστερήσεις στην εξέλιξη του μεγάλου έργου της Γραμμής 4 του μετρό, που πρόκειται να συνδέσει το Γουδή με το Γαλάτσι και να εξυπηρετήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας.  

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αναγνώρισε ότι «δεν μιλάμε για καθυστέρηση μηνών» και ότι το έργο απαιτεί χρόνο για την ολοκλήρωσή του.

Όπως αποκάλυψε ο κ. Ταχιάος, η Ελληνικό Μετρό έχει ήδη ζητήσει από την ανάδοχο κοινοπραξία την υποβολή αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί τις επόμενες ημέρες, χωρίς ωστόσο να είναι βέβαιο ότι θα γίνει αποδεκτό ως έχει.

«Το μετρό της Αθήνας είναι ένα έργο πνοής, αλλά θέλει χρόνο», τόνισε ο υφυπουργός, ενώ πρόσθεσε ότι θεωρητικά η ολοκλήρωσή του αναμένεται το 2029, αν και δήλωσε επιφυλακτικός, τονίζοντας ότι δεν θα έβαζε «το χέρι του στη φωτιά».

Ο κ. Ταχιάος επικέντρωσε την προσοχή του σε δύο βασικά σημεία που έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις: τον λανθασμένο σχεδιασμό του διαγωνισμού από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος περιλάμβανε διαχωρισμό μεταξύ πρόδρομων εργασιών και των κύριων εργασιών της σύμβασης, καθώς και σε δύο εκκρεμότητες: τα Εξάρχεια και το πάρκο Ριζάρη.

Σημείωσε ότι αυτές οι εκκρεμότητες επιβραδύνουν το έργο, ενώ υποστήριξε ότι η Ελληνικό Μετρό και ο ανάδοχος πρέπει να τεκμηριώσουν τις καθυστερήσεις και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Διαπραγματεύσεις για αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος & αύξηση κόστους

Η αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος, σύμφωνα με τον Υφυπουργό, θα περιλαμβάνει διαπραγματεύσεις τόσο για τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου όσο και για το κόστος, το οποίο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αυξηθεί λόγω των αλλαγών στον τρόπο κατασκευής.

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε σε δύο διαφορετικούς τρόπους κατασκευής των σταθμών και των σηράγγων, επισημαίνοντας ότι η επιλογή της δεύτερης μεθόδου θα έχει μεγαλύτερο κόστος, ενώ υπενθύμισε ότι το έργο δεν μπορεί να αποδώσει σωστά αν δεν έχουν παραδοθεί όλοι οι σταθμοί.

Μέχρι σήμερα, η κατασκευή του έργου παραμένει προβληματική λόγω των καθυστερήσεων στην παράδοση των σταθμών, οι οποίοι έπρεπε να έχουν παραδοθεί σύμφωνα με τη συμφωνία.

Οι λόγοι για τις καθυστερήσεις περιλαμβάνουν την ανακάλυψη αρχαιολογικών ευρημάτων στην Πανεπιστημιούπολη και το Γουδή, ενώ εκκρεμεί και η επίλυση ζητημάτων στο πάρκο Ριζάρη στον Ευαγγελισμό.

Το μέλλον του έργου και οι αποζημιώσεις

Αν και η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς έχουν δεσμευτεί να κάνουν κάθε προσπάθεια για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου, είναι πιθανό ότι η παρατεταμένη καθυστέρηση θα οδηγήσει σε αυξημένα κόστη και πιθανά αιτήματα αποζημίωσης από την πλευρά του αναδόχου, δεδομένου ότι έχουν ήδη περάσει οι μισοί χρόνοι εκτέλεσης του έργου χωρίς την παράδοση τριών σημαντικών σταθμών.

Οι εξελίξεις στο έργο της Γραμμής 4 του μετρό, συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ, παραμένουν υπό παρακολούθηση, με τις αρμόδιες υπηρεσίες να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποφυγή νέων καθυστερήσεων.

Ωστόσο, οι εκκρεμότητες και τα απρόβλεπτα ζητήματα που συνεχίζουν να προκύπτουν καθιστούν το χρονοδιάγραμμα επισφαλές και την πορεία του έργου αβέβαιη

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.