Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Αττικής

Καλησπέρα, επικοινωνώ μαζί σας σχετικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στα δρομολόγια του ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ για τις οποίες διάβασα στο διαδίκτυο.

Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ και συγκεκριμένα εκείνα που μετακινούνται στην Ανατολική Αττική έχουν δρομολόγια από το Σούνιο, Λαύριο, Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Γραμματικό και Αγία Μαρίνα προς το Πεδίον του Άρεως.

Χρησιμοποιώ τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ από το 1991 για την καθημερινή μετακίνησή μου από την περιοχή των Μεσογείων προς το κέντρο της Αθήνας, ώστε να φθάνω σε ικανοποιητικό χρόνο στην εργασία μου.

Αυτό επιτυγχάνεται διότι τα λεωφορεία αυτά κάνουν το ένα τρίτο των στάσεων των αστικών λεωφορείων και δεν απαιτείται μετεπιβίβαση σε άλλο μέσο, προκειμένου να μεταβώ στους Αμπελοκήπους.

Επίσης, τα χρησιμοποιούν πολλοί ηλικιωμένοι και ασθενείς προκειμένου να μεταβούν με ένα μέσο από τα Μεσόγεια στα νοσοκομεία (Γεννηματάς, Σωτηρία, Ερρίκος Ντυνάν, Λαϊκό, Ιπποκράτειο, Αρεταίειο, Αιγινίτειο και Άγιος Σάββας) και οι οποίοι δεν μπορούν να υποστούν την ταλαιπωρία της μετεπιβίβασης και της μετακίνησής τους με αστικά λεωφορεία ή με συρμούς του μετρό ασφυκτικά γεμάτους, ιδιαιτέρως τις ώρες αιχμής.

Ακόμα, τα χρησιμοποιούν εργαζόμενοι που κατεβαίνουν σε ενδιάμεσες στάσεις των σταθμών του μετρό που βρίσκονται στη Λεωφόρο Μεσογείων και εργαζόμενοι που μεταβαίνουν καθημερινά στους Αμπελοκήπους, σε στάσεις κατά μήκος της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, στην Πατησίων, στο Πεδίον του Άρεως και στα δικαστήρια της Ευελπίδων.

Τέλος, τα χρησιμοποιούν φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και σπουδαστές Ι.Ε.Κ. τα οποία βρίσκονται εκατέρωθεν της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, Πατησίων και του Πεδίου του Άρεως.

Κατά τη διάρκεια των στάσεων εργασίας και απεργιών των μέσων μαζικής μεταφοράς εξυπηρετούν πλήθος κόσμου.

Στην περίπτωση που τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ, όσον αφορά στην Ανατολική Αττική τερματίζουν στο Νομισματοκοπείο, σχεδόν το σύνολο των επιβατών θα πρέπει να μετεπιβιβάζεται σε αστικά λεωφορεία Α5 (προκειμένου να κατευθυνθούν στη Λεωφόρο Μεσογείων, Βασ. Σοφίας και Ακαδημίας) ή στο Β5 για τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας ή σε συρμούς του μετρό.

Το αποτέλεσμα θα είναι μία ώρα επιπλέον καθυστέρηση στο δρόμο και για τις δύο μετακινήσεις κάθε ημέρας, η αναμονή και η ταλαιπωρία. Θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν έχει σχεδιαστεί με ποιον τρόπο θα γίνει η μετεπιβίβαση ώστε οι χρόνοι μετακίνησης να παραμείνουν ως έχουν.

Όλοι οι επιβάτες των ΚΤΕΛ θα μετεπιβιβάζονται στα ήδη γεμάτα αστικά λεωφορεία Α5 και Β5 και στους ήδη ασφυκτικά γεμάτους συρμούς του μετρό; Δυστυχώς τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων και ιδιαιτέρως του Β5 είναι πολύ αραιά και οι συρμοί του μετρό ενώ περνούσαν κάθε 3 λεπτά τις ώρες αιχμής τώρα έρχονται κάθε 6 λεπτά.

Τα Σαββατοκύριακα έχω περιμένει συρμό του μετρό για 20 λεπτά, ο οποίος ήταν γεμάτος και δεν κατάφερα να μπω. Στις ηλεκτρονικές πινακίδες των στάσεων στη Λεωφόρο Μεσογείων είδα αναμονή 22 λεπτών για το λεωφορείο Α5 στις 17: 20 το απόγευμα!

Ταλαιπωρία θα υποστούν και όσοι ταξιδεύουν από και προς τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ραφήνας και της Αγίας Μαρίνας οι οποίοι θα πρέπει να μετεπιβιβάζονται με τις αποσκευές τους.

Σχεδόν όλο το χρόνο και ιδιαιτέρως τους καλοκαιρινούς μήνες χρησιμοποιούν τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ τουρίστες οι οποίοι επιβιβάζονται στο Πεδίον του Άρεως κατευθείαν από τα ξενοδοχεία που διαμένουν (στο κέντρο της Αθήνας) με κατεύθυνση το Λαύριο, το Σούνιο, τη Ραφήνα, την Αγία Μαρίνα και το Μαραθώνα.

Θα ήθελα να σας ζητήσω πριν γίνει οποιαδήποτε αλλαγή να μιλήσετε με τους επιβάτες οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ, προκειμένου να ακούσετε και να καταγράψετε τις απόψεις τους, διότι είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι και η γνώμη τους θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Σε συζητήσεις που έχουμε κάνει κατά τη διάρκεια της μετακίνησής μας συμφωνούν με τα παραπάνω.

Επίσης, θα σας πρότεινα να γίνουν ενέργειες προς την αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων του ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να πληθύνουν τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων και των συρμών του μετρό και να βελτιωθούν οι συνθήκες μετακίνησης.

Π.χ. στις λίγες φορές που χρησιμοποίησα το μετρό το τελευταίο διάστημα διαπίστωσα ότι δεν υπάρχει καθαριότητα στους σταθμούς και στους συρμούς. Ακόμα σε πολλούς συρμούς δεν ανοίγουν τα παράθυρα και συχνά δεν είναι αναμμένος ο εξαερισμός – κλιματισμός με αποτέλεσμα οι συνθήκες να είναι ασφυκτικές λόγω του συνωστισμού.

Από τον Οκτώβριο η κίνηση στη Λεωφόρο Μεσογείων και Αλεξάνδρας στις οποίες μετακινούμαι καθημερινά έχει αυξηθεί, διότι λόγω έλλειψης συχνών δρομολογίων όσοι επιβάτες έχουν την οικονομική δυνατότητα μετακινούνται με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα.

Σας ανέφερα τα παραπάνω λεπτομερώς με σκοπό να επισημάνω την ανάγκη στήριξης και βελτίωσης όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς, προκειμένου οι πολίτες να τα εμπιστευτούν και να τα χρησιμοποιούν περισσότερο, να μην ταλαιπωρούνται, να μειωθεί η κίνηση στους δρόμους και κατά συνέπεια η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Νομίζω ο κύριος στόχος είναι η μείωση χρήσης των ΙΧ αυτοκινήτων και όχι των λεωφορείων. Τέλος, θεωρώ θετικό βήμα τον καθορισμό του αντιτίμου του εισιτηρίου ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει ο επιβάτης, το οποίο σχεδιάζεται να εφαρμοστεί.

Με τιμή
Βασιλική Κερασιώτη