Απόψεις
της Αμαλίας Τόκα
Δημοτικής Συμβούλου
Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου
Ο Δήμαρχος κ. Πιστικίδης άλλα …υποστήριζε τόσα χρόνια στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη Διαπαραταξιακή Διαδημοτική Επιτροπή, στο προεκλογικό του πρόγραμμα για την επίλυση του αποχετευτικού προβλήματος του Δήμου μας , άλλα ..όμως …υπέγραψε !
Πρόσφατα ήρθε στο φως της δημοσιότητας, και έτσι ενημερωθήκαμε, το έγγραφο «πρωτόκολλο συναντίληψης» το οποίο υπογράφθηκε στις 9/12/2015 από την Περιφερειάρχη, τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, τους αρμόδιους του ΥΠΕΣ και άλλων Υπουργείων, την ΕΥΔΑΠ, τους δημάρχους των Δήμων Μαρκοπούλου, Σπάτων –Αρτέμιδος και ..Ραφήνας-Πικερμίου!
Αυτό λοιπόν το έγγραφο, στην παράγραφο 8, θεωρεί ως άποψη-δεδομένο, για τους υπογράφοντες ότι η υπαγωγή μας στο ΚΕΛ Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ) είναι απαγορευτική . Για το αν είναι απαγορευτική ή όχι το βλέπουμε στο διαδικτυακό ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΚΑ στο http://astikalimata.ypeka.gr/Services/Pages/View.aspx?xuwcode=GR300001011, όπου υπάρχει συνεχής ενημέρωση- και για τους υπεύθυνους της ΕΕ -για την δυναμικότητα, τις δειγματοληψίες ,μετρήσεις, περιβαλλοντικούς όρους κλπ.
Εδώ φαίνεται και το ρυπαντικό φορτίο του Αζώτου, στο οποίο τελευταία στηρίζεται η σημερινή άποψη των αρμοδίων για την μη ένταξη άλλων επιπλέον περιοχών στο ΚΕΛΨ.
Είναι έτσι;
Επίσης το εν λόγω έγγραφο στην παράγραφο 9, θεωρεί ως άποψη -δεδομένο ότι η μόνη εφικτή και υλοποιήσιμη λύση είναι η δημιουργία ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι, για την οποία δήλωσε με την υπογραφή του ο κ. Δήμαρχος ότι
θα συμβάλλει στην κατάρτιση του προγράμματος δράσης του συγκεκριμένου έργου και ότι αυτό θα συμβεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου,
πριν το τέλος του 2015 (έτσι, όριζε η δέσμευση της Κυβέρνησης έναντι της ΕΕ , αφού «κάποιοι ;» είχαν «προνοήσει» και ενέταξαν το συγκεκριμένο έργο ως ένα από τα μεγαλύτερα κοινόχρηστα έργα της χώρας μας στα προαπαιτούμενα για την αποδέσμευση του ενός δισεκατομμυρίου από την ΕΕ).
Και τίθενται τα εξής ερωτήματα:
1. Το πρωτόκολλο συναντίληψης (αριθ.πρωτ. 951/14.12.2015) ο κ. Πιστικίδης , το υπέγραψε στις 9/12/2015, όμως, στο Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο συνεδρίασε μετά από λίγες μέρες στις 17/12/2015, όχι μόνον μας το απέκρυψε αλλά πρότεινε άλλη πρόταση από αυτή που υπέγραψε και απέκρυψε! Πρότεινε δηλ. την περιοχή Λακαθέλα-Αεροδρομίου !( για αυτή την συνεδρίαση ,λόγω των αντικρουόμενων και συγχυσμένων απόψεων των Πολιτειακών Αρμοδίων και του Δημάρχου, είχα αναφερθεί ότι ήταν το θέατρο του παραλόγου). Τι συνέβη; Η υπογραφή του τελικά δεν είχε καμία αξία και η δήλωση της υπογραφής του, για την κατάρτιση σχεδίου δράσης (action plan) από το Δημοτικό Συμβούλιο γιατί δεν υπήρξε θεσμική δημόσια αντίδραση εκ μέρους του στο δημοσιοποιημένο σχέδιο δράσης της Διυπουργικής Επιτροπής; Πάλι, δεν είχε αξία η υπογραφή του;
2. Στην ακυρωμένη μελέτη ( του 2002 )εντάσσονταν στο ΚΕΛ της θέσης Πλατύ Χωράφι 10 πρώην Δήμοι και Κοινότητες , τώρα .. λένε ( μελέτη δεν υπάρχει) ότι θα ενταχθούν οι τέσσερις πρώην Δήμοι (δηλ. Ραφήνα-Αρτέμιδα-Πικέρμι-Σπάτα), δεν μας λένε όμως, οι άλλοι τρεις πρώην Δήμοι δηλ. Παλλήνη- Γέρακας- Ανθούσα, πού; θα ενταχθούν; όταν η υπαγωγή τους σύμφωνα με τους ισχυρισμούς αλλά και τις υπογραφές όλων των εμπλεκομένων αρμοδίων στο έγγραφο συναντίληψης , είναι απαγορευτική για το ΚΕΛΨ;
Τότε για τι είδους ΚΕΛ υπογράφουν στην καρδιά του Δήμου μας και πως το υπογράφουν όταν για την οριοθέτηση του ρέματος και τα πρόστιμα εκκρεμούν οι προσφυγές του Δήμου μας στο ΣτΕ;
Αυτή η υπογραφή του Δημάρχου –με την σιωπηρή στήριξη της παράταξής του- δεν αδυνατίζει το καταθετημένο σκεπτικό του Δήμου μας στις εν λόγω προσφυγές ;
Ο κ. Πιστικίδης όφειλε, τουλάχιστον από πολιτική ευθιξία, όταν είδε το φως της δημοσιότητας αυτό το έγγραφο συναντίληψης, να συγκαλέσει έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο με την συμμετοχή του κόσμου, επιστημονικών φορέων και των συλλόγων της περιοχής μας.
Αντ΄αυτού, μέχρι και σήμερα «σιωπά»!
Τι έγινε;
Υπάρχει κάποια διαβεβαίωση εκ μέρους των αρμοδίων της Κυβέρνησης ότι η λύση Πλατύ Χωράφι θα κατοχυρωθεί με πράξη νομοθετικού περιεχομένου οπότε και νίπτει τα χείρας του ως Πόντιος Πιλάτος;
Υπάρχει κάποια διαβεβαίωση ως αντιπαροχή, η χρηματοδότηση άλλων έργων του Δήμου; Και πως αλήθεια, με τόση ευκολία αποποιείται όσα έλεγε και αγωνιζόταν στους κοινούς μας και τεκμηριωμένους αγώνες; Και πως αλήθεια γίνεται, να μην προσβάλλεται η αξιοπιστία του, όταν άλλα λέει, άλλα υπογράφει και άλλα προτείνει;
Στην προσωπική ζωή, ο καθένας μας έχει το δικαίωμα να αλλάζει άποψη και να ενεργεί όπως θεωρεί καλύτερο ή όχι , στα ζητήματα όμως τα οποία άπτονται το δημόσιο συμφέρον για τα οποία ο κόσμος μας επέλεξε σε θέσεις θεσμικές, να τα υπηρετούμε με διαφάνεια και να λογοδοτούμε για αυτά, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να τα αποκρύπτουμε και να σιωπούμε, βάζοντας μάλιστα φαρδιά- πλατιά την υπογραφή μας -με πολιτική ελαφρότητα- σε επίσημα έγγραφα, όταν δεν υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Στην αρμοδιότητα του Δημάρχου είναι η υλοποίηση των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο είναι το μόνο αποφασιστικό θεσμικό όργανο, και τέτοια απόφαση για την δημιουργία ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι, το Δημοτικό Συμβούλιο δεν έχει λάβει.
Δεν είχε δοθεί ποτέ στο Δήμαρχο καμία εξουσιοδότηση εκ μέρους του Δημοτικού Συμβουλίου να διαπραγματευθεί το Πλατύ Χωράφι ή οτιδήποτε άλλο πλην των αποφάσεων οι οποίες ισχύουν, και τις οποίες ο ίδιος συνυπέγραφε έχοντας την ίδια συναντίληψη όταν ήταν σύμβουλος της αντιπολίτευσης και όταν ήταν μέλος της διαδημοτικής διαπαραταξιακής επιτροπής .
Επιτροπή όμως, την οποία ο ίδιος με την ανάληψη των καθηκόντων του ως Δήμαρχος, αδρανοποίησε και κατήργησε, θεωρώντας ότι οι κατά μόνας διεκδικήσεις και διαπραγματεύσεις είναι καλύτερες.
Ιδού, τα αποτελέσματα της μη συλλογικής και δημοκρατικής δράση , η υπογραφή, η σιωπηρή αποδοχή μιας επιβαλλόμενης διάτρητης και χωρίς διαβούλευση με μελέτες λύσης εκ μέρους των αρμοδίων της Κυβέρνησης.
ΑΝ αυτή η εκτροπή του κ. Δημάρχου δεν συνιστά πράξη παράβασης καθήκοντος σύμφωνα με τους όρους του πολιτικού ήθους και του Δημοτικού Κώδικα, τότε τι είναι;