Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι βρήκαν τον πρώτο πλανήτη σε άλλο γαλαξία

First-Ever Planet in Another Galaxy
ESA / HUBBLE

Μια ομάδα επιστημόνων ισχυρίζεται ότι έχει εντοπίσει αυτόν που μπορεί να είναι ο πρώτος γνωστός εξωπλανήτης σε έναν εντελώς διαφορετικό γαλαξία.

Μπορεί να υπάρχουν δισεκατομμύρια εξωπλανήτες μέσα στον δικό μας γαλαξία, αλλά η εύρεση νέων κόσμων ακόμη και στους γειτονικούς γαλαξίες είναι πολύ πιο δύσκολη.

Τώρα, με ενδείξεις ότι ένα αντικείμενο με μέγεθος πλανήτη περιστρέφεται γύρω από ένα δυαδικό σύστημα στον Γαλαξία του Whirlpool, στο New Scientist αναφέρεται ότι μια ομάδα επιστημόνων του Harvard-Smithsonian μπορεί τελικά να έχει ξεπεράσει και αυτό το όριο.

Με την πάροδο των χρόνων, μερικοί επιστήμονες βρήκαν σημάδια εξωπλανητών σε άλλους γαλαξίες, αλλά κανένας δεν έχει επιβεβαιωθεί ποτέ. Το ίδιο ισχύει και για αυτόν τον πιθανό εξωπλανήτη, σύμφωνα με την έρευνα που κοινοποιήθηκε στο διαδίκτυο την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, οι επιστήμονες είναι προσεκτικά αισιόδοξοι.

«Είναι συναρπαστικό, αλλά όχι απροσδόκητο», είπε η Angelle Tanner, αστρονόμος του Mississippi State University, η οποία δεν εργάστηκε στη μελέτη, στο New Scientist. “Δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να πιστεύουμε ότι δεν θα υπήρχαν πλανήτες σε άλλους γαλαξίες.”

Δυστυχώς, οποιαδήποτε επιβεβαίωση θα μπορούσε να απέχει ολόκληρες δεκαετίες ακόμη. Η ομάδα βρήκε στοιχεία ότι ένα αντικείμενο του μεγέθους του Κρόνου – πιθανώς ένας γίγαντας αερίου – πέρασε μπροστά από ένα από τα αστέρια στο δυαδικό του σύστημα.

Αλλά επειδή βρίσκεται επίσης σε τροχιά περίπου στην ίδια απόσταση του Κρόνου με τον Ήλιο μας, μπορεί να είναι δεκαετίες πριν το κάνει ξανά, στο σημείο που οι επιστήμονες θα μπορούσαν να επιβεβαιώσουν την ανακάλυψη.

«Θα μπορούσε να είναι κάτι που μόλις πέρασε μπροστά από αυτό το σύστημα, και δεν θα επιστρέψει ποτέ ξανά», είπε ο Tanner.

Exit mobile version